2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Var på stan idag.
in på juvelerarens, snacka om turdag. Mitt pärlhalsband, ärvt från mamma, behövde lagas, var visst äkta :) en glad överrskning.
Och jag skulle ju ha mormors vigselring men nu blev det en ny. Gick som på moln efter det besöket, Tänk tjejer jag skall gifta mig Blev så påtagligt när jag stod där med ringen.
Var sedan in på Linneskåpet, vet egentligen inte varför så himla dyrt där men tänkte kika kan man ju, leter efter bordsdekorationer, kikade in på deras sk fyndhörna och voila där låg tyg för bordslöpare för 50:- M i exakt rätt chokladbrunfärg, Sen visade det sig att Blomsterverkstan har sånt där ja vad heter det nu då: ni vet sånt där papperstyg liknande som man kan ha runt blommor osv, typ som fiberväv fast lite styvare...i exakt rätt aquablå..
Väska och vitt paraply inköpt med. Härlig dag..
Willowfield: Du ska ha köpt en trisslott eller två ;)
Åh va alla är duktiga :O Känns som att det står helt still här, eller till och med backar !
Jag har äntligen hittat dom prfekta skorna, men så fick jag mail igår om att dom var slut på lager :/ Ska på mannen ringa dom på måndag, man kunde ev. få ett par skickade från nått av deras varuhus om det fanns kvar..
Och den som vi ville skulle sjunga i kyrkan har nu fått datum för förlossning den 1/8, så då törs man ju inte räkna med att han kan komma ens..
Så nu står jag här igen, utan skor och utan sångare :P Ska iaf till en släkting idag som ska baka våra tårtor och bestämma hur dom ska bli :)
Nu tycker jag att vi ska skaka lite liv i tråden igen...
Hur går det för er?
Jag har skickat in hindersprövningen efternamnsbyte..
Prästen har ringt och bokat vigselsamtal med oss den 28 Maj..
Beställt frack till M2B
Beställt bröllopstårta....
Här går det framåt! Ett tag kändes det som att det stod helt still på planeringsfronten och stressen börjar komma krypande! MEN, nu händer det äntligen saker!
Ikväll ska vi iväg och titta på festlokalen, vi har bara sett den utifrån än så länge (men svärmor och svärfar har sett den inuti) så nu ska vi ta med checklista, kamera och måttband! Det är en stooooor gammal lada, så plats får vi (ca 100 pers) alltid, men det är svårt att veta hur vi ska ställa borden då det är 6 st pelare där inne, vill ju inte att nån ska få en pelare i vägen så de inte ser..
Igår kväll beställde vi äntligen vigselringarna (båda två ska ha nya ringar)! De kommer om ca 3 veckor och vi är såååååå nervösa! Kommer nog prova dom en eller ett par gånger, sen ska dom låsas in i svärfars vapenskåp, annars vet jag två personer som kommer prova dom väldigt ofta..
Fotografen (nära vän till oss) kommer hit till Karlstad någon helg så då ska vi ut till vigselorten för att leta lite fotoplatser och provfotografera lite! Kul kul!
Det som är viktigt som vi har kvar som måste göras asap är:
* Beställa kostym
* Börja provlaga lite mat
* Prata med präst och kantor
* Beställa tårta
Resten flyter som sagt på rätt bra just nu!
Det är ju "bara" 3 månader kvar nu så nu känns det som att det händer grejer...
Har börjat pyssla, klipper satinband och limmar. Skriver i festprogram m.m. så nu är det full aktivitet på kvällarna.
Ska träffa frisör, florist och sömmerska imorgon, det ska bli spännande!
Har kvar att göra:
Kläder till sambon
Tårta
Justera min klänning
Färdigställa det vi kan av trycksakerna
Pyssla klart med dekorationerna
det känns inte så farligt : )
Här står det ganska still nu tycker jag.... Fast det blir ju lite småsaker gjorda lite nu och då=)
Jag var hos frisören förra veckan, ska boka in en tid med sminkösen snart oxå.
Tårtan ska min kusin fixa så den är oxå "beställd" eller vad man nu ska säga..
Floristen (som är mamma till en barndomskopis) ska jag träffa nån gång i maj.
Annars är det kläder till m2b och bestman som ska fixas.
har inte ens börjat fundera på trycksakerna till vigsel och fest än... kanske borde göra det snart...
är lite stressad över alla som inte har osat än....hittils är det 50 av 96 som har osat... även om vi har sista osa 30 maj, så skulle det kännas bra om folk kunde höra av sig redan nu =P
Ska åka och titta på lokalen nån dag här men det är lite svårt att komma in i den just nu eftersom cafet som brukar hålla till där inte har öppnat än...
Hur ska ni göra med era naglar?
Jag tänkte först att jag skulle försöka spara ut mina egna, men eftersom jag håller på med hästar så är det i stort sätt omöjligt... dom bryts av så fort jag har fått ut minsta lilla längd..
Har funderat på förlängning med då har jag hör att ens riktiga nagel tar ganska stor skada av det samt att man inte får hålla på med vatten!? eftersom förlängningarna då kan ramla av? Så nu känner jag mig jättekluven.....