• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

AM, se där,avklarad kontroll och nu framgång på gåendefronten!

• MSW

Am: heja hector!! Och hoppas ni får någon sömn! Kan man inte vräka hyresgäster om de är FÖR högljudda?

• MSW

Nu ska jag sova och hoppas att vi slipper vara vakna mellan 1.30-3tiden eller hur det var i natt! Sov gott allihopa!

• Telis

Ha, han är en liten spjuver den där Hektor. Han har nog bara suttit och väntat ut den där artonmånaderskontrollen!

• Snorkfröken77

EA - Hur går det för dig? Tänker på dig! *kram* Vet du, jag är ganska säker på att ni kommer lyckas den här gången.

AM - Hoppas ni får överleva natten!

smint - Tråkigt med begravning *kram*

PB - Är så glad att dina värden var bra och att det blir ÄP! Jag tror att det här blir er gång också, jag är helt övertygad! Muggles har ju startat plusvågen!

Här har vi bror på besök, kul, även om han mest "leker" med maken. Annars har jag fått veta att vi ska gå ett tjejgäng och se Mia Skäringers show i mars, ska bli jätteroligt!

• Snorkfröken77

Telis - Gick middagen bra? Fick du steka några köttbullar?

• Telis

Snorkis, det gick bra och köttbullarna ligger kvar i frysen. Allt smakades och det enda som totalratades var chokladfondanten. Men halloncoulisen till var desto populärare!

• Snorkfröken77

Härligt! Vad roligt att det blev lyckat!

• Klockarbol

Här i stugan packas för fullt.
    Bägge barnen tillbringar höstlovet hos min mamma och vi får vila öronen en stund här i stugan!
    Planen är att dom ska vara kvar hela veckan eller åtminstone till dom kommer osams eller någon blir sjuk.

Min svägerskas katt tog in en ekorre genom kattluckan och släppte lös. Det såg helt klart annorlunda ut inne i huset när dom kom hem på eftermiddagen - inte en blomkruka var hel, prydnadssaker ett minne blott och gardinerna i vardagsrummet var förvandlade åt shabby chic-hållet (eller möjligtvis övergivetspökhus chic) med en tuche av ekorrbajs...
    Den katten var billig i flera dagar! Och kattluckan blev permanent förseglad

Man blir harmonisk av husdjur - det har jag läst i en tidning

Och
    Hurra för att sommartiden är slut *jublar och viftar glatt på armarna*
    Normaltid passar mig och min inre klocka myckat bättre!

Packa klart var det.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!