AnnaOchAndreas skrev 2010-12-26 21:09:28 följande:
Hej!
Hoppar in i tråden jag med! Här har vi inte planerat särskilt mycket alls!!! Ni andra verkar så himla förberedda, så jag blir nästan lite nervös.
Kyrkan är i alla fall bokad, och vi har prelbokat några festlokaler som vi dock inte hunnit titta på och bestämma oss för än.
Inbjudan kommer jag att skicka ut tidigast mars/april någon gång. Jag ville ha "save-the-date"-kort som var lite speciella, så vi tryckte upp kylskåpsmagneter och lade med i julkorten. Förhoppningen är att våra gäster sätter magneten på kylskåpet och minns datumet så att de inte bokar något annat just då.
Färgtema är nästan bestämt. Jag lutar åt vitt, silver och lavendel. Men inget riktigt bestämt än.
Klänning tycker jag är svårt. Jag vill ha en klänning med axelband som är breda nog att dölja bh-banden. När jag surfat runt verkar det inte finnas alltför många sådana modeller. Jag är i alla fall inne på att köpa klänningen istället för att hyra.
Värdpar kommer att vara toastmadame och toastmaster hos oss. Vår toastmadame är även vår bröllopskordonator, så jag litar på att hon ser till att allt blir klart i tid!
Vi kommer att gifta oss kl. 16 och efter det blir det middag med dans. Det lutar åt att vi kommer att ha festen på ett hotell med festvåning. Vi har dock inte bestämt riktigt vad vi ska bjuda på för mat. Förrätten är svårast tycker jag. Jag totalvägrar Toast Skagen. Till varmrätt lutar det åt att det blir helstekt oxfilé med potatisgratäng och rödvinssås. Efterrätt lutar vi åt att hoppa över och köra på kaffe till tårtan istället. Min M2B älskar choklad, så det lutar åt att det blir chokladtårta med skal i vit choklad. Några förslag på bra förrätt?
Som ni märker är det en hel del kvar. Men jag är full av tillförsikt, det är ju 5 månader kvar!
Ni kommer hinna allt, det är ingen fara! Det är lätt att tycka att andra hunnit längre eller gjort mer men ni kommer hinna,helt klart. Min syster och hennes man bestämde att dom skulle gifta sig i juni eller juli och gifte sig i september samma år..så det går att planera på kort tid. Ett annat par jag känner bestämde sig i maj och gifta sig i juli...Alla är olika och har olika förutsättningar. Verkar som att ni har samma smak gällande maten, förutom förrätten då
Vi älskar skaldjur och toast skagen är bland det godast jag vet...svennigt kanske (?) men smaken är ju som baken
Ni har ju det viktigaste bokat (kyrka och har prel.bokat festlokaler). Nu är det ju det roligaste kvar med inbjudningar,klänning och mat och sånt
Vit,silver och lavendel verkar som ett bra och mjukt romantiskt färgtema förresten. Det finns ju hur mycket som helst att välja på i dessa färger när det gäller inbjudningskort,servetter, smycken och blommor. Ok blommor i silver kanske är svårare att hitta
men vita blommor och lavendel i buketten kanske?
Jag försökte hitta klänning med lite bredare axelband, men det är visst svårt, precis som du skriver. Jag hade det mycket enklare som köpte en axelbandslös. Trist att utbudet inte är mer varierat! Sen tycker jag mig märka att amerikanska sidor ibland har lite mer utbud med axelband och ärmar. Ska se om jag kan luska fram nån sån sida åt dig. det jag hittat hittills är några Lilly-klänningar:
Jag hittade den här:
www.lilly.dk/Default.aspx&GroupID=GROUP8&PageNum=6
och den här:
www.lilly.dk/Default.aspx&GroupID=GROUP8&PageNum=7
och den här:
www.lilly.dk/Default.aspx&GroupID=GROUP8&PageNum=7
och den här: /
www.lilly.dk/Default.aspx&GroupID=GROUP8&PageNum=8
och den här:
www.lilly.dk/Default.aspx&ProductID=PROD708&GroupID=GROUP8&VariantID=VO59
och den här:
www.lilly.dk/Default.aspx&GroupID=GROUP8&PageNum=9
Jag vet inte om det är din stil på dessa klänningar, men det kanske går att sy upp en klänning? Och dessa som jag hittade kanske ger lite inspiration? det kanske går att köpa någon av dom och sedan låta en sömmerska ändra den lite?