• snaily

Välkomna till Tivoli Empatia!

Oms skrev 2010-11-21 10:41:50 följande:
    Snigel - men oj vad jobbigt med mamma! har det gått så snabbt alltså? har hon a att må jätedåligt - håret är det misnat problemet, och humöret kan gå upp o ned, hon kan få problem m magen då tyvärr tarmarna kan få ta en del av strålnngen MEN man gör allt för att stävja ev metastasering! skönt att hon är under vård nu, jag hade precis som du varit jätteorolig och så gravid på det - vet hur du mår nu, KRAM!
    Hej Oms!
    Lycka till med städningen!
    Ville bara inflika om min mamma - hon hade cancer i livmoderkroppen och inte i livmoderhalsen. Cellprov har hon säkert gått på men det kan man alltså inte upptäcka där. Det upptäcktes med ultraljud eftersom hon gått med småblödningar ett tag.
    Kram tillbaka!
  • snaily

FruE
    Hur går det med maken idag, är han piggare och mer arbetssugen?
    Just det, har nog glömt att svara på din fråga - nej, jag hade typ inga symptom vid VUL i v 7, lite molvärk men det har jag för mig var mer ännu tidigare och hade nog avtagit lite då.

Oj, nu fick jag upp en snöig Korv i soffan, han har varit ute med husse eftersom jag sitter fastklistrad i tv-soffan och kollar längdskidor, precis som igår.

Skickar en bunt blöta hundpussar och ett gäng människokramar till dig PB!

• snaily

Igår sydde jag två påslakan till bebistäcke - antagligen världens enklaste grej att sy men jag känner mig mäkta stolt eftersom jag har noll koll på sömnad och symaskiner, det är ju makens grej.

Någon mer än jag som följer längdskidåkningen i helgen? Vad säger ni om hon som krigar med eliten efter att ha fött barn i juli i år?! Är inte det sjukt imponerande?

• snaily

Tittar in för ungefär tusende gången...

Ho hooo Mugglan och EA!?

Hoppas så allt såg bra ut, det bara MÅSTE ha gjort det!!

• snaily

Jahapp, what else?

Här har inte gjorts många knop idag. Kokat lite lingonsylt och i övrigt bara slöat. Fast det var väl inte slött precis att pallra sig ut på långpromenad i denna bistra kyla, som jag gjorde på förmiddagen. Ordentligt påpälsad så jag frös inte - förutom om ansiktet, detta eviga problem när det är riktigt kallt! Minus 20 i stort sett hela dagen idag. Soligt och klart och vackert, men kallt som sagt.

Vet ni - idag är det exakt två veckor kvar till BF!! Känns helt galet. Känns som jag ska fortsätta vara precis som jag är nu i all evighet, kan inte föreställa mig förändringen. Och är just nu så pass bekväm med att vara lite lagom gravid också så känner ingen brådska med den där förlossningen som folk påstår att jag måste genomgå...

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2010-11-22 20:47:47 följande:
    Tar mig friheten... har fått ett väldigt ledsamt sms av EA, men hon ska nog få rapportera mer vad som hänt för de vet nog inte det själva ens. Det syntes tydligen inget på VUL och hcg ligger lågt (??!!) så de misstänker ett X. 
    Nej nej nej nej NEEEEJ!!!!
    Åå jag var så rädd att var att no news = bad news och så var det så!
    Fyyyyyy faaaaaan!
  • snaily

Ååå scrolla mitt BF-prat ovan!!

Jag kan inte låta bli att tycka att det just efter IVF borde vara typ olagligt med graviditeter som inte går planenligt....
    HOPPAS att det fortfarande finns hopp om att det bara är ett långsamt utvecklande embryo?

Skickar en bamsekram stor som hela Norrland till FruE!

Tack Nenne för rapporten!

• snaily

Skickar några fler stora kramar till EA med make idag!

Muggles
    Guuud vad skönt att det gick bra, stort grattis! Det känns som en lättnad här!

Nu till grannbyn för barnmorskebesök...

• snaily

Telis
    Å vad skoj med pass till Televinken, bebisbilder i pass är så gulligt på något vis! Vad ska Televinken satsa på för disciplin i alperna i vinter då? Blir det telisar direkt eller kanske snowboard (sittandes på snowboard kanske? )

Apropå åkpåsar så har vi inte kollat upp alls vad som kan vara bra, men fått ärva en typ sån här:
    www.babyland.se/akpase-fleece-svart-alvi_x_CA377500.aspx
    Ingen aning om den funkar men den SER varm ut i alla fall - jag får inte riktigt plats i den när jag försöker krypa ner och prova.

BM-besök gick bra, förutom en liten dipp i SF-kurvan igen. Kurvan ser helt konstig ut, man blir nästan åksjuk av att titta på den. Fortfarande ingen fixering av Ynglet, ruckbart huvud.

Oupsie
    Täcke tycker jag låter klart avancerat, guldstjärna till dig!

Här har det snöat några cm på förmiddagen, stooora vita flingor har fallit så fint, hela världen är verkligen vit nu. (Hela lilla världen närmast där jag bor alltså )

Min mamma har varit och provat ut peruk och imorgon börjar hon med cellgifter.

• snaily
    Ore skrev 2010-11-23 11:52:23 följande:
    Det kan ju sätta igång precis när som helst, fast så ska man kanske inte tänka allt för mycket, för det kan ju lika gärna dröja nästan en månad till...
    Ja, jag tror jag insåg det precis nu!

Om jag får gå in på lite äckliga detaljer - har igår och idag fått mörkare flytningar, skulle snarast säga ljusbruna, och undrar om det kanske är ett tecken på att nåt är på g. Tidigare när jag haft blödningar har det faktiskt kommit lite färskt blod en dag och SEN blivit brunt. Men äh, inte vet jag, allt är säkert normalt.

Telis
    Vilken cool pulka!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!