• Oupsie

Välkomna till Tivoli Empatia!

muggles skrev 2011-05-15 21:24:19 följande:
    Oj vad mysigt med mätta bebbar! De ammar bättre och bättre men får även tillägg för att inte tappa för mycket i vikt. De sover mest och är hur gosiga som helst. Lycka!

Msw: hoppas verkligen inte att något är fel! Begär en koll direkt så slipper du fundera.
    Så mysigt

Så fina de är dina tjejer, och fina namn glömde jag att säga. Vad sa Moa när hon fick träffa dem? Hur länge ska ni vara kvar på sjukhuset? 
  • Oupsie

Snartis, fy f*n för foglossning . Mina sympatier!

• Oupsie

Ojoj vilken gnällig bebis vi har haft här idag . Nu försöker maken få henne att somna i vagnen... hoppas att han lyckas, så kan hon sova en stund innan det är dags för sista amningen innan natten.

• Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2011-05-15 22:07:47 följande:
    oupsie - visst är det mycket pengar.. ffast så himla snyggt! Men en kompis har en kompositskiva från IKEA och den gick på 27 loppor så man kanske inte kommer undan så billigt oavsertt vad man väljer..?
    Ja det blir ganska dyrt... när vi gjorde om köket här i lägenheten så var det lite billigare, men då valde vi en billigare sten. Vi kollade pckså vad kompositskiva skulle kosta men det skulle kosta nästan lika mycket som graniten. Dessutom är det inte säkert att vi hade kunnat få den via de som bygger huset utan fått fixa med det själv, och det orkade vi inte. Nu tog vi granitskiva som extra tillval till huset så får byggföretaget ta hand om det.
  • Oupsie

Lappis, ja det är snyggt men frågan är om det är värt det när man tänker på vad det kostar . Fast å andra sidan kanske man inte byter bänkskiva nästa gång man renoverar köketObestämd

Nenne, ja tiden går sjukt snabbt. Trista kommentarer från folk, att det ska vara så svårt att komma ihåg att de flesta barn har en pappa också.

Jisses vad ledsen Daisy är ikväll . Får gå och avlösa maken lite.

• Oupsie
    Hejsan hejsan!

Jag tror att man blir sövd vid urakuta snitt, men är vaken vid akuta, om jag har förstått det rätt.

Är trött idag, Daisy sov inte lika bra inatt som hon har gjort den senaste veckan, men egentligen sov hon helt ok så jag ska inte klaga ändå. Hon har varit jättegnällig om kvällarna här den senaste tiden (men sovit superbra på nätterna) men igår var hon mycket piggare och gladare under kvällen, vet inte om det kan påverka. Innan har hon väl varit helt utmattad efter allt skrikande och sovit därför.Obestämd

Muggles, skönt att amningen verkar fungera bra . Och vad skönt att det blev en så bra förlossning! Har nog glömt att skriva det.

Angående amningskläder, jag har ett par boobtröjor som jag lyckades fynda för halva priset och jag måste säga att de är ju helt suveräna i jämförelse med andra amningsplagg. Amningsplagg generellt sett är väl inte de roligaste kläderna, men just nu är jag mest hemma ändå. Jag har även använt mig och AMs (har jag för mig) eminenta tips om att ha ett elastiskt linne under en vanlig tröja. Tycker att det fungerar bra också utan att man behöver ta av sig för mycket för att amma. Låter lite knepigt att hitta en amningsvänlig finklänning dock... Jag har en klänning som jag skulle kunna tänka mig att den kan fungera, och den har en ganska djup omlottrigning, tror att jag skulle kunna "putta undan" den ena sidan för att kunna amma i den även om den inte är stretchig.

Några sprutande meloner har jag heller aldrig haft, läckte lite den första veckan eller så, men inte efter det. Men BVC-sköterskan är nöjd med Daisys viktuppgång så det verkar ju som att det funnits tillräckligt med mat ändå.
  • Oupsie
    porchez skrev 2011-05-17 22:27:02 följande:
    lätt förvirrad, har precis skickat iväg ett mail till Hunken där jag skrev: Hej Hunken!! haha den bjuder jag på
    tur att det ändå är ett rumsrent "nick" vi har på honom....   haha
    Det borde han väl ta positivt
  • Oupsie

AM, fy vad läskigt det du såg . Huuhh *ryser*

Smint, skönt att höra att din mamma mår bättre .

Vickan, hoppas att Trollet kryar på sig snabbt. Och det där med priser reagerade jag på när jag flyttade hit, hur mycket dyrare det var här än där jag kom ifrån, men nu tycker jag inte att det är så stor prisskillnad längre och det är betydligt bättre utbud här, och mer konkurrens mellan butikerna.

• Oupsie

AM, jag tycker inte att det låter som att man behöver oroa sig för längden, men jag är iofs ingen expert. Det kanske är bra att få en tid med en läkare istället, då kommer läkaren säkert säga att allt är helt normalt!

Smint, "jättegod medicin" hihi

Cicci, kul med möhippa .

Jag skulle kolla vad Daisy vägde genom att hålla henne i famnen på vågen och det visade sig att hon vägde 20 kg . Eller kanske inteDrömmer. Håhåhjaja...

Tror att Daisy är en liten smalis, i alla fall om man ska se till kläderna, för de byxor som passar i längd är oftast stora i midjan. Tur att hon ligger ner för annars skulle de trilla av henne. Fast för någon dag sen när hon låg i sitt gym och sparkade och höll hon nästan på att sparka av sig byxorna. Jag har funderat på om jag inte har tillräckligt med mjölk och vi har testat att ge henne ersättning några gånger nu, men det hon äter inte särskilt mycket av den så hon verkar ju nöjd med det hon får i sig. För vi har ju funderat på om det är för att hon är hungrig som hon har varit så gnällig ocksåObestämd

• Oupsie

AM, lite shopping brukar kunna pigga upp en .

Jag skulle behöva sticka ner på stan och byta en grej. Men jag känner inte riktigt för det. Nu har gnäll-Daisy somnat här så man borde kanske passa på att göra lite nytta. Packa flyttkartonger till exempel.

På tal om flyttkartonger, har jag gratulerat till försäljningen av lägenheten Liten? Om inte så grattis grattis! Skönt att försäljningen gick bra och med bonus dessutom .

Och nu kom jag på ett par saker till:

Snorkis, skönt att du har fått ett snitt inplanerat!

Ore, tycker inte heller att det känns som ett läge att gnälla över att farmor lägger sig i om man nu vill att hon ska ha barnen så mycket.

Och den där diskussionen om att önska lugn och ro, och kunna tänka färdigt en hel tanke, det önskar jag också här ibland och jag har bara hunnit vara förälder i tre månader. Å andra sidan så börjar jag känna mig väldigt kluven till hur jag ska göra i höst, om jag ska skjuta på studierna ett tag till bara för att vara hemma med Daisy. Nu har hon vaknat förresten, efter en liten powernap på 20 minuter... Just nu verkar hon dock vara på ganska bra humör. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!