2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
ja, jag ville absolut att det skulle vara en klänning med färg inbrutet och då passade ju den här helt perfekt :)
hur ser din klänning ut?
alla våra gäster hade osa:t två veckor innan sista datum - så himla imponerad av dem :)
för vår del så har vi 37 ja av 40 bjudna (varav en person var en ren "artighetsinbjudan", vi visste att den personen inte skulle komma).
tjosan på er!
vad ni pysslar och fixar - så himla duktigt av er!
jag fick till slut tummen ur häcken och inhandlade omslagsbanden som fattades till festhäftena (nu ska de "bara" färdigställas också, har ju hälften ogjorda).
m2b och best man har införskaffat sina slipsar och jag har knutit dem (haha).
igår provsminkade min syster igen, så nu har vi till slut bestämt oss för färger..
idag har jag checkat av med best man också, han har fixat transport från kyrkan, så nu kan det också bockas av (woho).
tre veckor kvar, alltså. shit, nervositeten börjar smyga sig på.....
Nu är vi precis hemkomna från vigselsamtal och övning med vår präst.
Shit, jag var så himla nervös redan när vi tränade, kommer väl svimma på Dagen.
Jag och m2b var rörande överens om texter och vår präst hade bra förslag på psalmer (och jag fick välja en själv).
Nu ska vi försöka skramla ihop tärna och marskalk så vi kan träffas och gå igenom lite hur det går till och vem som gör vad.
Har fortfarande inte tagit tag i sista hälften av festprogrammen (insert alla svordomar här).
Marskalken har ordnat transporten från kyrkan och m2b fixade hårklippningen idag.
Tror det mesta är klart...... på torsdag ska jag träffa personalen på festvåningen och diskutera middag.
idag har jag haft avstämningsmöte med vår festvåning. gick över förväntan och känns riktigt bra.
nu måste jag verkligen ta tag i festhäftena så att jag kan lämna ifrån mig alla saker till dem under nästa vecka.
känner mig helt plötsligt helt nollställd och som att vi inte alls har hållit på och planerat detta under nästan ett års tid. blev helt blankt i huvet när jag skulle svara på några frågor under mötet - jaa.. vad har vi tänkt? hur ville vi ha det egentligen? ingen aning?
gud, måste verkligen ha framstått som en idiot utan plan..
men, i vilket fall så är det ändå bara 9 dagar kvar av fröken-livet
Hade en dialog med min kropp igår..
kroppen tyckte att bästa sättet att hantera nervositet och stress vore att få bli lite sjuk, typ blåskatarr (om inte önskemålet om UVI godtogs), lite snuva och ont i hals och huvud. "Vore toppen!" - tyckte kroppen.
Jag kände dock att kroppens lösning på saker och ting kanske inte kändes helt optimalt i nuläget och bombar därför kroppen med tranbärsjuice, vitlök och guaranatabletter. Såhär 1,5 liter tranbärsjuice, 4 stora klyftor vitlök och 6 guaranatabletter (och 30 timmar) senare så känns det faktiskt lite bättre.
Förhoppningsvis så håller jag mig pigg och kry tills lördag.
Idag hade jag en sista provning av klänningen och den sitter ännu bättre än sist! (trots min noga följda 10-veckors godisdiet.....) Imorrn ska vi dra på den igen och prova tillsammans med smyckena (som jag inte tänkte på att ta med mig idag) och så ska vi prata igenom dagen och vad som händer när tillsammans med tärna och best man.
Imorrn blir det nog f.ö. bröllopspyssel för hela slanten, alla dygnets vakna timmar om listan ska bli kortare innan lördag. Och så ska det inhandlas en väst till m2b.
Margris: haha, godisdieten verkar funka bäst om man köper alla former av godis man gillar och råkar vara sugen på just för stunden. chips, lösgodis, glass - you name it! vilken dag i veckan som helst, inga restriktioner.
Det är faktiskt helt otroligt att jag kom i klänningen och att den helt plötsligt bara satt så himla bra. Helt sjukt. Jag var helnervös över att ha blivit för tjock för den - just med tanke på allt skräp jag har satt i mig sen början av sommaren- och trodde jag skulle stå här och behöva fixa en ny klänning. Thank God I didn't have to!
Verkar förresten som att ni ligger bra till inför er dag? Woho!
Gomorron! Nu är det dags!
Nu börjar det nog minsann lägga sig att jag har blivit fru!
På bloggen (tuvaa.blogg.se) finns några bilder och nån form av sammanfattning av dagen.