MrsT2011 skrev 2011-05-13 13:53:34 följande:
Ursäkta en tråkig realist men hur skulle SMHI:s uttalanden om något som ligger 3 veckor fram i tiden kunna vara säkert när de knappt kan spå vädret två dagar framåt?
Vädret spelar väl ingen roll, det är ju knappast en faktor som hindrar en från att bli gift. (Orkaner och liknande är ju inte så vanliga på våra breddgrader.) Det enda jag oroar mig för är att något ska hända som leder till att vi måste ställa in, som dödsfall eller att jag eller min blivande blir allvarligt sjuk eller råkar ut för en olycka...
Men för det mesta försöker jag att inte oroa mig alls, det är ju så mycket roligare att längta och vara förväntansfull!
Klart att man blir lika mycket gift oavsett vädret...men jag tror att de allra flesta hoppas på fint väder eller i alla fall uppehåll....det är väl inget fel i att hoppas på fint väder?
En del av oss ska ju ha hela dagen utomhus och då förstår jag inte varför man inte skulle få hoppas på fint väder? Hoppas på fint väder är ju inte samma sak som att tro att man inte blir gift om det regnar.
Jag tror att de allra flesta här är väldigt medvetna om att prognoser bara är just det,prognoser, inte garantier....Men varför får vi inte hoppas och varför får vi inte ta positiva prognoser och hoppas att de stämmer???