Inlägg från: Bröllop201187 |Visa alla inlägg
  • Bröllop201187

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Bröllopsmardrömmar hatar jag!!!

Jo det ska bli väldigt intressant och se hur många som svarar på bröllopsinbjudan, vi har bjudit 115 så vi får se..

Det mesta är faktiskt klart för oss, det som saknas är en frack till brudgummen, men sedan så tror jag att det är klart =)

Men det dyker alltid upp något som man missat!

• Bröllop201187

Maten är juh tyvärr en utav dom största posterna.

Det vi lagt pengar på är

Brudklänning
    Frack
    Brudnäbbsklänning
    Brudtårta
    Dekorationer
    Alkohol..

Maten får vi i bröllopspresent
    Likaså fotografering
    Blommor..

Så som sagt det är  väldigt skönt med begåvade släkt och vänner

Och så har jag nu hämtat hem papperna ifrån skatteverket
    för Hindersprövning och Efternamnsbyte..

Men tjejer hur ska ni göra med efternman?

Min sambo ska ta mitt hur ska ni göra?

• Bröllop201187
    Stutlake skrev 2011-03-09 13:27:32 följande:
    Min sambo ska också ta mitt!Glad
     Men det blir lite nytt för mig med för jag ska först byta till min mammas namn istället för min pappas som jag har nu. 

Vad roligt att det finns fler som kan ta kvinnans efternamn. =)

Jo då kan jag förstå att det blir annorlunda för dig =)

Jag heter Källman i efternman likaså min dotter, och sambon sa det att det spelar ingen roll vad jag heter i efternamn, så jag fick min vilja igenom =)

• Bröllop201187
    Trolljentan skrev 2011-03-09 14:52:07 följande:
    Är det inte lite tidigt för Hindersprövningen? Gäller inte bara den i 4 mån, eller har jag fattat fel där?

Jag kommer ta sambons efternamn. Fast det känns lite konstigt att byta efter så lång tid Tungan ute kommer nog ta ett tag innan man vänjer sig...
    Sambon har ett von efternamn, och det var en väldigt massa olika regler för namnbyte eftersom det är "adligt" från början.
    Så om fem månader kommer man vara adlig hahahCool 

Det är ju helt sjukt egentligen va tre bokstäver kan betyda mycket... Jag får ju tex bara "låna" namnet så länge vi är gifta. Skulle vi skilja oss så måste jag ta tillbaka mitt gamla efternamn.
    Jag har bara tagit hem dom och skrivit på dom, men vi ska skicka in dom i Maj, men då är det bara att lägga dom på lådan =)
  • Bröllop201187
    Amejuli skrev 2011-03-09 18:12:20 följande:

Först ett litet förtydligande: Jag skrev innan under namnet "stutlake" men då det var min sambos och min gemensamma inlogning så har jag nu gjort en egen där jag kan lägga upp bilder på klänning med mera som han ännu inte sett.
    Anyway; Källman är fint tycker jag! Min blivande heter Johansson vilket inte riktigt kändes som en hit för någon av oss. Jag heter nu Sandin nu men kommer byta till Lindh innan bröllopet. Så det kommer alltså bli vårt gemensamma. Känns riktigt bra! Glad

Min sambo heter  Danielsson och det kände jag inte alls för, han är nämligen adopterad och hans adoptivfamilj är det lite si och så med... Så därför valde vi mitt
  • Bröllop201187
    Amejuli skrev 2011-03-10 00:23:39 följande:
    Ja men det förstår. Det ska kännas rätt. Själv har jag det lite si och så med min far varför jag väljer att byta till mammas först.
    Skönt om båda är på samma linje iaf. Kan tänka mig att namnbyte kan vara en känslig fråga för en del.

Vart ska ni gifta er?
    Jo de´t verkar vara en känslig fråga, men jag tycker att man lika gärna kan ta kvinnans efternamn.

Vi gifter oss i Högsjökyrka, och det ligger i Härnösandskommun..

Vart gifter ni er?
  • Bröllop201187

Tjejer jag har gjort världens fynd idag, vi ska stolsöverdrag till stolarna, och sedan vill vi ha band till, men jag kollade på en sida här och dom skulle ha 99kr/st för banden alltså skulle det gå på 10 000kr för 100 band..

Sedan va jag ut på ebay och kolla och för 100band där skulle dom 389kr och då är frakten inräknad så jävla nöjd!!!

• Bröllop201187
    S2011 skrev 2011-03-10 10:58:16 följande:
    Hur går det för er, allihopa? Vad har ni kvar?

Här har vi detta kvar att ordna:

* Sista check med festvåningen om meny och ljud
    * BM's kläder (som han drar ut på att prova...)
    * Hindersprövning och Namnbyte (jag byter till hans (Jensen) - Johansson är inte så mycket att hålla fast i)
    * Boka florist
    * Bordsplacering och -kort
    * "Infoblad" till middagen (Meny + Bra att veta)
    * Boka tårtfyllningsprovning hos tårtmakaren

Väntar på att ringar, brudskor och brudklänning ska dimpa ner med posten (ringarna kommer till veckan, skorna veckan därpå och klänningen i månadsskiftet).

Funderar på om kyrkan tänker höra av sig till oss eller om vi förväntas höra av oss till dem... Vet ni andra? 
    Kläder till MB
    En del dekorationer
    Bröllopstårtan är under utveckling
    Min vigselring
    Underkjol till mig
    Och sedan tärnornas klänningar ska beställas
    Festhäftet är under utveckling.

Så det känns som det är väldigt lite kvar, men ack så skönt..
  • Bröllop201187
    Himla skrev 2011-03-18 22:10:54 följande:

Ny i tråden!!
    Vi har precis bestämt oss för bröllop detta år ist för nästa sommar.
    Anledningen är att vi fick nys om att ett par kompisar till oss tänkt sig bröllop just den tiden vi tänkt. Så vi kände då att varför inte slå till redan i år!!

Kyrka, o festlokal bokat 30 juli.
    Ska samla på mig material till inbjudningskorten så vi får ut dem snarast.
    Kompisar till mig fixar frisyr, naglar o bukett.

Jag o min fästman vill ha ett väldigt avslappnat men vackert bröllop. Vi tänkte köra buffé o skippa bordsplaceringarna.

Någon mer som börjat planera såhär sent lr har alla varit ute ett år i förväg?!!
    Någon som har tips på brudnäbbs klänningar?

Jag har planerat  1 år i förväg =)
  • Bröllop201187
    Winterfresh skrev 2011-03-30 10:04:35 följande:
    Känns som det mesta står i stiltje just nu...
    Klänningen kommer inte förens i början av maj, sambos kläder + skor är klara.
    Ska till smeden på fredag och prova storleken på ringarna så han kan sätta igång och göra dem som vi vill ha.
    Inbjudan går ut på fredag så just nu känns det som om jag inte kan göra något alls...
    Eller har en sak jag MÅSTE göra, men tar emot..*S*
    Ska sätta mig och klippa isär 50 meter tyg och göra 2½ meters dukar av dem...*suck* och känner att jag gärna vill veta hur många som ska komma innan så jag vet hur många dukar jag måste sy...Sen måste jag hitta vinröda löpare som inte kostar hur mycket som helst...
    Jag har köpt mina vinröda löpare på myheart för 59kr/st
Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?