Anne - muséer är en av höjdpunkterna med London tycker jag; det finns verkligen ett för varje smak och intresse.
Lappis - japp, agriturismon var höjdpunkten.
Jag kommer inte att åka till Italien igen utan att spendera någon natt på ett sådant ställe - känns som att det är grymt prisvärt, och den generalla åsikten bland italienare är att den bästa maten i allmänhet serveras just på agriturismo.
Jag är precis som du och funderar alltid på framtida resmål och är aldrig helt utan planer, så självklart funderar jag lite på nästa sommars resa.
För tillfället är vi bundna till bilsemestrar när det gäller att vara borta lite längre tid (säg längre än en vecka) pga våra barns speciella matbehov, så vi utgår från att vi måste hålla oss i Europa nästa år. Eftersom Kroatien var OK, men inte mer, drar vi oss hellre bort mot franska rivieran och kanske in i Spanien istället. Medelhavsområdet blir det definitivt, eftersom både vuxna och barn i vår familj älskar sol och bad. Fick jag välja helt fritt tror jag att det hade blivit en rundresa i USA (New York, Niagarafallen och New England), men vi får väl se efter jul hur det ser ut på matfronten, när det börjar bli dags att planera lite närmare vad som ska hända nästa sommarsemester.
Jag känner lite USA-abstinens just nu, men som tur är ska jag dit på tjänsteresa i oktober. Jag hinner med en ledig dag i San Francisco, och eftersom jag varit där förut är planen inte att springa runt till några särskilda sevärdheter, utan bara promenera runt och uppleva stan i största allmänhet. Har bokat ett hotell vid Union Square, så jag kommer att bo mitt i smeten. I slutet har jag också en ledig dag, då på östkusten, så den tänkte jag spendera på en bra outlet vid Williamsburg. Sportgrejer och vissa klädmärken är ju mycket billigare i USA, särskilt med den relativt fördelaktiga dollarkursen, så lika bra att passa på med lite shopping också. Som småbarnsmamma är det dessutom höjden av lyx att få ägna en hel dag åt shopping i lugn och ro.