Inlägg från: Margris |Visa alla inlägg
  • Margris

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Freakie: Det låter som att du haft en toppen hippa, kul! Själv är jag nervös som bara den för vad "mina flickor" ska hitta på. Min syster bara flinar när hon ser mig så jag vet att nåt har dom planerat ; )

• Margris
    Freakie skrev 2011-07-04 07:44:51 följande:
    Ja det var jättekul!!! Anade att det skulle bli i lördags så sov jättedåligt natten mellan fredag och lördag. Var sen galet nervös under förmidaggen tills jag insåg att det inte skulle bli så farligt Då kunde jag börja slappna av och bara njuta av dagen
    Jag kan inte förstå att man ska vara så nervös för nåt som kommer att vara väldigt kul : )
    Har varnat min syster att jag inte tänker spöka ut mig eller göra nåt förnedrande, blir det nåt sånt då säge jag upp bekantskapen med hela gänget! ; ) 
  • Margris

Ska beställa ringen idag och boka tid för min askungebehandling på spa maskrosen så att man är fräsch till dagen d!

• Margris

Nu är det inte lång tid kvar!
    Vi träffade vår vigselförrättare i fredags och vilken härlig person han var. Förtroendeingivande och humoristisk, precis som jag hade önskat.
    Har även kollat beställningar så att det är ok, ska bara dubbelkolla med hotellet om senare utcheckning.

Har kvar att göra:
    Festhäften (ska bara skrivas ut)
    Vigselhäften (gästpres. kvar och utskrift och hopsättning)

Sedan står vi utan skjuts eftersom han som skulle skjutsa oss har kört sönder turbon på sin bil...så skjuts måste lösas! 

• Margris
    Hugo skrev 2011-07-13 21:36:54 följande:
    Provat klänningen ikväll ogen och den passar fortfarande trots den växande magen, skönt !

Nu sitter vi med bordsplaceringen :/
    Va härligt och grattis!

Jag har varit o fått ansiktsbehandling och fotmassage idag, det va underbart : )
    Sen så tror jag att jag kommer att bli hippad den 22:a, måndagen innan vi gifter oss!!! Samtidigt som gubben ska bli svensexad : ) 
  • Margris
    Bröllop201187 skrev 2011-07-13 22:47:28 följande:
    Jag kan bara önska att jag kommer att bli hippad, för här har det varit sådant strul bland dom som ska anordna hippan, har hört på omvägar att det har varit bråk om detta, så vi får se
    Usch va tråkigt! Vad kan det vara att bråka om? Jag kan inte förstå det faktiskt. Det gäller ju en vän eller släkting, det är väl bara att ställa upp även om det är nåt man själv kanske inte vill göra.
  • Margris

Men att det ska bli hippa kan ju inte komma som någon överraskning....man får väl hålla schemat lite öppet tycker jag...

• Margris

Har haft en händelserik dag och kväll må jag säga...

Varit på Spa
    Ätit på restaurang
    Fixat en kuvertlåda till bröllopet
    Räddat en fladdermus

Inte varje dag jag är så aktiv ; ) 

• Margris

Jag blev hippad igår! Tala om att jag blev överraskad när dom kom och hämtade mig!!! Jag var så övertygad om att det skulle bli måndagen innan vi gifter oss. Fick en helt underbar dag på spa, sedan åt vi en underbar middag och kvällen avslutades på puben med några god öl. En perfekt hippa Skrattande

• Margris
    Bröllop201187 skrev 2011-07-24 16:09:14 följande:
    Blev hippad igår, bortrövad på morgonen och sedan Helikopter tur följt av picknick sedan uppdrag på stan! Hem fräscha till Sig och äta middag och sedan vidare till stadsfesten i härnösand! Med andra ord en helt underbar dag!
    Det låter som att du fick en bra trots allt  : )
  • Margris
    Margris skrev 2011-07-24 16:35:11 följande:
    Det låter som att du fick en bra trots allt  : )
    Hippa alltså : )
  • Margris

Har fått tillgång till festlokalen idag och har möblerat klart och dukat det mesta, himmel vilken tid allt tar. Har hållt på mer eller mindre hela dan och är iaf inte riktigt klart men men det tar sig.

I morgon ska jag förhoppningsvis handla det sista och ta en tur till vigsellokalen och greja lite där sen är det sista rycket på onsdag som gäller! För torsdag avviker jag o gubben ganska tidigt för att ha en mysig kväll tillsammans innan bröllopsdagen på fredag!!!

• Margris
    S2011 skrev 2011-07-25 22:33:48 följande:
    Hade en dialog med min kropp igår..
    kroppen tyckte att bästa sättet att hantera nervositet och stress vore att få bli lite sjuk, typ blåskatarr (om inte önskemålet om UVI godtogs), lite snuva och ont i hals och huvud. "Vore toppen!" - tyckte kroppen.

Jag kände dock att kroppens lösning på saker och ting kanske inte kändes helt optimalt i nuläget och bombar därför kroppen med tranbärsjuice, vitlök och guaranatabletter. Såhär 1,5 liter tranbärsjuice, 4 stora klyftor vitlök och 6 guaranatabletter (och 30 timmar) senare så känns det faktiskt lite bättre.

Förhoppningsvis så håller jag mig pigg och kry tills lördag.

Idag hade jag en sista provning av klänningen och den sitter ännu bättre än sist! (trots min noga följda 10-veckors godisdiet.....) Imorrn ska vi dra på den igen och prova tillsammans med smyckena (som jag inte tänkte på att ta med mig idag) och så ska vi prata igenom dagen och vad som händer när tillsammans med tärna och best man.

Imorrn blir det nog f.ö. bröllopspyssel för hela slanten, alla dygnets vakna timmar om listan ska bli kortare innan lördag. Och så ska det inhandlas en väst till m2b. 
    Skönt att det känns bättre : ) Kroppen brukar ju kunna få det mest underliga saker för sig när man minst vill och anar det. Men det är bara att fortsätta dricka, citronvatten funkar också.

Godisdieten får du gärna berätta mer om...är det svår att hålla och får man äta alla sorters godis eller bara vissa färger?? ; )
  • Margris

S2011: Det låter ju som en diet tom jag skulle kunna hålla Flört 

Jo vi ligger ganska bra till i planeringen har fixat till vigselstället ikväll så det bara lite små fix kvar där. Men dessvärre så gick min bil sönder nu idag så här står vi 3 dagar innan bröllopet utan bil!!!! Vi kan ju låna av släkten men det känns ju inte så kul....

Winterfresh: Tur i oturen att ni inte skrivit ut allt redan. Varför har du ont i ryggen?  

• Margris

Winterfresh: det låter inte kul alls, hoppas att massagen hjälper : )

• Margris

Jaha då var man gift då : ) Det hela har varit en fantastisk upplevelse och jag skulle nästan vilja göra om det (med samma man såklart!) Fick bilderna som våra vänner tog av oss igår, här kommer lite smakprov : )

• Margris

Amejuli: Grattis! Mycket fina bilder  : )

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?