porchez skrev 2011-02-10 21:56:14 följande:
blev ett konstigt inlägg där, men blev konstigt så jag kunde inte skriva...
Vad roligt PB,har aldrig varit med om någon som varit positiv till mina namnval... Men det är säkert för att det inte är de "populära" namnen som jag gillar
Förresten så när jag var hos frisören idag så berättade hon att hon skulle gå en kurs nästa vecka om en ny sorts hårförlägning, sen frågade hon om jag kunde tänka mig att ställa upp ifall hon skulle behöva öva på någon sedan. Hon trodde jag hade ett bra hår att testa på och att det skulle passa på mig
Om jag vill!! gissar att jag bara får betala för material kostnad då... kul att testa på att vara riktigt lång hårig... OM det nu blir så.
Du vet vad min son heter va? Jag har bestämt för mig att det står i galleriet.
Jag har iofs inte någon prestige i att det ska vara ovanligt, men det gör mig verkligen inget ifall det är det.
Hade han blivit en flicka hade vi valt mellan Ida (forntyskt, ung "den vackra och flitiga" och Annie, (hebreeiskt och betyder "nåd", eller Linnéa, som en kontrast till att jag också gillar de längre mer melodiösa namnen. De korta och lite käcka gillar jag alltså också.
Det svämmar för övrigt över i vår krets av Emma&Klara, Linnéa, Evelina, osv. En del namn får man liksom avstå när ens syskon valt dem till sina barn.
Fast mitt absoluta favvonamn för en flicka är mig så ömt och sorgfyllt att jag inte kan säga det högt, för då gråter jag. Det skulle kännas helt gräsligt om någon plötsligt döpte sitt barn till det. Hetlt ologoiskt, eftersom jag bara tycker det är roligt om någon döper sin son till samma namn som min egen son.