2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
nu har det börjat klia i fingrarna på min blivande och igår sa han att han oroade sig över sin del av klädkontot och att det nog skulle kosta mer än vi trodde först. men för mig är det viktigt att han inte tummar på det han vill ha - så nu verkar det som att han tycker det känns okej att köpa det han vill ha, istället för "det som kostar minst".
vi kollade budgeten igen häromkvällen och nu verkar det äntligen ha trillat ner att det är hela bröllopet, inklusive allt, som kostar 35,5 (fast det kommer ju bli lite mer iom det ökade klädkontot bl.a.). hittills har min sambo lyckats få det till att endast bröllopsmiddagen kommer kosta 35 000 och att allt annat skulle läggas uppe på det.. nu verkar han dock kunna andas ut iallafall :)
vår att-göra-lista har alltså blivit lite längre igen och nu har vi kvar:
pyssel
*färdigställa bordsplaceringen
kläder
*köpa skor till mig
*köpa skor till min blivande
*inhandla skjorta
*eventuellt beställa väst och kravatt
övrigt
*köpa caketopper
*gravyr i ringarna
*transport från vigseln
*träffa prästen
*bestämma tårtfyllning (möte bokat 6/6)
*bestämma psalmer
tror inte det är mer än så?
härligt att se att det rullar på för allihopa! inte så värst länge kvar nu :D
Igår ringde prästen och på tisdag ska vi träffa henne för att gå igenom ordningen i kyrkan så att vi kan skriva vigelsprogram. NU är jag extra nervös! Nu känns det att det närmar sig!
Vad bör vi få reda på vid första träffen? Vad ska vi ha för frågor? (alltid bra att planera det så att man inte missar nåt) ;)
Usch och fy för att planera bordsplacering när det är mer av det kvinnliga könet...Flera ställen där det sitter 3 kvinnor på rad...Men kan inte lösa det på något annat sätt...Så om M2B godkänner min planering så får den vara som den är nu :)
Fick hindersprövningen idag, skickade iväg dem i tisdags...Snabba bud ms,åste jag säga :) nu väntar vi bara på att prästen ska höra av sig, fick papper från församlingen i veckan om att han kommer att kontakta oss. Hoppas han ringer i veckan som kommer, så man kan göra klart vigselprogrammet...
Vill inte ha massa saker kvar att göra under juli, kommer jobba tills helgen innan jag gifter mig....lite småpanik över allt känns det som. Drömmer massa knasiga drömmar mm....men det är nog normalt....
Åh... Har börjat med personbeskrivningen idag...
Tar sin lilla tid om man ska skriva om 104 personer.........
Jag skrev personbeskrivning när dom o.s.a så det inte blev så mkt på slutet och då är vi 120 =)
Nu har man träffat floristen och pratat igenom buketten känns riktigt skönt. Kommer bli en droppformad bukett som är 25 cm i diameter och 30 cm "lång" eller vad man säger...
Kommer nog bli riktigt bra.
Hur ska era tärnor ha? Kommer de ha en liten bukett? Min tärna kommer ha en vinröd ros i sitt hår, fick tipset av floristen som sa att tärnbuketter börjar dö ut sen några år tillbaka...+ att min tärna gärna avstår från en bukett om jag absolut inte ville att hon skulle ha en
Mina 3 tärnor kommer att ha buketter....
Blir ingen bukett till min tärna. Möjligtvis någon hårdekorationen i form av blommor eller något till handleden, har inte riktigt spikat det än...
Äntligen är allt till borden inhandlade...Tackvare att sambon lämnade in sin föräldrarledighet lite sent till sitt jobb så de ej hann dra bort månadens lön ;)
Blev 11 löpare från myheart...och gött att de just nu även hade rea på de vinröda...Så himlans nöjd ;)
Nu kanske man kan få sova gott ett par nätter innan man börjar oroa sig för något annat....som att klänningen är på tok för liten eller nåt sånt :(
I helgen blir det nog sova av, kliver på och jobbar imorgon och tillbringar hela helgen jobbandes eller sovandes...
Hoppas ni andra får en toppen helg med fint väder...en annan hinner se solen på rökpauserna...;(
Är det nån av er som har en idé på vad man kan ha istället för fiberväv i taket??? Vi ska ha festen på ett gammalt bruk och själva middagen kommer vara på "logen". Och det är bara plåttak och takstolar i trä med lite fågelskit på vissa ställen. Känns inte så jättemysigt att sitta och titta på fågelskit hela middagen... det är en ganska stor lokal och vi räknade ut att om fiberväven var tre meter bred så skulle vi behöva lite under 120 meter...känns som att det kommer bli lite väl dyrt... men jga kan inte komma på nått annat å ha i taket...