Inlägg från: Winterfresh |Visa alla inlägg
  • Winterfresh

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Här är en till som kommer gå upp för altaret den 30/7-2011
    Bestämde oss för att gifta oss förra sommaren men datum bestämdes väl inte förens i höstas nångång.

Var idag och lade handpenning på klänningen och pratade med guldsmeden som ska göra våra ringar. Smälter ner våra förlovningsringar + min mormors aliansring och morfars vigselring + lite annat guld som legat och samlat damm.

Svärmor kommer med massa egna ideér utan att rådfråga med oss, pratat med svägerskan om att det minsann inte ska vara några pappdukar(?) på bordet och bestämt att de ska köpa linnedukar. Försökte förklara för svägerskan att jag hade tänkt mig knoppalakan på IKEA tillsammans med en vinröd löpare...Får väl se vad svärmor säger nästa gång jag träffar henne. + att hon bestämt vill göra desserten (ok för min del) men då vi har catering med personal vet jag inte om de godtar att man gör egen dessert, håller på och försöka få tag i dem för att bestämma menyerna. Kommer bli 2 rätters då bröllopet inte är förens kl 15:30.

Kommer alla så blir det ett bröllop för 100 personer, dock många barn som säkert blir lämnade till barnvakter.
    Gifter oss i Glanshammar utanför Örebro, med fest i Bygdegården.

• Winterfresh

Här skickades inbjudningarna ut i mellandagarna. Närmaste släkten fick inbjudningarna på julaftonen.
    Har gäster som alltid åker till Australien över sommaren så tänkte hinna få ut inbjudan innan de hinner boka flygbiljetten
    Kommer alla så blir det 100 gäster, hoppas nästan lite att inte alla kommer. Många barn som säkerligen får vara med barnvakt. Kommer ha med våra 2 egna så kändes fel att skriva att barn gärna fick tillbringa kvällen med en barnvakt...
    Bokade fotografen idag och ska dit nästa vecka för planering av fotograferingen.
    Cateringfirman ska jag ringa imorgon efter att sambo och jag bestämt vad vi ska bjuda på...Tvårätters för 130:-/person
    Tårta får vi gratis då min pappa känner en bagare/konditor.
    Med gästlistan resonerade vi så att de vi umgås mest med bjuder vi + hela sambos släkt + min lilla familj då jag ej umgås med min släkt. Sen ett gäng kompisar som står oss närmast...annars skulle det nog blivit över 200 gäster. Struntar i om folk blir griniga eller sura över att inte bli bjudna. Det är vår dag och vi bestämmer vilka vi ska dela den med

• Winterfresh

Blir galen snart....försöker hitta ett par skor som jag trivs i som inte har för håg klack och med täckt tå. Men hittar inga någonstans. Skickade efter ett par från brandos men de var för stora och de hade inga kvar i en storlek mindre
    Annars flyter planeringarna på för fullt, var och pratade med floristen lite i torsdags, ska ringa på måndag och besluta om jag ska låta dem göra den. de är populära och man måste vara ute i god tid för att vara säker på att de inte är uppbokade.
    Fotografen pratade vi också med i torsdags, ska få komma i maj och göra en provfotografering utan bröllopskläder...
    Klänningen är beställd och kommer väl i början av juni skulle jag tro. Cateringen är bokad och ska träffa dem i april då vi vet exakt hur många gäster som kommer.
    Guldsmeden ringer i mars och ger oss ett pris på ringarna, "smällt ner förlovningsring+ mormors alliansring + morfars vigselring)
    Mest nu så funderar jag på hur bordsdekorationen ska se ut...Velar fram och tillbaka hela tiden.

Vart beställer ni andra skor ifrån? tycker snart jag varit inne på varenda skosida på nätet och hittar verkligen INGA *panik*

• Winterfresh
    Rickina skrev 2011-01-23 17:16:30 följande:
    Jag beställde ett par skor där man kunde bestämma klackhöjd själv. Även färg och vilken passning till foten, så som smal, normal eller bred. Men minns inte vad sidan heter. Ska försöka finna det och återkomma.

