Inlägg från: Winterfresh |Visa alla inlägg
  • Winterfresh

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Trolljentan skrev 2011-03-08 19:26:17 följande:
    Verkligen jättefin ring!!
    Tror det kommer bli jättebra med lite bredare kanter. Lägg gärna in en bild när den är färdig.

Själv har jag lite problem med ring... Jag har hittat (och köpt) den perfekta ringen, men jag känner ju mer jag tittar på vigselringen och min förlovningsring tillsammans, så passar dom inte så bra ihop... Vigselringen är en slät ring i rött guld med tre diamanter på, och förlovningsringen är i rött guld men med lite mönster på kanterna. Det jag håller på och funderar på är om jag skulle göra om förlovningsringen till en vanlig slät ring ist...och jag vet inte ens om det går å göra men det borde väl inte vara några problem?

Har ni några idéer på vad man skulle kunna gör annars?
    Eller passar dom bra ihop?
    Känner mig bara förvirrad just nu....

Likadan förlovningsring som jag hade, har nu smält ner den tillsammans med mormors alliansring + morfars vigselring.
    Visst kan du göra den helt slät om du känner för det, prata med en guldsmed så kanske även han/hon kan ge dig förslag på hur vigselringen ska se ut. Gör du förlovningsringen slät så funkar det att ha vigselringen bredvid, annars kan du ju alltid smälta ner alltsammans och göra en endaste ring om du hellre vill ha 1 ring.
    Så kommer jag göra, och efter mycket letande har jag nu hittat den ringen jag vill ha med lite ändringar som jag ska ta upp med smeden på torsdag.

Hoppas du kan bestämma dig hur du vill göra...man ska ju ändå bära ringen resten av sitt liv.
  • Winterfresh

Kommer ta sambons efternamn då båda barnen heter det i efternamn. Och kan tänka mig att det kommer ta evigheter att lära sig att jag heter det..*S*
    Men kommer äntligen få plats att skriva mitt efternamn på körkortet..*S* har ett ganksa långt efternamn medans sambo bara har 5 bokstäver i sitt efternamn.
    Hindersprövningen gäller bara i 4 månader den det tänkte jag ta itu med när det börjar närma sig ännu mer.
    Tänkte sätta mig nåndag när det är lugnt här hemma och räkna lite på budgeten, har inte brytt oss om ett dugg vad saker kostar, dock kommit billigt undan med det mesta hittade en billig catering som ska ha 90:-/varmrätt och 35:-/dessert. Tårtan får vi gratis genom min pappas kontakter, dukar åkte jag och svägerskan och köpte 50 meter vitt tyg på IKEA för 19:-/m (svägerskan betalar det)
    Det som nu saknas att fixa är:
    * Champagneglas till gästerna
    * löpare i vinrött
    * servetter i vinrött
    * placeringskort
    * alkoholen
    * betala resten på klänningen
    * inhandla en axelbandslös BH
    * prata med herren som vi tänkt ska köra oss i sin fina bil
    * Klippa isär tyget till 2½ meters dukar så man har mer användning för dem efteråt.
    * träff med guldsmeden + betalningen av ringarna (träffas imorgon)
    * beställa tackgåva till toastmadame och tärna.

Så just nu känns allt perfekt, har allt under kontroll...
    Vill bara att tiden kan gå lite fortare...

• Winterfresh

Då har man varit till guldsmeden och gick därifrån med ett stort leende på läpparna
    Har ju lämnat in lite guld och vi pratade om vilka ringar jag vill ha + stenar mm.
    Hade hittat en bild på den ringen jag vill ha, fick till svar att det skulle kosta 15000:- att göra den för honom (både min + sambons), och till det behövdes det 25 gram guld, och jag hade lämnat in 26 gram guld vilket resulterade i att det helt plötsligt försvann 8000:- på slutpriset , sa till smeden att behålla bilden på min ring och se till att jag inte ändrar mig igen...Är så himlans velig, så fort jag ser en annan ring jag kan tänka mig vill jag ha den istället...*S*
    Så nu ska bara sambo och jag dit igen snart och kolla ringstorlek + graveringen...Sen fixar han iordning dem Kan knappt vänta...*S*

S2011: Här hör kyrkan av sig nån månad innan tror jag det var, kantorn har jag varit i kontakt med via e-mail då jag sökte solister.

