Välkomna till Tivoli Empatia!
Å meeen vad var nu alt jag läste...
jaja, iallafall:
Telis KRYA PÅ DIG!!! Fy farao för halsfluss. Dt är helt förfärligt vad ont det gör. Jag har haft alldeles för många sådana och jag begriper inte hur de kan säga att det inte skulle behövas penicillin? BRA att du fick till slut!
Piggelin, ja nuförtiden ser jag ju sakteliga mycket bättre än förr, så nu är linserna inte sådär starka, men jag måste också veta var glasögonen är lagda för att hitta dem.
Ansikten blir tydliga lagom på pussavstånd, och då är det ju så dags...
Angående stabilitet, som bla Parnassia varit inne på, så tycker jag man kan konstatera att om ens sömn inte fungerar så man får de timmar man behöver, så blir vi alla lite rubbade i ordets mest sanna bemärkelse, nämligen helt störda i vår ork och personlighet. Man får ingen kraft. Helt oavsett varför man inte får sova. Det är väl inte för inte som det är ett primärbehov.
Det är därför sömn och vettigt bränsle-mat alltså, är priära prioriteter för mig nu. Att få med utomhusvistelse och viss rörelse-observera att det inte kommer att handla om någon träning i den bemärkelse ni träningsvana lägger i ordet, utan mer just rörelse-är ytterligare delar för att få just de pluseffekter som dagsljus och att inte sitta/ligga helt still ger. Förhoppningsvis kan det, alteftersom mitt normala jag mer och mer återvänder, sedan förändras mot mer träningsinriktade promenader och så. Att de tagit min muskel och ledvärk på allvar känns bra, att det övningschema som sjukgymnasten ska sätta ihop kommer att utgå från just migoch att jag inte kanske kan köra på med värsta grispassen. Mer få in dagliga övningar som inte tar så lång tid, inte är för svåra men som stärker upp rygg och mage etc. Som en början.
jag tycker min början är förvånansvärt bra för att vara från en deprimerad, faktiskt. Jag tänker vara nöjd med mig själv.