Välkomna till Tivoli Empatia!
Förövrigt är det jättekul att du är så förälskad i ditt jobb! Det hjälper enormt när man har fullt upp!
Förövrigt är det jättekul att du är så förälskad i ditt jobb! Det hjälper enormt när man har fullt upp!
TACK Vickan!!!
Men AM fy vilken hemsk sits. Som HON och HENNES POJKVÄN är i alltså.
Jag håller med om att man först känner ett instinktivt "fy fan vilken B-I-T-C-H" när man läser detta, men någonstans håller jag ändå med dig om att det också är synd om henne. Så tragiskt! usch! Det sorgliga är väl att HON ändå är den enda som kan VÄLJA att göra något åt situationen. Stackars killen kan ju inte det!!!!
Och det är väl däri sympatierna EMOT henne kommer in. Att hon inte är ärlig och gör ett aktivt val. Antingen sökea hjälp tillsammans för att rädda relationen eller ge honom hans frihet tillbaks.
Tyvärr är saker sällan (aldrig?) bara svart eller vitt så ja, jag har inga råd att ge riktigt. Kan du inte kommentera i hennes hemliga blogg att du tycker att det bästa för BÅDE henne och honom vore att hon tog tag i detta.
Själv har jag en gammal kompis som var otroligt osäker inför sitt första giftermål. De hade varit tillsammans många år och hon hade börjat tvivla. Trots detta gifte de sig (han visste nog inget om hennes tvivel) och efter ca ett halvår kraschade det när hon insåg att detta inte var vad hon trott. Jag tror att hon hoppades att just bröllopet skulle ge en ny vitamininjektion till relationen men det gjorde det inte. Så nej, jag tror att om man har RIKTIGA tvivel så bör man inte fortsätta. Iallafall inte utan hjälp och ett aktivt beslut att verkligen kämpa. OCH jag tror på att man MÅSTE informera sin partner i detta. Så han/hon har en chans att åtminstone prata om det hela och se om något går att rädda eller om det är bäst att gå skilda vägar.
Porxhez,
jag tycker det är skitkul och jättespännande med din hunk!!!!
Hoppas sååååå att det ska visa sig vara en riktig man med hjärtat på rätta stället! Och att ni ska få ihop det!!!!
Här är förövrigt 23 grader just nu. Och SOL!!!!
Ska försöka komma ut snart och känna på värmen!!!
Tyvärr ska det bli kyligt igen i helgen. Och ev regn.. Typiskt. Igår var det 18 grader och idag 23, men då jobbar man ju!!!
Å andra sidan är jag sjukt glad åt att det ÄR vårvärme nu! Även om det säkert KAN komma snö igen om det vill sig illa.
Fru E,
ja det ÄR skönt nu!!! Vår och höst är mina favoritårstider här helt klart. Sommaren är alldeles för het. Snart kommer jag börja klaga på det jag lovar. Då får ni påminna mig om jag klagar på kylan på vintern...
Hur mår du förresten???
Å BS vännen!!!!!'
jag förstår att det måste kännas för jävligt rent ut sagt just nu!!!!
Att bestämma sig för att man inte klarar av att ta hand om ett barn är enormt svårt. Ångest är väl bara förnamnet.
Fy vad jobbigt och jag förstår verkligen att ni vill åka från dina föräldrar så att ni kan få prata igenom detta i lugn och ro utan andra "öron".
Jag tror att var och en verkligen måste utgå från sig själv och sin situation när det gäller sådana här saker. Det är så lät för omkringstående att ha åsikter men det är ju ändå man själv som i slutänden ska orka. Både fysiskt och mentalt.
Skickar mina varmaste kramar till dig vännen!!!!!!!
Jag förstår din känsla BS.
Men även din ångest över detta. Som jag sa så är nog detta ett av de allra svåraste besluten man kan göra i livet.
Så länge du och din man är överens och känner likadant och har era resp känslor väl grundade så tror jag att ni kommer kunna stötta varandra om det senare skulle kännas tungt och jobbigt.
MSW
hoppas du får sova ordentligt inatt. Vad fint att begravningen gick bra. Sådant tar ofta mer energi än man kan tänka sig. Även när det inte är ens egna anhöriga som gått bort.
Kram!