• Winterfresh

Känns som det mesta står i stiltje just nu...
    Klänningen kommer inte förens i början av maj, sambos kläder + skor är klara.
    Ska till smeden på fredag och prova storleken på ringarna så han kan sätta igång och göra dem som vi vill ha.
    Inbjudan går ut på fredag så just nu känns det som om jag inte kan göra något alls...
    Eller har en sak jag MÅSTE göra, men tar emot..*S*
    Ska sätta mig och klippa isär 50 meter tyg och göra 2½ meters dukar av dem...*suck* och känner att jag gärna vill veta hur många som ska komma innan så jag vet hur många dukar jag måste sy...Sen måste jag hitta vinröda löpare som inte kostar hur mycket som helst...

• Winterfresh
    Bröllop201187 skrev 2011-03-30 12:30:35 följande:
    Jag har köpt mina vinröda löpare på myheart för 59kr/st
    Har kikat där, lutar mot att det får läggas in en beställning på löpare där. Ska beställa godis därifrån som gästerna ska få i små organzapåsar...Och beställer jag löpare där slipper jag ju slitet med att klippa och sy dem :)
  • Winterfresh
    andreasochkarin skrev 2011-03-30 21:20:13 följande:
    Löparna på myheart finns på Ebay också för 19 kronor styck (inklusive frakt!) Där tänkte jag beställa våra svarta! =D

cgi.ebay.com/Satin-Table-Runners-12-x-108-Wed...
    Tack för tipset, ska jag lägga på minnet när jag ska beställa. På fredag vet jag hur många som kommer så då är det lättare att räkna ut hur många som behövs.

Kanske skulle ta och beställa hindersprövningen så man kan skriva i det och posta det när det börjar bli dags...
    Kan inte fatta att det "bara" är 4 månader kvar...
  • Winterfresh

Suttit och kikat runt lite och hittat de löpare jag vill ha :)
    I organzatyg och skitsnygga :) så himla nöjd. 9 meter - 189:-
    Blir till att skicka iväg en beställning  i mitten av nästa månad....kommer bli så himlans snyggt...

• Winterfresh
    Oniq skrev 2011-03-31 20:47:23 följande:
    49:- :)  Inte så farligt för att vara ett svenskt företag :)
    Det var verkligen inte farligt :)
  • Winterfresh
    Bröllop201187 skrev 2011-03-31 20:56:49 följande:
    Finns det ingen av er som har en jobbigt och tjatig svärmor?
    Nja inte så farligt faktiskt. Hon sa direkt när hon fick inbjudan att hon kunde göra tårtan och baka kakor(?) men var bestämd och sa att tårtan skall fixas av annan.
    Hon frågade även om hon skulle sy klänningen (riktigt duktig) men vill ha massa broderier och pärlor på min så blev svårt för henne.
    Svärfar är därimot lite värre...*S* han tycker det är oerhört onödigt med personal till maten...Vilket cateringfirman har som regel att ha personal med när man serverar vid bordet.
    Han är lite sur för att barnen kommer vara hos mormor och morfar från dagen innan...Och att vi inte ens frågat svärföräldrarna om de kan ta barnen. Nu är det ju bara så att pappa sa direkt att barnen kan vara hos dem :) och jag litar mer på mina föräldrar än sambons *S*

Får väl se hur det blir nu när bordsplaceringen osv skall göras, de tyckte att vi ska beställa all alkohol från bolaget och spara kvittot, det som blir över skall vi gå tillbaka med och få pengarna tillbaka...Känns som att det som blir kvar kan vi lika väl spara då vi kommer beställa från tealob och redan där sparar massa pengar :)
Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?