Vi har nu bestämt oss för att fotograferas direkt efter vigseln och låta vår toastmaster ta hand om våra gäster i festlokalen undertiden. Vi pratade med toastmastern angående detta igår och han tyckte också det lät som en fin idé. Vi ska då bjuda på lite dryck och mingel och få alla gäster fotograferade parvis/familjevis. Har ni tips på något mer man skulle kunna göra den 1h-1,5h vi är borta?
    Inbjudningarna skickas ut imorgon :D
    Är nog matildasfest.com men hon har sagt upp kontraktet med skoleverantören vilket är jäkligt synd. Hittat massa skor på den sidan...
    Ska bege mig till skoaffären imorgon och kolla runt lite vad de har (om de fått in några vita skor)....
  • Winterfresh
    Lucky Heart skrev 2011-01-24 20:19:54 följande:
    Tror att Matildas fesst har börjat sälja skor igen.... lite färre modeller, men det finns många fina Skrattande

Ny webadress:

www.matildasfest.com/
    Åh då måste jag sätta mig och kolla igenom på en gång hoppas de jag fastnade för förut säljs fortfarande.
    Hon är billig och verkar toppen. De skor jag fastnat för annars har kostat över 1000:- och det är jag verkligen inte villig att ge...
  • Winterfresh

Här är diskussionerna vilda mellan mig och sambon om överlämning. Jag vill gärna att pappa gör det medans sambo avskyr att stå själv vid altaret och vänta sa att pappa kan ju lämna över halvvägs så slipper han så ensam så länge...Får väl se vart det slutar.
    Kommer sova ihop med sambon natten innan  och fotograferas innan bröllopet. Sambo har redan sett klänningen då det var han som beslutade att jag skulle ha den, valde mellan 2 st och kunde inte bestämma mig
    Fotograferingen blir innan enbart för att bröllopet är kl 15:30, känns som det blir himla sent med middagen om fotograferingen sker efteråt då vi ska fotas på bryggan hemma vid oss (1 mil från kyrkan)

• Winterfresh

Skickade ut inbjudningarna innan nyår då vi har släkt som åker till Australien varje sommar, så de inte hinner köpa flygbiljetter.

Ang musiken så kommer jag lägga in en lista i laptopen med massa olika låtar som kommer spelas upp när festen drar igång efter valsen.
    Min bror kommer sköta musiken så det inte krånglar något.

Så det som egentligen är kvar nu är att införskaffa dukar och löpare...har bestämt mig för vad jag ska ha men vet inte hur många gäster det är så är svårt att köpa dukar när jag inte vet hur många som kommer gå åt. Men 1 april är sista anmälningsdagen och efter det är det bara att beställa det
    Guldsmeden hör av sig i början av mars när han smält ner allt guld vi lämnat in och lämnar då en offert på vad det skulle kosta med den ringen jag vill ha

Nu velar jag mest över vilka låtar jag ska ha under själva vigseln...Har kommit fram till att jag ska ha en duett och sen en kille som ska få sjunga en låt.
    Hur tänker ni där???

• Winterfresh

Här är det 100 personer bjudna inkl barn i alla åldrar från 2 månader till 18 år.
    Sen får vi se hur många det är som kommer komma.

Emmilie87: visst kan det känns tidigt att skicka ut en inbjudan redan ½ år innan vigsel äger rum, men samtidigt får man kolla när på året man gifter sig. Många som redan börjat planera vad de ska göra i sommar och juli är en sådan månad då många har semester.

• Winterfresh

Usch ja mardrömmar ska vi inte tala om, drömt alla möjliga saker
    Bara hoppas att inget av dem infaller...

På fredag ringer guldsmeden och lämnar prisuppgifter på den ringen jag vill ha..*jisses* drömt om att han kommer säga att han vill ha 15000:- bara för min ring...Men hoppas det inte riktigt blir så dyrt.
    Sen går och jag väntar på att klänningen ska komma, vill så gärna prova den men den kommer väl inte förens i slutet av april början av maj...*lång väntan*
    Tyg till dukar var jag och köpte på IKEA som skall sys till...Slutade väl med en 50-60 meter tyg...Så har lite att göra tills bröllopet
    Sen skall det hittas rätt löpare och servetter, och lite annat som skall beställas som godis till gästerna, bordsplaceringskort.
    Sambo ska prata med en barndomskompis pappa om han kan ta fram fina bilen och köra oss och på lördag ska vi gå och boka hotellrummet för natten + att vi ska gå på Fest & Bröllopsmässan

• Winterfresh

Emmilie87: superfin ring :) Ska träffa min guldsmed på torsdag och gå igenom min önskering han har fått tillbaka allt guld jag varit och lämnat in så nu är det bara arbetet som återstår innan ringen är klar.

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?