Lappis - tack för Kroatientipsen - ska kolla upp dem lite närmare. Kanske att det blir ett stopp någonstans i Slovenien också, på väg ner. Angående Italien så tänkte vi åka över till "den andra sidan", dvs Genuatrakten, just för att jag inte heller gillar konceptet vid Adriatiska havet, med knökfulla stränder. Har själv varit där typ fem gånger under min uppväxt, så jag testar gärna något annat nu. Fast det kanske är mycket stenstränder på den italienska rivieran? Hade ju varit kul om barnen kunnat köra lite grävande i sanden och sandslottsbyggande också. Vi får väl se; hoppas hinna kolla lite under helgen.
Arild Strand Hotel har jag aldrig varit på, däremot på Torekov SPA. Maken och jag var där ett dygn på våren för snart två år sen, och det var bra. Man fick en god eftermiddagsfika vid ankomst, rummet var fint och maten på kvällen var bra, utan att vara det bästa vi ätit. God frukostbuffé dagen efter också. Själva hotellbyggnaden är en enplansbyggnad, så alla rum har egen uteplats. Vi var där i april, så det var inte riktigt utesittarväder, men åker man senare på året kan det ju vara mysigt att kunna sitta ute litegrann.
Själva spaavdelningen är inte jättestor, och vi testade inga behandlingar, men det finns en mindre pool inomhus och en större utomhus, och dessutom bastu och ett relaxrum med vilstolar med fantastisk utsikt över havet. Vid utomhuspoolen fanns också ett schysst trädäck och gräsmatta med solstolar.
Vi var väldigt nöjda med vårt besök på Torekov, och själva byn är ju jättemysig också med många små fina hus. Trevligt att ta en morgonpromenad längs havet och stranden.