Kängu
Nej, vad hemskt med katten! Kram!
PB
Grattis till go värme i huset, äntligen!
Hur har ni det, ost-och-vin-snaskare? Nä, jag är inte ett dugg avundsjuk!
Oupsie
Inget mer blod hoppas jag?
Oupsie/Telis
Jo, jag har som sagt blött lite lite till och från ända sen v 28 ungefär, men det är hemskt lite som kommer, bara lite rosa (nästan alltid i samband med toalettbesök/lite trög mage om ni ursäktar detaljerna, fast en gång när jag skuttat och lekt lite för mkt med hunden också) och sen kan det vara lite 1-2 dagar efter. Senaste veckan har det faktiskt varit lugnt om jag tänker efter. Jag har bestämt mig för att det bara är en lättblödande livmodertapp (eller liknande) och inget värre än så, det lugnar att Ynglet bökar och rör sig hela tiden, men kan ändå inte låta bli att bli rätt störd över den där färgen! Så så värst cool skulle jag inte kalla mig, Telis!
Varit lite deppig senaste dagarna av en massa olika anledningar. Förutom domedagsprofetian jag började noja över häromdagen (Vetenskapens värld om jag får vara tjatig) så har vi även i-landsproblem - gjort en preliminär föräldraledighetsplanering och jäklar vad fattigt vi kommer behöva leva det närmsta året, drygt! Inte bara fattigt utan vi kommer gå back varje månad. Makens lön är ju katastrofalt dålig och det blir jag som kommer vara hemma med Ynglet till att börja med - det är klart, jag SKULLE ju kunna ta ut 7 FP-dagar per vecka med bättre ekonomi som resultat, men vill helst inte det då planen är att få dagarna räcka liiite längre och ha några sparade till sen också. MItt jobb är ju inte alltid så lätt att få ledigt från så det skulle vara skönt med några dagar sparade till sen när man börjat jobba igen också. (Jag SKULLE ju även kunna börja jobba lite tidigare än tänkt... men nääääääää... det lockar inte! )
Fast pengar - det är väl världsliga ting! Hoppas och tror det inte kommer bekymra mig lika mycket när väl Ynglet är här.
Sen har jag varit lite oroad för min mamma igen - hon har fått reda på att hon kommer behöva genomgå en massa fler behandlingar mot sin cancer. Hon fick veta igår att hon kommer få både cellgifter och sen strålning, men själva provsvaret fick hon sen inte höra förrän idag då hon var på återbesök. Pratade med henne ikväll och hon lät lite lugnare, provsvaret visade väldigt elaka cancerceller MEN ingen påvisad spridning - men eftersom man inte kan UTESLUTA att det spridit sig så dundrar man på med det tunga artilleriet vad gäller behandling. Hon ser såklart inte framemot att må pest och tappa håret, etc etc, men vad gör man.
Jag var hos BM idag, SF-måttet verkar stå still men det kan det väl göra såhär sista veckorna? Kanske har den sjunkit ner lite också för nu bedömdes huvudet som ruckbart istället för rörligt som det varit tidigare. Spännande!
Sorry för neggo-inlägg...
Kram till alla!