• Bröllop201187

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?

Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.

• Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
  • S2011

Vår Corpse-Bride-caketopper har kommit!! Glad
    Kan man checka av det från listan också, så himla skönt!

Bordsplaceringen verkar med ha löst sig.
    Jag färgmarkerade "mina" och "hans" gäster så blev det väldigt tydligt hur jag menade.
    Extra tydligt, är mottot man behöver leva efter tillsammans med min sambo...
    Nu förstår han iaf vad jag menade och jag har gjort några alternativa placeringar som vi ska titta på idag.

Tiden tickar, hörrni. Hur går det, nån som har nåt att uppdatera? 

• Margris

Jag var lite orolig över att så få hade osa:t för nån vecka sen men nu är det bara 7 utav ca 45 som ej svarat och hittills är det ingen som svarat nej, så roligt!!!

• S2011
    Margris skrev 2011-06-14 21:30:10 följande:
    Jag var lite orolig över att så få hade osa:t för nån vecka sen men nu är det bara 7 utav ca 45 som ej svarat och hittills är det ingen som svarat nej, så roligt!!!
    Härligt!! :)

Jag är impad över våra gäster som allihopa hade osat nästan två veckor innan osa-datum gick ut.
    Sist var min storasyster som hade glömt att hon inte sagt att de skulle komma...... (hade koll på det ändå iom att hon har diskuterat kläder och skor att ha på bröllopet, men ändå)  
  • Amejuli
    S2011 skrev 2011-06-14 21:32:53 följande:
    Härligt!! :)

Jag är impad över våra gäster som allihopa hade osat nästan två veckor innan osa-datum gick ut.
    Sist var min storasyster som hade glömt att hon inte sagt att de skulle komma...... (hade koll på det ändå iom att hon har diskuterat kläder och skor att ha på bröllopet, men ändå)  
    Men åh vad skönt! Vi har bjudit 70 och 23 har inte svarat med tre dagar kvar till sista osa-datum. Men än har jag inte gett upp hoppet om att slippa påminna folk. :-P
  • Trolljentan

Igår va jag och träffa min kompis mamma som ska fixa blommorna. Det slutade med mörkrosa rosor som grund och svagt limegröna nejlikor som accent. Och så lite grönt för utfyllnad. Buketten kommer bli rund. Tror det blir jättebra!

På lördag är det dax för m2bs svensexa oxå =D
    Känns verkligen att vi är där snart!!!

Bordsplaceringen har jag börjat spåna lite grann på men det är så svårt tycker jag.... Vi har ett långt honnörsbord med flera korta tungor, och jag tycker det är jättesvårt å veta vilka vi ska sätta där... Hade vi haft alla våra mor och farföräldrar i livet hade det inte varit några problem, men nu är det bara m2b som har sina morföräldrar kvar..

• S2011
    Amejuli skrev 2011-06-16 01:18:48 följande:
    Men åh vad skönt! Vi har bjudit 70 och 23 har inte svarat med tre dagar kvar till sista osa-datum. Men än har jag inte gett upp hoppet om att slippa påminna folk. :-P
    Håller tummarna för att de ska få ändan ur vagnen och höra av sig till dig :)
    Trolljentan skrev 2011-06-16 07:57:35 följande:
    Igår va jag och träffa min kompis mamma som ska fixa blommorna. Det slutade med mörkrosa rosor som grund och svagt limegröna nejlikor som accent. Och så lite grönt för utfyllnad. Buketten kommer bli rund. Tror det blir jättebra!

Bordsplaceringen har jag börjat spåna lite grann på men det är så svårt tycker jag.... Vi har ett långt honnörsbord med flera korta tungor, och jag tycker det är jättesvårt å veta vilka vi ska sätta där... Hade vi haft alla våra mor och farföräldrar i livet hade det inte varit några problem, men nu är det bara m2b som har sina morföräldrar kvar..
    Ja, det är inte så himla många veckor kvar nu och nu börjar det kännas! Jag har uppfattat mig själv som rätt lugn och "kicked back" hittills, men nu börjar jag märka av lite bridezilla och mycket nervositet! :)

Vi har iofs runda bord och valde att bordsplacera men inte platsplacera (svårare än vad vi trodde och vad det låter). För vår del så är det bara min mormor som är i livet av alla våra far-/morföräldrar. Vi har valt att sätta oss, föräldrar samt tärna och bestman på honnören och flyttat ut mormor till "gästhavet". Men när vi gjorde placeringen tänkte vi ganska mycket på att det skulle finnas minst en människa som varje gäst kände sig bekväm med (och här betyder "bekväm" att de känner den personen väl).

