• Lapinette

Tur & retur

Vilken gång i ordningen öppnar jag en restråd??!! Här fortsätter vi komma med restips, mattips och allt annat som förgyller tillvaron.

Kläder safari:
    All around the world:

Been there, done that:

En värld full av möjligheter:

Upp och ned, hit och dit:
    ...
    Restråden som aldrig tar slut:

Nästa anhalt:

Go to gate

Resa mera
    Omwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html
    Så långt borta men ändå så nära www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

• Svar på tråden Tur & retur
  • nennesjuttioåtta

Lappis – det var några där som hade åkt skoter och hyrbil (inte samma folk) från Åre. Dit kan man ju flyga. De som åkte skoter bodde över en natt, tog igen sig på spa:t (det tog nog en bra stund att åka skumpig skoter) och åt gott och de som åkte bil stannade lite längre. Åh, dit åker jag gärna igen. Vilken mat! Och väldigt fint att bo på också.   

• Lapinette

Skoter från Åre låter jäkligt intressant och exotiskt för någon som aldrig har åkt skoter förut. Fast nu är fjällturen för detta år redan spikat - Vemdalen here I come!

• nennesjuttioåtta

wohoo! Vemdalen är ju fint som snus! Då kanske ni kan ta en dagstur med längdskidor till Storhogna och få en skön behandling!
    Ja åker man skoter i närmare 30 mil så är det nog något att komma ihåg även om man åkt tidigare. De som åkte bil åkte nog från Östersund (fast det skrev jag ju i andra tråden men bara för att förtydliga). Åååh, skoter! Roligt!!

• Lapinette

nenne ... längdskidor? Har jag fyra dagar i Vemdalen så lär det gå utför hela tiden.

• MuffinsTönt

Hej allihopa!

Har kommer en liten halsning fran mig. Jag har det bra. Lite for varmt vissa dagar annars ska jag inte klaga pa vadret. 28-30 grader sol och lite vind. Det ar sa annorlunda har i vietnam. Jag bor hos min moster som har en tjej som hjalper till hemma. Hon tar hand om tvatten, maten och stadningen. Eftersom jag ar har nu sa tar hon "hand om mig ocksa". Ibland kan jag be henne ga och kopa frukost och kaffe nar hon ska handla mat tidigt pa morgonen och lite annat. Jag har blivit bortskamd efter en vecka. Skäms 

Annars ar jag ute i butken och hjalper till. Det ar inte mkt jag kan gora just nu men jag hjalper till sa gott jag kan. Det ar sa annorlunda valuta. 100 USD dollar ar 2,1 miljoner vietnamesisk Dong. Jag som ar dalig pa siffror. Att sitta vid kassan ar inte alls optimal. Haha!

Annars har jag kommit pa en mkt beroende framkallande sak. Att ga till salongen for att tvatta haret. Man far varldens harbottenmassage och aven ansiktsmassage om man vill. Sa himla skont!!! Synd att man inte fick sant nar man var spand och stressad.

Jag har borjat planera mina resor i landet och utlandet. Man kan aka till Kina, Singapore, Thailand eller Malaysia for knappt 800 dollar inkl flyg,hotell,aktivitet och mat for 6 dagar. Man vill aka overallt!! Det finns aven for Japan men betydligt dyrare (2500 -2700 dollar)och endast for 7 dagar. Kanns som att man behover minst 2 veckor till Japan.

Snart ar det Tet, kinesiska/vietnamesiska nyaret. Mkt folk och rorelse. Idag var vi pa blommarknad. sa mkt blommor i olika arter och farger. Jattefint!!

Oj, va mkt det blev. Far titta in har da och da fora att  se vad ni planerar for resor.

Ha det sa bra och trevlig resa ni som har ngt pa G.

• Lapinette

Muffin - vinkar till Vietnamn. Det låter jättespännande och härligt. Du måste berätta för oss vart du kommer att resa.

• MuffinsTönt
    Lapinette skrev 2011-01-29 17:31:32 följande:
    Muffin - vinkar till Vietnamn. Det låter jättespännande och härligt. Du måste berätta för oss vart du kommer att resa.
    Japp, jag ska meddela er nar jag har bestamt mig. Haha!
  • Vännerfan

Tinga,

Var på Gran Canaria ska ni bo? Vi ska åka hit om några veckor:
    www.fritidsresor.se/resa/spanien/gran-canaria/bahia-feliz/blue-village--tres-vidas/
    (Har dock ingen aning om det är bra.)

Vi åker med en annan familj med barn så de större barnen ska vara med i Bamseklubben ett par timmar om dagen, vilket de ser fram emot. Det ska bli jättekul tycker jag också, men något drömresmål är det ju inte direkt. Superhärligt med lite sol och värme dock! Den här vintern håller på att ta knäcken på mig!

• nennesjuttioåtta

hej muffins!!!!! Vinkar långt bort! 

Lappis – det går nog att åka bil dit också efter en heldag i backen. Det är ju skidbacke alldeles vid Storhogna också, ifall ni vill variera er.  

• Lapinette

Anne - vilken tur att ni hann uppleva Egypten innan det blev massdemonstrationer. Min bror kom hem precis i rätt tid (i fredags).

Muffin - som sagt, ser fram emot att höra mer om dina exotiska resplaner. Låter härligt med värme och sol. 

Tinga - hur går det med era weekendplaner? Blir det Gdansk eller västkusten?

Själv bokade jag ett hotell i Tokyo igår. Har nu bara en natt i Hiroshima kvar att boka sen ska hotellnätterna vara klara (pappa tar hand om Kanazawa och Kyoto). Jag har dessutom bokat in mig på en japanskakurs. Tänkte att jag skulle klara artighetsfraserna när jag är där och kanske förstå några ord här och där. Jag har ju läst japanske förut men det var måååånga år sedan.

Svar på tråden Tur & retur