Jag gillade 3:an spontant, men som Cicci säger kanske nr 1 är bättre ihop med spegeln?
Izzie: Stackare med foglossning. Jag hade ju sån tur att jag slapp det, men kanske Oupsie, Vänner eller någon annan av dem som hade rejäl foglossning har något tips?
Vet inte om jag tycker det var sååå jättestor skillnad mellan designen förra året och denna (snabbgluttade på tradera). För mig är det inget val, eftersom det verkar som att det är först i år de börjat tillverka redan i stl 92? Jag går på rekommendationerna här i tråden, diskussion med maken ("lillkillen ska ha den bästa overallen som går att få tag på, oavsett vad den kostar") och det faktum att den ändå var billigare än Isbjörn och Reima... Eller ja, inräknat frakt blev det inte mycket billigare än Reimas ballongmodell, men lillkillen är så extremt rörlig och klättervillig, att jag inte tror att ballongmodell är det optimala för honom i år...
Och härmed avslutar jag min overallångest
Nu är planen att komplettera med ett set jacka + byxa, ska kolla McKinley från Intersport och Everest från Stadium. Båda har byxor som går högt upp, och har fått hyfsat bra betyg. Det är mest ifall han ska ut och leka på kvällen, i första hand, för vi kommer inte orka ta hem overallen på dagis under veckorna. Man kan väl räkna med att en ev. blöt overall har torkat i torkskåpet tills de går ut igen på em - eller? *kanske ska kolla med förskolepersonalen*
Ev. kanske jag också köper en begagnad overall, om jag hittar någon bra på klädbytardagen om några veckor. Hittar jag ingen bra, så hoppas jag hitta en vid behov. Sportaffären här brukar ha ett digert utbud med billiga overaller som ser helt ok ut som extraoverall... Såg sådana hela förra vintern i alla fall