2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Idag kom papperna från Skatteverket hem - så nu är hindersprövning och namnbyte i land.
Fick också mail ifrån vår musiker att hon håller på att låta översätta våra in- och utgångslåtar från piano till orgel och att hon såg fram emot att spela dem :)
Och så har vi bokat träff med tårtdamen för att prova ut lite fyllningar osv till tårtan, 6 juni.
Hej hopp allihopa!
Puffar lite för den här tråden. Hur går det för er alla?
Är det någon mer än jag som ännu inte hunnit skicka in hindersprövning eller beställa ringen eller är jag helt efter? :-P
Ja, nu närmar det sig verkligen med stormsteg känns det som och lite fjärilar finns där allt.
Hoppas det går bra för alla med allt som behöver fixas och donas med inför vår stora dag!
Förra tis var vi o designade färdigt ringen(min ring)så nu väntar vi bara på att det skall bli Juni o att guldsmeden skall höra av sig så vi kan komma o se slutresultatet.
Det kostade lite mer än vad guldsmeden hade sagt men några hundralaapar till var inte så farligt ändå..
Hindersprövning och namnändring inlämnat i torsdags.
Kunde inte bestämma mig för vad jag skall heta som gift, så tillslut sa grabben som var med oss, "jag har en applikation på min Iphone som kan svara jag o nej" :) sagt o gjort jag frågade skall jag heta ...och fick ja, 3 ggr på raken så nu är det bestämt...
Gissar att sonen ledsnade på mitt velande. men men vad är det man brukar säga,.. alla sätt är bra utom de dåliga...
För övrigt är massor gjort men massor kvarstår.
Klart är, i en total kaotisk ordning
Ringar och smycken
Blivandes kläder
Marskalkernas kläder
Näbbars kläder
Lokal
Buss
Kyrka
Makeup
Frisör
Sprit eller skall man säga dryck!!!
OSA, tja 15 sista dagen så det närmar sig
servitriser
Köksansvarig
Chaufförer
Vår skjuts
Bandet som skall spela
Dekor
Min slöja
Hindersprövning /namnbyte
Solist kyrka
Fotograf
Nästan alla tärnors klänningar
Bartender
Hundvakt
Hotell bokat till oss bröllopsnatten
Bröllopsgåve låda..önskar oss en slant av dem som vill ge till vår bröllopsresa
Hemsidan
Hmm undras vad jag glömt.....
Kvar att göra...
Slutbestämma maten
bordsplacering
brudbukett (är på g)
oh ja höll på att glömma.. oj oj
MIN KLÄNNING (sömmerska jobbar för fullt på den)
osv osv funderar så det knakar vad har jag glömt?
hur går det för er?
Skönt med klänningen. Själv insåg jag att jag skulle behöva ta in den mer än jag tänkt sist när jag provade den tyvärr. Men jag hoppas på att sömmerskan är riktigt duktig. Hoppas lokalen är fin dukad också!
Vad duktiga ni är.
Just nu känner jag mig lite stressad. Hinner inte göra så värst mycket innan juni då skolan tar mycket tid och vi har fortfarande en hel del viktiga saker kvar.
Det jag stressar mest över just nu är:
Hinderspröbningen (Väntar här på att en konstig namnbytningskedja ska gå i lås. Jag vill ta min mammas efternamn som min blivande sen tar. Men min mamma ska först ändra stavningen på sitt namn. Hennes ansökan ligger just nu hos patentverket och väntar och jag hoppas verkligen att de lägger på ett kol snart!!!)
Ringen. (Har haft obeskrivligt svårt att bestämma mig. Ändrar mig ofta med saker och kände att jag den här gången vill vara säker på mitt val innan jag väljer något. Men det är svårt att bli säker om man är en velpotta :-P)
Maten. (Har verkligen noll koll här. Vi hade hittat en firma för några veckor sedan men den var såklart upptagen vårt datum och nu är vi verkligen lost. Har inte orkat ta tag i saken men mamma var sugen på att gräva i detta så jag har helt enkelt gett bort uppgiften fram till juni iaf.)
