2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Freakie: Det låter som att du haft en toppen hippa, kul! Själv är jag nervös som bara den för vad "mina flickor" ska hitta på. Min syster bara flinar när hon ser mig så jag vet att nåt har dom planerat ; )
Ska beställa ringen idag och boka tid för min askungebehandling på spa maskrosen så att man är fräsch till dagen d!
Jag fick oxå min hippa i lördags!!! Det var jätteroligt!!!
Dagen började iofs inte på topp eftersom jag blev hämtad på motorcykel... (jag tycker inte om att åka motorcykel) men jag överlevde det med och sen blev det poledance även för min del=) (verkar väldigt populärt). Det var sjukt jobbigt och jag hade träningsvärk utav bara f-n i söndags kan jag säga... efter det blev det picnic lunch följt av lite uppdrag på stan. Efter det åkte vi till en kursgård här i närheten där vi grillade och hade femkamp och bara hade allmänt jättemysigt=) Vi spenderade även natten där, så jag fick ett helt dygns möhippa=D
igår träffade vi fotografen och tog lite provbilder. Det kändes jättebra och vi fick en så fin bild på våra söner så det var jätteroligt.
Imorron ska jag åka till lokalen för att kolla ut hur mycket fiberväv och hur många dukar och liknande vi kommer behöva. Ska även träffa hon som har hand om maten för en sista touch up på menyn.
Nu hänger klänningen hemma i garderoben :)
I förrgår blev vi helt klara med bordsplaceringen, nu ska det bara skrivas något roligt om varje person, men tagit svägerskan till hjälp.
Sambon skall kidnappas imorgon :) ska bli skönt då jag är påväg att försäga mig varje dag...gissar att min hippa kommer vara nästa helg då det är den enda lediga helgen jag har innan bröllopet :) så förbereder mig så gott det går..*S*
Var och handlade klart allt som skall handlas för pyssel till borden + plastglas till själva festen. Hårkonsultation skedde i måndags och blev riktigt nöjd...Börjar dock bli en aningen nervös nu, inte alls lång tid kvar ju...
På måndag är det ledig dag från jobbet för min del så då ska sambo och jag åka runt och bestämma oss för vart vi skall fotas innan vigseln. Tanken var först att vi skulle fotas vid Hjälmarens kant 1 km hemifrån oss, men pga tidsbrist känns det som att det är bättre att fotas i närheten av kyrkan, så ska checka av om det finns nåt fint ställe därikring och sen hoppas på att solen visar sig från sin bästa sida.
Måste dock försöka hitta en tackgåva till toastmadamen...hade tänkt ett smycke men därifrån jag hade tänkt ta går icke då hon har semester över hela sommaren så nu måste jag hitta på något snabbt...
dags att återgå till arbetet ett par timmar til innan man får åka hem och sova ett par timmar innan man åter skall infinna sig på jobbet...
Ha en trevlig helg allesammans...
tjosan på er!
vad ni pysslar och fixar - så himla duktigt av er!
jag fick till slut tummen ur häcken och inhandlade omslagsbanden som fattades till festhäftena (nu ska de "bara" färdigställas också, har ju hälften ogjorda).
m2b och best man har införskaffat sina slipsar och jag har knutit dem (haha).
igår provsminkade min syster igen, så nu har vi till slut bestämt oss för färger..
idag har jag checkat av med best man också, han har fixat transport från kyrkan, så nu kan det också bockas av (woho).
tre veckor kvar, alltså. shit, nervositeten börjar smyga sig på.....
IIIiii jag tror allt att jag kommer bli hippad imorn. Nervöst!
Nu är all dekoration till festen inhandlat.
Vigselprogrammet är färdigt.
Festprogrammet påbörjat. Är nog färdig till ca 80%
Bordsplaceringen fixad
Nu ska jag bara sätta mig och sy 48 m bordslöpare... det lär inte ta så jätte lång tid va =/
Hur går det för alla? Ligger ni i fas?
Alla dukar är strykta, alla servetter är fixade med en fin knytning av sidenband som "servettring". Vilket terapiarbete, men fint blev det! Ska ha möte med en av fotograferna idag och vi måste ha möte med serveringspersonalen igen.