2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
puh, hörrni!
nu har jag börjat pilla med vårt "festhäfte" (det är inget festhäfte i ordets egentliga bemärkelse, utan snarare ett tunt "häfte" med meny, information, bordsplacering och ett tack till alla våra gäster).
lättare sagt än gjort, är det, men nu är det minsann på gång iallafall
imorse bestämde vi oss för att köpa nya ringar - beställder väl dem till veckan, misstänker jag.
sen är det mest fästmannens kläder, tårtan (provsmaka och bestämma fyllning) samt blommorna kvar!
ja, förutom hindersprövning och namnbyte då.
Ja det närmar sig med stormsteg. Fest- och vigselhäfte har jag också börjat med lite smått men det går trågt måste jag säga...
Jag är nästan klar med mitt festhäfte, sånger och ordspråk mm.mm....
Väntar bara på att folk ska anmäla sig så man kan fylla i det sista på bordsplacering och beskrivning av gäster =)
Vi har inte ens fått ut våra inbjudningar än ;)
Dom skickade vi ut i slutet på Februari med tanke på att semester ska planeras med mera.. Och så har vi många långväga gäster =)
vi gör det "enkelt" (inte så enkelt som det kan låta) för oss med bordsplaceringen.
vi har 5 bord (honnören + 4). placerade ut de som skulle sitta på honnören (vi, 4 föräldrar, tärna och best man).
resten av våra gäster har vi bara tilldelat ett bord, hur de placerar sig på bordet avgör de själva. vi har inte delat på par och vi försöker se till att alla känner nån eller sitter med nån man är säker på att de delar intressen med eller har annat gemensamt med. och så ska man förstås lyckas med allt detta PLUS se till att blanda upp mina vänner, hans vänner, gemensamma vänner, min släkt och bägge våra familjer...
nu försöker jag presentera gästerna utan att skriva en lång presentation eller "hitte-på-ord".. men det ser ju inte jättekul ut med "flickvän till..." eller "gift med.." som det blir på ett par stycken..... huuu - vad gör man?!
Bröllop201187: Vi har skickat ut spara datum kort tidigare i år så våra gäster är förvarnade, annars hade vi nog haft lite mer bråttom med inbjudningarna :)
S2011: Inte så dum idé med placeringarna, ska ta upp det som ett förslag med min sambo och vår "rådgivare".
Vi kommer att ha en lite gästpresentation där gästerna beskrivs och sen får man gissa vem det är. T.ex. min systers kille har räkor i akvarium ist. för fiskar så har beskriver vi som räkodlare. Snurrigt?
Oj, vad långt alla tycks ha kommit i planeringen... Jag och min blivande har en massa kvar känns det som! Han tar det hela med ro, och det gör jag också oftast men ibland så infinner sig stressen...
För vår del är nästa steg provsmakning av tårtor nästa helg och sen blir det till att bestämma menyn. Festprogrammet är det en bit kvar till
Freakie: Min sambo har lite samma stil som din ;) men jag har stoppat alla att göra listor och när man ska göra vad listor under näsan på honom och då fattade han lite att man inte kan göra allt en månad innan, så nu är fart även på honom *S*
Margris: Han har väl koll på att det är en hel del som ska göras och att det ska göras i förväg, men han tycker att det är en massa tid kvar till 30:e Juli...
Men jag ska inte klaga, det går ju sakta med säkert framåt med planeringen och det är ju det viktigaste