2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Maten är juh tyvärr en utav dom största posterna.
Det vi lagt pengar på är
Brudklänning
Frack
Brudnäbbsklänning
Brudtårta
Dekorationer
Alkohol..
Maten får vi i bröllopspresent
Likaså fotografering
Blommor..
Så som sagt det är väldigt skönt med begåvade släkt och vänner
Och så har jag nu hämtat hem papperna ifrån skatteverket
för Hindersprövning och Efternamnsbyte..
Men tjejer hur ska ni göra med efternman?
Min sambo ska ta mitt hur ska ni göra?
Vad roligt att det finns fler som kan ta kvinnans efternamn. =)
Jo då kan jag förstå att det blir annorlunda för dig =)
Jag heter Källman i efternman likaså min dotter, och sambon sa det att det spelar ingen roll vad jag heter i efternamn, så jag fick min vilja igenom =)
Kommer ta sambons efternamn då båda barnen heter det i efternamn. Och kan tänka mig att det kommer ta evigheter att lära sig att jag heter det..*S*
Men kommer äntligen få plats att skriva mitt efternamn på körkortet..*S* har ett ganksa långt efternamn medans sambo bara har 5 bokstäver i sitt efternamn.
Hindersprövningen gäller bara i 4 månader den det tänkte jag ta itu med när det börjar närma sig ännu mer.
Tänkte sätta mig nåndag när det är lugnt här hemma och räkna lite på budgeten, har inte brytt oss om ett dugg vad saker kostar, dock kommit billigt undan med det mesta hittade en billig catering som ska ha 90:-/varmrätt och 35:-/dessert. Tårtan får vi gratis genom min pappas kontakter, dukar åkte jag och svägerskan och köpte 50 meter vitt tyg på IKEA för 19:-/m (svägerskan betalar det)
Det som nu saknas att fixa är:
* Champagneglas till gästerna
* löpare i vinrött
* servetter i vinrött
* placeringskort
* alkoholen
* betala resten på klänningen
* inhandla en axelbandslös BH
* prata med herren som vi tänkt ska köra oss i sin fina bil
* Klippa isär tyget till 2½ meters dukar så man har mer användning för dem efteråt.
* träff med guldsmeden + betalningen av ringarna (träffas imorgon)
* beställa tackgåva till toastmadame och tärna.
Så just nu känns allt perfekt, har allt under kontroll...
Vill bara att tiden kan gå lite fortare...
Jag heter Källman i efternman likaså min dotter, och sambon sa det att det spelar ingen roll vad jag heter i efternamn, så jag fick min vilja igenom =)
Först ett litet förtydligande: Jag skrev innan under namnet "stutlake" men då det var min sambos och min gemensamma inlogning så har jag nu gjort en egen där jag kan lägga upp bilder på klänning med mera som han ännu inte sett.
Anyway; Källman är fint tycker jag! Min blivande heter Johansson vilket inte riktigt kändes som en hit för någon av oss. Jag heter nu Sandin nu men kommer byta till Lindh innan bröllopet. Så det kommer alltså bli vårt gemensamma. Känns riktigt bra!
Jag och min blivande tar min mormors flicknamn. :)
Yes! Vi ska gifta oss det datumet. Jag började redan med förberedelserna 2010 i maj redan, hehe...