• S2011

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Amejuli skrev 2011-06-16 01:18:48 följande:
    Men åh vad skönt! Vi har bjudit 70 och 23 har inte svarat med tre dagar kvar till sista osa-datum. Men än har jag inte gett upp hoppet om att slippa påminna folk. :-P
    Håller tummarna för att de ska få ändan ur vagnen och höra av sig till dig :)
    Trolljentan skrev 2011-06-16 07:57:35 följande:
    Igår va jag och träffa min kompis mamma som ska fixa blommorna. Det slutade med mörkrosa rosor som grund och svagt limegröna nejlikor som accent. Och så lite grönt för utfyllnad. Buketten kommer bli rund. Tror det blir jättebra!

På lördag är det dax för m2bs svensexa oxå =D
    Känns verkligen att vi är där snart!!!

Bordsplaceringen har jag börjat spåna lite grann på men det är så svårt tycker jag.... Vi har ett långt honnörsbord med flera korta tungor, och jag tycker det är jättesvårt å veta vilka vi ska sätta där... Hade vi haft alla våra mor och farföräldrar i livet hade det inte varit några problem, men nu är det bara m2b som har sina morföräldrar kvar..
    Ja, det är inte så himla många veckor kvar nu och nu börjar det kännas! Jag har uppfattat mig själv som rätt lugn och "kicked back" hittills, men nu börjar jag märka av lite bridezilla och mycket nervositet! :)

Vi har iofs runda bord och valde att bordsplacera men inte platsplacera (svårare än vad vi trodde och vad det låter). För vår del så är det bara min mormor som är i livet av alla våra far-/morföräldrar. Vi har valt att sätta oss, föräldrar samt tärna och bestman på honnören och flyttat ut mormor till "gästhavet". Men när vi gjorde placeringen tänkte vi ganska mycket på att det skulle finnas minst en människa som varje gäst kände sig bekväm med (och här betyder "bekväm" att de känner den personen väl).

Det är svårt med placeringen, typ bland det svåraste man gör, tycker jag.
    För egen del tycker jag att det hjälpte att lägga in alla i en lista i word och markera upp dem med färg beroende på om de var "mina" (gula) eller "m2b's" (gröna) gäster. Sen försökte vi bara fördela ut gula och gröna gäster så jämnt det gick över borden (samtidigt som vi då såg till att de hade iaf en som de kände väl vid bordet).

• S2011

nu har de hämtat min m2b för svensexa Glad

han klev upp 5 imorse och åkte på jobbet för att göra lite "övertid" och vid kvart i nio hade kompisgänget förberett allt (inklusive hämtat mig och en packad väska) för upphämtning på jobbet.

hoppas de får roligt idag. själv ska jag och tärnan pyssla bröllopsgrejer och dricka vin. 

• S2011

blivande kom hem lycklig med en fläskläpp och lättare hjärnskakning i lördags natt efter en dag med pistolskytte, MMA, middag och pubbesök :)

grabbarna hade ordnat en riktigt bra svensexa!

medan m2b var ute och roade sig så hann jag pyssla klart 64 rispåsar och ungefär hälften av festhäftena. saknas omslagsband till resten, så jag måste ner och handla igen.... nåja, det är ca 40 spänn så det är ju inte direkt omvälvande mycket pengar.

det närmar sig, hörrni.... hjärtat gör volter med jämna mellanrum :) 

• S2011

precis kommit tillbaka efter en "lite lätt" promenad på 13,5 km. känner mig sjukt stolt över mig själv

winterfresh: har du några bilder på ringen? jag blir nyfiken! 

• S2011
    Rickina skrev 2011-06-20 13:20:38 följande:
    Oj vad längesedan jag var här inne och skrev.. både jag och m2b var på möhippa/svensexa i lördags. De hade gjort det så skoj att det avslutades på natten mitt ute i skogen vid en sjö med spökrunda där vi flickor och karlarna möttes upp! De hade statister, en mörk historia att berätta och efter all skräck grillade vi korv över den öppna elden, skoj!

Är det bara jag som drömmer mardrömmar om misslyckanden på Dagen D?
    Ja, gud ja. Fast nu är det faktiskt ett tag sen jag drömde om bröllopet..... Men, med bara fem veckor kvar så kommer de nog snart igång igen, misstänker jag Glad

Däremot så drömmer min blivande om allt möjligt konstigt nu för tiden (inte nödvändigtvis bröllopsrelaterat) och använder mig som "rekvisita". Igår natt t.ex. så vaknade jag av att han säger "kom hit!" och tar tag i mitt ansikte och börjar klämma på min haka och näsa och peta på kinderna och munnen samtidigt som han säger "Jag vet inte, det är så konstigt. Jag har ju kollat de här handtagen och det var inget fel på dem. Nej, jag vet. Ingenting fel. Jaja" och sen la han sig ner igen och sov vidare. Och hade självklart inget minne av detta när han vaknade....
  • S2011
    nilssonns skrev 2011-06-20 13:39:51 följande:
    Hej på er!
    Hoppar in här om det är okej, gifter mig den 30 juli i Göteborg! :)
    självklart! :)
  • S2011
    nilssonns skrev 2011-06-20 13:46:42 följande:
    Tack! :) Har inte läst hela tråden men hur går det för er? HUr är det med nerverna? :)
    Just för oss går det nog rätt bra, vad jag vet :)

Kvar på vår att-göra-lista just nu är:

- köpa kravatt till m2b och best man
    - göra klart alla festhäften (hälften klart)'
    - träffa prästen och träna i kyrkan
    - välja psalmer
    - gå igenom bröllopsdagen tidsmässigt så vi får in lunch, hinner hämta upp blommor osv.
    - avstämningsmöte med stället vi har bröllopsmiddagen på
    - göra stora bordsplaceringstavlan

Nerverna har nog precis börjat göra sig hörda, misstänker att det kommer mer och mer här på slutet :)

Hur ser det ut med er planering? Har ni fått ihop det mesta eller är det en del kvar att göra? 
  • S2011
    nilssonns skrev 2011-06-20 14:06:22 följande:
    Vart gifter ni er?
    Vi gifter oss i Skövde, i St Lukas kyrka.
  • S2011
    nilssonns skrev 2011-06-20 14:13:42 följande:
    okej! :) funderat på frisyr?
    Ja, jag var på min konsultation för ett par veckor sedan.
    Inspirationsbilderna var dessa:

Frisyren kommer bli med en utbakad "busig" fläta i fram och sen en kombination av flätor och såna "bullar" som är i mittenfrisyren baktill. Min frisyr kommer vara en heluppsättning som inte är så hög uppepå hjässan (mellanting mellan bild 2 och 3) och ovanpå alltihopa fäster vi min mammas slöja och en tiara.
Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?