Tinga skrev 2011-07-02 16:34:24 följande:
PB - vad kul att se dig här!
Den där Truls verkar vara en riktig Emil-typ, som hittar på hyss mest hela tiden.
Hur har det gått för din sambo - har han hittat något annat jobb, eller är han kvar hos den där knasiga chefen?
Och hur har det gått med din sköldkörtel - är den ok nu? Kram på dig!
själv du!
Sambon är kvar hos idiot-chefen, men har åtminstone kommit med i brandmanslaget nu, vilket ger lite mer input och fler kontakter, nya saker att göra och ett litet litet hopp om att kanske kunde det på sikt bära vidare mot mer av den sortens jobb. Man får spara på det positiva. men han är helt dränerad på energi ibland när han kommer från det ordinarie, helt själsdödande jobbet. It sucks!
Truls är en liten kvick en. Man hinner inte med alls ibland. Men han är ju charmig också. Som tur är, så man inte vrider nacken av honom. Precis som småbarn. De är söta för att överleva, brukar jag säga.
Apropå överleva:
vad det skriker i hjärtat när man påminns om er första tid som föräldrar! Vilken jäkla strid!!! Jag blir helt svag i benen.
Jag fortsätter ta prover för sköldkörtelvärdena, men de senaste såg bra ut, tack och lov. Det kan visst svänga en hel del över tid innan det är tillbaka i stabilt läge, så jag ska testa och hålla koll under hösten så det inte sticker iväg åt något håll.
Det är mina knän och leder som är sämst just nu, och som är det största hindret på arbetsmarknaden, eftersom tunga lyft och kånkande, samt enbart stå och gå, tydligen går bort numera. Då måste jag tänka om och nytt och veta vad jag isåfall kan göra och bli. Och det vägskälet var jag ju i redan utan de fysiska begränsningarna, så det är väl bara att hoppas att processen inombords, mot ett svar på den stora frågan går så snabbt som möjligt.
Nu måste jag ut och se ifall jag kan vara sambon till någon liten nytta med att också slänga ett vedträ eller två i veboa.