Ja, det är väl det som känns mest stressande nu. Är inte så uppstressad över bröllopet i vanliga fall men just nu känner jag allt av det.
Hua, hoppas allt löser sig snart!
nu är konsultationen hos frisyren bokad för mig och tärnan också - 9 juni:)
heltröttnade på velandet med blommorna, sa åt mamma att hälsa floristen att hon kunde göra som hon kände så länge materialet inte kostar mer än tusen spänn totalt (min buektt, tärnbukett, två corsager) och hon under inga omständigheter använder liljor, kallor, rosa blommor eller konstfärgade blommor.
kvar för oss är:
-osa från två sällskap (tre pers) som väntar på semesterbesked
-beställa kostym till sambon
-slutliga bordsplaceringen
-skriva ut "festhäftena"
-vigselsamtal (men det är prästen som ska kontakta oss)
tror det är allt som är kvar, faktiskt... konstigt nog...
Att göra:
(X) Bestämma datum
(X) Bestämma kyrka
(X) Bestämma festlokal
(X) Präst
(X) Organist
(/) Vigselhäfte
(X) Boka kyrka
(X) Boka festlokal
(X) Bestämma färgtema ()
(X) Lägga upp en budget
(X) Bestämma antalet gäster
(X) Toastmaster
(X) Fixa inbjudningskort
(X) Fixa festprogram
(X) Bestämma meny
(X) Prova och köpa brudklänning
(X) Underkjol
(X) Näbb kläder
(X) M2B Frack
(X) Tärnornas kläder
(/ ) Inhandla alkohol
(/) Boka fotograf
(X) Boka frisör
(X) Boka sminkös
(X) Boka manikyr
(/) Beställa tårta
(/ ) Köpa ring
(X) Beställa brudbukett
(X) Skicka inbjudningskort
(X) Köpa skor
(X) Köpa underkläder
(X) Boka bröllopssvit
(X) Ansöka om efternamnsbyte
(X) Söka hindersprövning
(/ ) Göra bordsplacering
(X) Göra placeringskort
( /) Beställa bröllopsannons till tidningen
(X) Bestämma dukning
(X) Skjuts från kyrkan
Känns som att det inte är så mkt kvar väntar bara på att 40st ska OSA, men det verkar som sagt sitta fast...
Annars så flyter det på, bröllopstårtan ska provsmakas väntar ¨på att han ska höra av sig, så han fått hem grejorna...
Här går det sakta men säkert framåt :)
Klänningen borde komma när som helst nu.
Ringarna blir klara 17 juni, + att guldsmeden ska förgylla ett par manschettknappar till sambon.
Hindersprövning och namnändring skall skickas imorgon.
Ska beställa löpare när jag får lön, skulle förskottsbetalas så får gott vänta tills löningen :)
Dukarna är färdigsydda (tackar mamma för det ;) )
All bordsdekoration är klar
Träff med cateringfirman på tisdag för att gå igenom menyn :)
Tårtsmakning har jag gjort flera gånger *är så god* funderar på att beställa en tårta tills sonen och jag fyller år (21+26 maj)
Väntar på att prästen skall höra av sig, varit i kontakt med kantorn så hon vet vilka 2 solosånger vi ska ha. Måste bestämma oss för in och utlåten...
Tärnans klänning kommer nog också när som helst
Fest och vigselprogram skall skrivas
Gå in skorna ska jag börja med också...så man slipper skoskav
Träffa frisören imorgon då hon ska ta hand om min risbuske + prata lite om uppsättningen.
Pärlor till smyckena är inhandlade, nu ska jag bara få tid att göra halsband, armband och örhängen.
Bordsplaceringen har vi börjat fundera lite på så ska sätta mig nån kväll och skriva ner allt.