Välkomna till Tivoli Empatia!
Gott med positiva vibbar på jobbet mugglan.
Gott med positiva vibbar på jobbet mugglan.
Snaily - det där med sova vagn är klurigt. Jag vet ju inte om det hjälper med stillastående. Ibland drar jag tills lilleman klipper med ögonen. Sen drar jag för skynket och låter honom somna stillastående.
Fast det hjälper ju inte alltid ändå. Värst är när förändringen sker i gränsen för någon av sömncyklerna tror jag (5-20-45-90-120 min)
Vad gäller jobb så tror jag inte vi söker någon just nu. Annars tycker jag konstruktörerna i alla fall har lite variation här - även om det ju mest är skrivbord förstås.
Magsjuka - saker att inte äta innan du tänker bli magsjuk/matförgiftad: spaghetti, salta nötter.
Parnassia - än så länge bara jag. Hoppas det förblir så, för då måste det varit nötterna. (Det enda jag åt men inte maken.)
Play-dohn ni gör - är den lik den man köper på burk? (Vet att mamma gjorde något sånt när jag var liten, men det var inte som orginalet. Eller så gjorde hon play-doh och jag ville ha slajm - så kan det har varit.)
Snaily - Mindre brukade vara som Yngla känns det. Sov 30 min, låg vaken o ylade 30 min (för givetvis var vi alltid längst hemifrån när hon vaknade), sov ett tag till. Och alltid vakna när vi rullade in någonstans typ affären eller porten hemma. Lilleman var mer tyst o tillfreds av sig, och har ju sovit som en gud (relativt storasyster) på mage sen 2 månader ungefär.
Men givetvis känner man sig knäckt när det inte funkar, för "alla andra" lyckas ju. Tur i oturen att ingen räknar alla de gånger barnet inte sover eller äter som man tänkt sig. (men jag minns fortfarande att Mindre som ett lysande undantag sov över 3 timmar i vagnen när jag var på jobbet på ett viktigt styrelsemöte och ville överbevisa dåvarande vd om att jag visst kunde vara med trots barn... )
September - skoj med hjärtat!
Parnassia - avvaktar nog egen deg. Jobbigt nog som det är med all den köpta smuliga leran hemma. Fast någon tycker ju det är kul (att blanda). känner mig så tråkig som är på henne om att inte kladda ihop allt hela tiden. Men kanske är det bara föräldrar som tycker brungrågrön lera inte ser lika skoj ut??
Parnassia - tror det stod att det skulle torka på typ 2 dagar (för inte var det väl timmar?). (Vet i alla fall att dotterns glitterlim INTE torkar på utsatta 30 min med den tjocklek hon kladdar på.)
Vi har nog spjälsängstassar över någonstans om någon vill ha. Tror vi använde dem lite till Mindre, men inte till lilleman.
Övrigt som nog ska avyttras är:
nästan oanvänd vävd sjal
andningslarm
baby björn
grobag strl 0-6 mån
om någon är intresserad (har dock inte funderat över pris än) - skicka ett meddelande
Klockis - starkt jobbat med bilen. Jobbigt nog när man inte har ont någonstans.
Piggelin - vilken god smak lillemannen hade att sova gott hela natten.
Cicci - vill också gå på bal! Är det "slutet sällskap" tro? Fast det hade ju varit skojigare med bal om maken gillade dans lika mycket som jag gör förstås... (På nobelfesten var jag krass nog att bjuda med den av killkompisarna som var bäst på att dansa.)
Känner mig idag väldigt duktig som gick o tränade igår kväll. 30 min på billig trapp/crosstrainer maskin i föreningen källarbibliotek, stirrandes på en massa gamla böcker från 60-talet o framåt. Någon som längtar efter ett ex av Chansen? Törnfåglarna? lasermedicin på finska? Man måste verkligen älska att träna för att stå ut även med musik.
PB - även jag störs av clearblue-reklamen, så jag kan tänka mig att den sticker i ögonen o svider i hjärtat.
Åh - angående riddare o prinsessor så är det Mindre som är riddare hemma hos oss. Med rörskål på huvudet och visp i handen.
Hmm...måste oxå kolla bilder.
Har suttit på internföredrag hela dagen och vips blivit med nya sysslor. Kan bli givande, men jag vet inte riktigt var jag ska börja - som med allt nu. Jag ser liksom inte skogen för alla träd
Sweet - hoppas ni slipper kräkas! Börjar blåsa faran över här efter min sejour i badrummet. Måste varit matförgiftning för min del.
Och jag skriver under på amerikanska tårtor. Fy vad besviken jag blev första gången. urrk! Fast glass är de i alla fall bra på.
Oupsie - massor med pigga på dig kramar! Se till att få i dig extra omega-3 ifall det nu ska hjälpa mot deppighet, och fortsätt genom amning etc. Vila och strunta i måsten utom möjligen blöjor och några pyjamaser+strumpor till bebben. Röja får ni göra en annan gång.