Hej allihopa!
Har kommer en liten halsning fran mig. Jag har det bra. Lite for varmt vissa dagar annars ska jag inte klaga pa vadret. 28-30 grader sol och lite vind. Det ar sa annorlunda har i vietnam. Jag bor hos min moster som har en tjej som hjalper till hemma. Hon tar hand om tvatten, maten och stadningen. Eftersom jag ar har nu sa tar hon "hand om mig ocksa". Ibland kan jag be henne ga och kopa frukost och kaffe nar hon ska handla mat tidigt pa morgonen och lite annat. Jag har blivit bortskamd efter en vecka.
Annars ar jag ute i butken och hjalper till. Det ar inte mkt jag kan gora just nu men jag hjalper till sa gott jag kan. Det ar sa annorlunda valuta. 100 USD dollar ar 2,1 miljoner vietnamesisk Dong. Jag som ar dalig pa siffror. Att sitta vid kassan ar inte alls optimal. Haha!
Annars har jag kommit pa en mkt beroende framkallande sak. Att ga till salongen for att tvatta haret. Man far varldens harbottenmassage och aven ansiktsmassage om man vill. Sa himla skont!!! Synd att man inte fick sant nar man var spand och stressad.
Jag har borjat planera mina resor i landet och utlandet. Man kan aka till Kina, Singapore, Thailand eller Malaysia for knappt 800 dollar inkl flyg,hotell,aktivitet och mat for 6 dagar. Man vill aka overallt!! Det finns aven for Japan men betydligt dyrare (2500 -2700 dollar)och endast for 7 dagar. Kanns som att man behover minst 2 veckor till Japan.
Snart ar det Tet, kinesiska/vietnamesiska nyaret. Mkt folk och rorelse. Idag var vi pa blommarknad. sa mkt blommor i olika arter och farger. Jattefint!!
Oj, va mkt det blev. Far titta in har da och da fora att se vad ni planerar for resor.
Ha det sa bra och trevlig resa ni som har ngt pa G.