2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
För våran del så är det ca 10 pers som inte kommer, men alla lyckades osa innan sista datum=)
Det vi har kvar att göra:
Kläder till m2b och bestman. (ska fixas på måndag)
Spellista till kvällen.
Bestämma oss om vi ska försöka oss på att dans vals eller en "vanlig" tryckare, som första dans.
Träffa fotografen.
Bordsplacering.
Festprogram
Vigselprogram
Lämna in förlovningsringar för putsning, samt gravyr i min vigselring och m2bs förlovningsring.
Fixa lite mer dekorationer till borden.
Känns som jag har glömt nått.... men det löser sig nog=)
Påminnelse till mig själv...
Kvar att göra:
* Sy klart den vita duken
* Färdigställa bordsplacering
* Färdigställa festprogrammet
* Skriva ut fest + vigselprogram på rätt papper, med rätt färg (sista veckan)
* Köpa en 16,1 x 7,20 m stor röd matta (m2b´s förslag om vad vi ska ha på dansgolvet... Lär inte bli billigt!)
* Hitta röda värmeljus att köpa
* Dubbelkolla med stället vi ska hyra porslin ifrån, så att det inte glömts bort...
* Köpa pappersdukar, godishalsband, kritor till "barnen"
* En till konsult med frisören
* Boka in någon som kan göra mina naglar, någon av dagarna innan
* Få vigselringen!
* Beställa all mat
* Köpa lite mer alkohol, bara några "flak" öl
* Köpa skor till m2b samt yngsta dottern
* Köpa blommar för dekoration (absolut dagen före!)
Ja, det var nog allt, och än så länge känns som om vi har läget under kontroll
Men, man kommer nog att ha panik ändå, si så där 28 juli...
Ah, glömde en sak..
* köpa skjorta till sonen samt m2b, även väst till m2b
Igår sammanställde vi det mesta till bröllopet. Möte med serveringspersonal och bartender i veckan.
Det är bara smågrejer kvar nu! :D
Vi tänkte krångla till det lite extra och har precis avklarat en flytt mitt i allt. Det är totalkaos och bröllopsplaneringssuget är nästintill obefintligt ;)
Ska se om vi får tag i vår vigselförrättare idag :)
Vi har varit och fixat kläder till M2b och bestman idag!! Så skönt att det är färdigt...
och skor till sönerna är oxå fixade. Ska fixa skjortor och slipsar till dem oxå, sen är dom oxå klara.
Hur gör ni era vigselprogram? Ska börja knåppa på det men vet inte riktigt hur det ska se ut...
Usch känns som paniken och stressen blir värre och värre varje dag. Känns som det är så himla mycket kvar att göra...Men när jag börjar kolla så är det inte det...Förstår inte vad jag stressar över.
Ikväll på jobbet ska jag sätta mig och skriva ut bordsplaceringen på A5 papper så man kan börja fundera på hur folket skall sitta.
Festprogrammet ska jag kolla igenom när vi gjort bordsplaceringen klar eftersom svägerskan håller på med det.
Vigselprogram kommer göras den 19 juli då vi träffar prästen den 18:e,
Prova klänningen en sista gång idag
Stryka alla förbaskade dukar och se om jag måste göra fler. Sambo hade först räknat med 2 bord ut från honnörsbordet, men nu ändrat sig till 3 bord...*panik* får be mamma i helgen annars.
Skriva bordsplaceringskorten måste göras också....
Vi gifter oss också den 30 Juli.
Kvar att göra:
Vigselprogram - vi ska träffa prästen den 24:e
Festprogram -
Menylistan -
Boka någon eller salong som kan fixa mina naglar
Underkläder - har inte hittat den vad jag ville ha
Brudklänningen ska hämtas och prova sista gången
Ska köpa eller hyra kostymen till brudgummen
Musikanläggning -Fixar min sambos systersman men har inte fått svar tills nu
Kanske köpa lite dekoration till Värdshuset - Dyr med helium ballonger, så tänker på något annat.
Annars allting är klara.
1 månad kvar idag! :D