2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
På lördag är det dax för m2bs svensexa oxå =D
Känns verkligen att vi är där snart!!!
Bordsplaceringen har jag börjat spåna lite grann på men det är så svårt tycker jag.... Vi har ett långt honnörsbord med flera korta tungor, och jag tycker det är jättesvårt å veta vilka vi ska sätta där... Hade vi haft alla våra mor och farföräldrar i livet hade det inte varit några problem, men nu är det bara m2b som har sina morföräldrar kvar..
Vi har iofs runda bord och valde att bordsplacera men inte platsplacera (svårare än vad vi trodde och vad det låter). För vår del så är det bara min mormor som är i livet av alla våra far-/morföräldrar. Vi har valt att sätta oss, föräldrar samt tärna och bestman på honnören och flyttat ut mormor till "gästhavet". Men när vi gjorde placeringen tänkte vi ganska mycket på att det skulle finnas minst en människa som varje gäst kände sig bekväm med (och här betyder "bekväm" att de känner den personen väl).
Det är svårt med placeringen, typ bland det svåraste man gör, tycker jag.
För egen del tycker jag att det hjälpte att lägga in alla i en lista i word och markera upp dem med färg beroende på om de var "mina" (gula) eller "m2b's" (gröna) gäster. Sen försökte vi bara fördela ut gula och gröna gäster så jämnt det gick över borden (samtidigt som vi då såg till att de hade iaf en som de kände väl vid bordet).