Välkomna till Tivoli Empatia!
Nu ska jag kanske låta bli att var uppe längre. Det var ju det där med att försöka hitta sömnen igen.
men nu tänker jag hundnamn så jag inte somnar ändå...
HEJ Piggelin!
Ja snart är du fru! Å vad roligt!
Du, ni är inte allergiska va? När det nu kommer att bo en hundvalp här när ni kommer i mars menar jag.
Imorgon ska jag tänka ut och fixa ihop lappar och någon slags "bana" för sonen att följa på torsdag. Med slut vid datorn och med bild på hunden och något i stil med "Hej pojken! Jag är också en pojke och din mamma ska hämta mig på lördag, får jag sova hos dig när jag kommer fram?" eller något sådant.
Fast först ska han få sina presenter. För hunden är inte till enbart honom utan till oss alla tre, och ägandeansvaret har jag och ingen annan. Men själva överraskningsavslöjandet är ju en present som kommer att klå både cyklen han ska få, och allt annat man kan tänka sig. Jag tror han kommer att svimma av.
Nä, nu SKA jag lägga mig...
...och fundera på namn. (Jag har inte alls lika fullständigt klart för mig vad hunden ska heta, som jag vet vad ett barn skulle fått heta.)
Milou -"trevlig"
Bounty - "gåva"
kanske...vi får se.
Piggelin, Haha, ja blir du rädd för den DÄR parveln, då måste vi ha terapi!
Förresten så är just den här rasen en sådan som väldigt många allergiker klarar bra, det beror på att de har mer "hår" än päls, eftersom de blir jättelånhåriga ifall man inte klipper dem. De saknar underull och fäller ingenting.
Men du, katter har jag! Två stycken ju! Men vi har ett rum där de aldrig är-då får du sova där! Och så får missarna hålla sig ute mesta tiden. Jag ska ändå styra upp att de har sin mat och så i källaren nu, så inte hunden käkar av deras.
HOPPAS du klarar dig då??? Blev du dälig när du var hos oss sist?
Lappis, åker du imorgon? Trevlig resa isåfall.
Och godnatt tråden!
AM, jag åker med tåg upp till Piteå på lördag, vilket gör att det tar ända till måndag eftermiddag att komma hem. Om ni undrar varför jag inte flyger, så berordet på att det fanns katastrofalt dåliga byten för att ta sig mellan Luleå och Kalmar eller Oskarshamn.
Att skicka hunden ensam hade kostat nästan 4000 och dessutom hade den fått sitta alldeles ensam precis hela dagen. Istället får den sitta med mig då. I den där djurkupén kan man ju iallafall ta upp den och ha den i knät lite.
TUR att sonen har handbollsläger i helgen, för han kommer nog nästan att vänta ihjäl sig ändå.