Det är svårt med placeringen, typ bland det svåraste man gör, tycker jag.
    För egen del tycker jag att det hjälpte att lägga in alla i en lista i word och markera upp dem med färg beroende på om de var "mina" (gula) eller "m2b's" (gröna) gäster. Sen försökte vi bara fördela ut gula och gröna gäster så jämnt det gick över borden (samtidigt som vi då såg till att de hade iaf en som de kände väl vid bordet).

• Trolljentan
    S2011 skrev 2011-06-16 08:28:30 följande:
    Håller tummarna för att de ska få ändan ur vagnen och höra av sig till dig :)
    Trolljentan skrev 2011-06-16 07:57:35 följande:

Ja, det är inte så himla många veckor kvar nu och nu börjar det kännas! Jag har uppfattat mig själv som rätt lugn och "kicked back" hittills, men nu börjar jag märka av lite bridezilla och mycket nervositet! :)

Vi har iofs runda bord och valde att bordsplacera men inte platsplacera (svårare än vad vi trodde och vad det låter). För vår del så är det bara min mormor som är i livet av alla våra far-/morföräldrar. Vi har valt att sätta oss, föräldrar samt tärna och bestman på honnören och flyttat ut mormor till "gästhavet". Men när vi gjorde placeringen tänkte vi ganska mycket på att det skulle finnas minst en människa som varje gäst kände sig bekväm med (och här betyder "bekväm" att de känner den personen väl).

Det är svårt med placeringen, typ bland det svåraste man gör, tycker jag.
    För egen del tycker jag att det hjälpte att lägga in alla i en lista i word och markera upp dem med färg beroende på om de var "mina" (gula) eller "m2b's" (gröna) gäster. Sen försökte vi bara fördela ut gula och gröna gäster så jämnt det gick över borden (samtidigt som vi då såg till att de hade iaf en som de kände väl vid bordet).
    Hmm... smart att sätta tärna och bestman vid honnörsbordet. Vi har som sagt ett väldigt långt sådant med 18(!) pers som ska sitta där... så jag har haft lite problem... men nu löste det sig nog tror jag=)
  • Emmilie87

Klänningen är nu inlämnad för de sista justeringarna.
    Nu är det inte långt kvar!!! 6 veckor! :D

Trodde att jag skulle vara mer nervös än vad jag känner mig, men det beror nog på att man harså mycket att förbereda och planera in i det sista :p

• S2011

nu har de hämtat min m2b för svensexa Glad

han klev upp 5 imorse och åkte på jobbet för att göra lite "övertid" och vid kvart i nio hade kompisgänget förberett allt (inklusive hämtat mig och en packad väska) för upphämtning på jobbet.

hoppas de får roligt idag. själv ska jag och tärnan pyssla bröllopsgrejer och dricka vin. 

• Emmilie87

Blev hippad igår! Fan va kul det var! :D

Jag var på väg till jobbet när jag blev stoppad på parkeringen av hela tjejligan :p Blev verkligen helt överraskad :D

Dagens absoluta höjdpunkt var att jag fick spela in en cd-skiva i en riktig studio. Först var jag svinnervös, och allt lät förjävligt, men så blev det bara bättre o bättre. Jag sjöng Aldrig ska jag sluta älska dig. Den kommer sedan att spelas upp som en överraskning för min blivande på bröllopsfesten :D Har jättelänge försökt att komma på nån överraskning till honom, men har verkligen inte kommit på nåt. Men nu behöver jag ju inte tänka längre! ;) Spelade också in Tusen och en natt, där mina vänner och de övriga i möhippan körade i bakgrunden :D

Snacka om att dagen blev ett minne för livet! Jag är supernöjd :D Nu känns det istället lite sorgligt att möhippan är över... en gång, aldrig mer... ;)

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?