Inlägg från: Bröllop201187 |Visa alla inlägg
  • Bröllop201187

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Jag tänker skicka ut våra i Februari eftersom att då hinner dom planera in det med semestertider och så, och har man långväga gäster som vi har så måste man boka boende och det måste man juh oxå göra tidigt. Så därför skicka vi ut våra i februari och o.s.a datum har vi satt 1 Juni

• Bröllop201187
    jkbr skrev 2010-12-05 18:16:10 följande:

Det låter bra, där vi ska ha festen är ett väldigt populärt semester ställe så jag har redan bokat ställen  till folk att bo på, så får folk bestämma sig när dom får inbjudan. (vi har ca 20 som kommer från Norge)  är det föresten någon som vet hur länge innan man måste lämna in klänningen om man vill sy om den? 

Jag skulle nog lämna in den åtminstonde 1 månad innan med tanke på att det tar sin lilla tid. Men ring dom och fråga när dom vill ha den så det hinner bli klart!

• Bröllop201187

Ja Juli brudar hur går det i planeringen?

För oss ser det ut såhär

Brudklänning
    Näbbklänning
    Tärnklänning
    Brudskor
    Festlokal
    Präst/Kyrka
    Dekoration till dukning
    Fotografering
    Inbjudningskort
    Vad jag ska ha för brudbukett
    Mat

Sambons frack ska vi köpa när vi kommit hem från utlandet i Februari!

• Bröllop201187
    Rickina skrev 2011-01-02 00:09:37 följande:
    Vi kommer också att gifta oss 30juli, så hoppar in här om det är ok?

Vi har bokat kyrka och festlokal. Brudklänning, tärnklänning och blivande makens kavaj är fixade och väntar på att bli skräddarsydda. Menyn är fastställd och inbjudningarna är beställda. Det är så långt vi har kommit. Känns som vi ligger lite efter om man jämför :D
    Det är helt okej, frö jag verkar vara ensam kvar i denna tråd så det är skönt med nytt folk..

Så mkt efter ligger du inte, man tar det som man känner..

Brudklänning
    Näbbklänning
    Tärnklänning
    Brudskor
    Festlokal
    Präst/Kyrka
    Dekoration till dukning, det mesta inköpt men, det som saknas köps in eftersom
    Fotografering
    Inbjudningskort
    Vad jag ska ha för brudbukett
    Mat
    Bordsplacering
    Festprogram under egen produktion
  • Bröllop201187

Vi ska ha en buffé.

Vill du vet vad vi ska på buffén?

• Bröllop201187
    dreams come true skrev 2011-01-02 16:02:07 följande:
    Bröllop201187: Riktat till mig? Vi kör på trerätters, men om du har förslag på det så hojta till!

Ja det va riktat till dig..

Jag trodde du ville vet vad vi skulle ha för mat på våran Buffé så förstod jag dig =)

Men vad har nu tänkt för mat  i nuläget då?

• Bröllop201187
    Mumseli skrev 2011-01-06 09:55:20 följande:

åhhhh jag har hittat klänningen på tradera för 1699 fast pris.... (har lagt upp den på min sida...) Säljaren hade massor av bra rekommendationer, så det känns tryggt. 2-4 veckors leveranstid. Är den inte som på bilden är det ju bara att skicka tillbaka den.... Än finns det tid kvar :)))

Sover knapp på nätterna....ligger bara tänker på all planering haha

Kanske tur att jag börjar jobba i morgon igen så man får nåt annat och tänka på...

Ska beställa inbjudningskorten idag så det är gjort i varje fall...

Snart träff med cateringen, kul!!!

Ligga vaken på nätterna det känner jag igen..

Men är det någon utav er som har en svärmor som ska lägga sig i precis allt?
  • Bröllop201187
    Oniq skrev 2011-01-11 23:13:20 följande:
    Borlänge 30 juli här.

Fick klänningen med posten i fredags efter 6v väntetid ;)
    Vi har en hel del att ta itu med då vi ska krångla till allt med att blanda in alla våra gäster i vårt rollspelstema ;)
    Det kommer bli nörderier på hög nivå.

När skickar ni ut inbjudningskorten?
    Jag ska skicka ut inbjudningskorten i slutet av Februari, då har dom gott om tid att planera allt med semester och så!
  • Bröllop201187
    dreams come true skrev 2011-01-12 21:55:50 följande:

Sitter och filurar på vår inbjudan, kan man byta orden middag och fest mot något annat?
    Meningen just nu är "efter vigseln inbjudes till middag och fest i ......"

Efter vigseln inbjudes ni på fest? Kanske?
  • Bröllop201187
    Winterfresh skrev 2011-01-13 21:04:04 följande:
    Här skickades inbjudningarna ut i mellandagarna. Närmaste släkten fick inbjudningarna på julaftonen.
    Har gäster som alltid åker till Australien över sommaren så tänkte hinna få ut inbjudan innan de hinner boka flygbiljetten
    Kommer alla så blir det 100 gäster, hoppas nästan lite att inte alla kommer. Många barn som säkerligen får vara med barnvakt. Kommer ha med våra 2 egna så kändes fel att skriva att barn gärna fick tillbringa kvällen med en barnvakt...
    Bokade fotografen idag och ska dit nästa vecka för planering av fotograferingen.
    Cateringfirman ska jag ringa imorgon efter att sambo och jag bestämt vad vi ska bjuda på...Tvårätters för 130:-/person
    Tårta får vi gratis då min pappa känner en bagare/konditor.
    Med gästlistan resonerade vi så att de vi umgås mest med bjuder vi + hela sambos släkt + min lilla familj då jag ej umgås med min släkt. Sen ett gäng kompisar som står oss närmast...annars skulle det nog blivit över 200 gäster. Struntar i om folk blir griniga eller sura över att inte bli bjudna. Det är vår dag och vi bestämmer vilka vi ska dela den med
    Helt rätt det är eran dag!
Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?