Inlägg från: Winterfresh |Visa alla inlägg
  • Winterfresh

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Överlät allt boendefixet till gästerna själva. Lite får de allt göra själva :)

Någon bordsplaceringstänk blev det inte igår. Sambo åkte och jobbade så blev hemma med 2 griniga barn som var efter mig hela tiden + att man var dundertrött efter helgens arbete...
    Känner lite stress över allt. Sambo tar allt med ro och tycker det är superlångt kvar...vilket resulterar i att han inte gör ett skit....
    Måste sätta mig och skriva placeringskort, stryka dukarna, beställa löpare och servetter, göra den förbaskade bordsplaceringen...
    Sambo tycker vi ska ta hjälp av hans föräldrar till bordsplaceringen...men det vägrar jag...Vill göra den själv då de inte alls tänker som jag :)
    festprogrammet överlät jag till svägerskan, hon hade tills på lördag på sig att skriva något om varje gäst från deras sida...ska bli roligt och se om hon gjort det...
    Nu ska jag försöka plocka ihop hjärna + grejor och åka till jobbet...

• Winterfresh

Usch och fy för att planera bordsplacering när det är mer av det kvinnliga könet...Flera ställen där det sitter 3 kvinnor på rad...Men kan inte lösa det på något annat sätt...Så om M2B godkänner min planering så får den vara som den är nu :)

Fick hindersprövningen idag, skickade iväg dem i tisdags...Snabba bud ms,åste jag säga :) nu väntar vi bara på att prästen ska höra av sig, fick papper från församlingen i veckan om att han kommer att kontakta oss. Hoppas han ringer i veckan som kommer, så man kan göra klart vigselprogrammet...
    Vill inte ha massa saker kvar att göra under juli, kommer jobba tills helgen innan jag gifter mig....lite småpanik över allt känns det som. Drömmer massa knasiga drömmar mm....men det är nog normalt....

• Winterfresh

Nu har man träffat floristen och pratat igenom buketten känns riktigt skönt. Kommer bli en droppformad bukett som är 25 cm i diameter och 30 cm "lång" eller vad man säger...
    Kommer nog bli riktigt bra.

Hur ska era tärnor ha? Kommer de ha en liten bukett? Min tärna kommer ha en vinröd ros i sitt hår, fick tipset av floristen som sa att tärnbuketter börjar dö ut sen några år tillbaka...+ att min tärna gärna avstår från en bukett om jag absolut inte ville att hon skulle ha en

• Winterfresh

Äntligen är allt till borden inhandlade...Tackvare att sambon lämnade in sin föräldrarledighet lite sent till sitt jobb så de ej hann dra bort månadens lön ;)
    Blev 11 löpare från myheart...och gött att de just nu även hade rea på de vinröda...Så himlans nöjd ;)

Nu kanske man kan få sova gott ett par nätter innan man börjar oroa sig för något annat....som att klänningen är på tok för liten  eller nåt sånt :(

I helgen blir det nog sova av, kliver på och jobbar imorgon och tillbringar hela helgen jobbandes eller sovandes...

Hoppas ni andra får en toppen helg med fint väder...en annan hinner se solen på rökpauserna...;(

• Winterfresh

Gahh blir så irriterad. Fick just en stor beställning från My Heart på 11 st löpare i vinrött, blev så glad när jag hade beställt dem förra veckan. -20% rabatt och gott om pengar...När man öppnar paketet och kollar på löparna är de mörklila inte ens i närheten av att vara vinröda som det står på My hearts hemsida.
    Blir till att skicka tillbaka dem och återigen börja jaga efter vinröda löpare...*suckar*
    Jag som var så glad att jag hade hittat dem...

• Winterfresh
    Bröllop201187 skrev 2011-05-31 14:12:04 följande:
    Men jag har juh beställy från samma sida, och mina är då vinröda....
    Fast beror juh på vad man vill ha för vinröd färg förstås 
    Mina var så himlans mörka :( men ska ta med en imorron och åka in och kolla med brudklänningen. Kan ju även vara jag som har helt fel...Men kan inte minnas att klänningen hade så mörka nyanser...
    Skiljer det bara någon nyans tänker jag behålla dem, orkar inte leta efter nya. Satt igår och kollade runt lite, men det blir så jäklans dyrt..
  • Winterfresh
    Bröllop201187 skrev 2011-05-31 23:13:28 följande:
    För med min brudklänning så passar dom perfekt, för jag har en väldigt mörknyans vinröd..

Hoppas att det ordnar sig för dig, det är juh aldrig roligt att det blir tokigt..

Och som sagt det är jävligt dyrt jag vet för jag har köpt 21 löpare från myheart =) 
    Pratade med affären som har min klänning och det visar sig att det är exakt samma färg...Snacka om vilken lättnad. :)
    och prästen har jag pratat med idag och vi ska träffas 18/7 gör genomgång av allt. Verkar vara en superhärlig präst som skämtade och hade sig ;)
  • Winterfresh

I Glanshammar utanför Örebro
    Du då?

• Winterfresh
    Bröllop201187 skrev 2011-06-02 22:46:10 följande:
    I Högsjö strax utanfför Härnösand i Västernorrland =)
    Undrar om jag inte varit i Högsjö nångång...tycker jag känner igen namnet :)
  • Winterfresh
    Bröllop201187 skrev 2011-06-06 21:55:27 följande:
    Okej =)

Ganska vanligt men litet ställe.. 
    Kan nog möjligen varit där på skidtävling när jag var yngre :)

Här kommer det bjudas på allt, vi kommer vara 85 personer och köper all alkohol på systemet då vi har alldeles för långt att åka till Tyskland + att det vin jag vill ha säljs inte där...Ska ringa och lägga en beställning till bolaget under veckorna som kommer, ska bara vänta på skatten :)
Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?