• Bröllop201187

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?

Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.

• Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
  • Oniq
    Trolljentan skrev 2011-05-27 00:05:09 följande:
    Är det nån av er som har en idé på vad man kan ha istället för fiberväv i taket??? Vi ska ha festen på ett gammalt bruk och själva middagen kommer vara på "logen". Och det är bara plåttak och takstolar i trä med lite fågelskit på vissa ställen. Känns inte så jättemysigt att sitta och titta på fågelskit hela middagen... det är en ganska stor lokal och vi räknade ut att om fiberväven var tre meter bred så skulle vi behöva lite under 120 meter...känns som att det kommer bli lite väl dyrt... men jga kan inte komma på nått annat å ha i taket...

Du behöver kanske inte täcka taket med fiberväv? Hittills är det billigaste alternativet jag hittat. På ö&B sålde dom 2,4x10m för 59kr
    Du kanske kan dela upp duken i 1,2m bredd och sätta med 0,5-1m mellanrum?

• Trolljentan

Ne jag har oxå tänkt på att inte täcka hela taket... Det känns viktigast att täcka där vi ska sitta och äta.
    Det var ju inte så farligt dyrt med 59 kr för 10 m. Kanske ska försöka tänka om lite om man kan hänga på längden ist för bredden. Då behöver man juh inte lika mycket...

• Winterfresh

Gahh blir så irriterad. Fick just en stor beställning från My Heart på 11 st löpare i vinrött, blev så glad när jag hade beställt dem förra veckan. -20% rabatt och gott om pengar...När man öppnar paketet och kollar på löparna är de mörklila inte ens i närheten av att vara vinröda som det står på My hearts hemsida.
    Blir till att skicka tillbaka dem och återigen börja jaga efter vinröda löpare...*suckar*
    Jag som var så glad att jag hade hittat dem...

• Amejuli
    Winterfresh skrev 2011-05-30 19:47:10 följande:
    Gahh blir så irriterad. Fick just en stor beställning från My Heart på 11 st löpare i vinrött, blev så glad när jag hade beställt dem förra veckan. -20% rabatt och gott om pengar...När man öppnar paketet och kollar på löparna är de mörklila inte ens i närheten av att vara vinröda som det står på My hearts hemsida.
    Blir till att skicka tillbaka dem och återigen börja jaga efter vinröda löpare...*suckar*
    Men fy vad tråkigt! Förstår att du blev besviken. Hoppas du snart hittar något bättre!
  • Bröllop201187
    Winterfresh skrev 2011-05-30 19:47:10 följande:
    Men jag har juh beställy från samma sida, och mina är då vinröda....
    Fast beror juh på vad man vill ha för vinröd färg förstås 
  • Winterfresh
    Bröllop201187 skrev 2011-05-31 14:12:04 följande:
    Men jag har juh beställy från samma sida, och mina är då vinröda....
    Fast beror juh på vad man vill ha för vinröd färg förstås 
    Mina var så himlans mörka :( men ska ta med en imorron och åka in och kolla med brudklänningen. Kan ju även vara jag som har helt fel...Men kan inte minnas att klänningen hade så mörka nyanser...
    Skiljer det bara någon nyans tänker jag behålla dem, orkar inte leta efter nya. Satt igår och kollade runt lite, men det blir så jäklans dyrt..
  • Bröllop201187
    Winterfresh skrev 2011-05-31 22:10:59 följande:
    Mina var så himlans mörka :( men ska ta med en imorron och åka in och kolla med brudklänningen. Kan ju även vara jag som har helt fel...Men kan inte minnas att klänningen hade så mörka nyanser...
    Skiljer det bara någon nyans tänker jag behålla dem, orkar inte leta efter nya. Satt igår och kollade runt lite, men det blir så jäklans dyrt..
    För med min brudklänning så passar dom perfekt, för jag har en väldigt mörknyans vinröd..

Hoppas att det ordnar sig för dig, det är juh aldrig roligt att det blir tokigt..

Och som sagt det är jävligt dyrt jag vet för jag har köpt 21 löpare från myheart =) 
  • Emmilie87

Mindre än 2 månader kvar... :p

Igår beställde jag blommor. Känns jätteskönt att ha det gjort :D

• Winterfresh
    Bröllop201187 skrev 2011-05-31 23:13:28 följande:
    För med min brudklänning så passar dom perfekt, för jag har en väldigt mörknyans vinröd..

Hoppas att det ordnar sig för dig, det är juh aldrig roligt att det blir tokigt..

Och som sagt det är jävligt dyrt jag vet för jag har köpt 21 löpare från myheart =) 
    Pratade med affären som har min klänning och det visar sig att det är exakt samma färg...Snacka om vilken lättnad. :)
    och prästen har jag pratat med idag och vi ska träffas 18/7 gör genomgång av allt. Verkar vara en superhärlig präst som skämtade och hade sig ;)
  • Bröllop201187
    Winterfresh skrev 2011-06-01 22:15:40 följande:
    Pratade med affären som har min klänning och det visar sig att det är exakt samma färg...Snacka om vilken lättnad. :)
    och prästen har jag pratat med idag och vi ska träffas 18/7 gör genomgång av allt. Verkar vara en superhärlig präst som skämtade och hade sig ;)
    Vart gifter du dig någonstans?
Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?