• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Oj! här var det ingen våldsam aktivitet... hm...

AM - Hoppas INNERLIGT att ni fått sova inatt!!!

Telis - jacka stl 80 låter helt klart användbart! ta med den till brunchen!

Ego - har haft en ljuvlig helg med goa vännerna och laddar nu för att JOBBA imorgon. Skumma värld! Och inser att mina timmar vid BT åter blir starkt decimerade... hm...

• Fru E

*vinkar till alla*

Tiden har inte räckt till i helgen trots en extra timme

Igår var det utförsäljning på Ballingslöv igen så vi fyndade lite grejor till köket som vi saknade så nu är det nästan komplett. Sen fyndade vi soffbord i massiv ek på ett annat ställe för ynka 950 kr galna priser hade de!
    Kvällen tillbringades på 30 års fest som var precis som en fest ska vara, urkul! Kom hem sent och var inte i säng förrän närmare halv tre med vintertid så är aningen trött idag trots nykterheten igår. Maken är det värre med har tvingat honom att jobba här hemma idag och nu är det sofftid som gäller resten av kvällen.

Rd13 idag och nu börjar det bli olidligt när har ni andra som gjort FET fått tanten vet inte om östrogentabletterna kan hindra spåren men de andra gångerna har de kommit trots progesteronet. Denna veckan finns det aktiviteter planerade var kväll så jag och makens öron överlever . Inga tecken på vare sig det ena eller andra.....

Nu kaffe och film

• Snorkfröken77

Men EA har du inte testat trots RD13 och ingen mens?! Nu tror jag att jag smäller av av nyfikenhet! Inga spår än alltså? Du måste ju testa!!!! Har du test hemma?

• Snorkfröken77

Jag tror ju så mycket på glassbåten + AH!!!!

• Fru E

Snorkis-nä usch testa vill jag inte hatar att se det där nesliga minuset utan väntar hellre på spåren/tanten. Td är inte förrän på fredag och jag inbillar mig att östrogenet kanske kan spöka till tanten . Vet att jag får ta och lida de här dagarna men det gör jag så gärna

• Snorkfröken77

Jag förstår, jag hatade också minuset Gud vad ledsen man blev. Men jag tror ju inte det blir något minus för dig den här gången!

• Lapinette

Kikar in efter en dag i total koma .. fick feber under middagen igår och har legat i sängen hela adagen ... har nu släpat mig till soffan istället.

EA - låter himla positivt!

• Fru E

Lappis-lalalalalalalalalalalalalalalalalalala som sagt inget som talar för eller emot mer än avsaknad av symtom

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!