2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Korten skickas denna vecka, blivande talar just nu med kyrkan ang präst och kantor :)
Bröllopsmardrömmar hatar jag!!!
Jo det ska bli väldigt intressant och se hur många som svarar på bröllopsinbjudan, vi har bjudit 115 så vi får se..
Det mesta är faktiskt klart för oss, det som saknas är en frack till brudgummen, men sedan så tror jag att det är klart =)
Men det dyker alltid upp något som man missat!
Haha, herregud vilka konstiga saker man kan få för sig
Tack och lov så har jag inte drömt nå riktigt hemskt än, men det kommer väll det med. Brukar mest bara ha svårt att somna för jag ligger och funderar på alla detaljer som jag inte kan göra nånting åt på typ tre fyra månader.... en massa tänk om det blir si eller så =)
Annars är ringen hämtad, middagen (buffe) i stora drag klar, tårtan är funderad på (min kusin ska göra den så hon ville veta i tid hur vi ville ha den, för att kanske hinna provbaka lite innan.)
Jag hade även sista provningen på klänningen idag Den satt som ett smäck och är bara sååååååå fin. Min mamma va med och hon var alldeles mållös när hon såg den. Jag kommer få hämta hem den nästa vecka.
De stora saker som är kvar annars är:
Kläder till m2b (vi ska titta på lite olika modeller på onsdag när jag ska hämta klänningen)
Klänningar till tärnorna och kostym till marsalk.
Annars är det mesta under kontroll eller så kan det inte fixas nu iaf=)
Det är verkligen fantastiskt vad alla är ute i god tid!
Jag och min fästman bestämde oss för den 30/7 strax efter årsskiftet. Än så länge är lokal bokad - både vigsel och fest blir på Ekebyhovs slott utanför Sthlm. Vi har tänkt oss en utomhusvigsel i slottsträdgården så vi håller också alla tummar för fint väder! Musiker till vigseln är bokad, klänningen köpt och ringar utvalda. Vi har även skickat ut inbjudningar till 80 gäster eftersom vi har flera som reser långväga, men så mycket längre än så har vi inte kommit.
Jättekul att det är så många som gifter sig då!! Roligt med alla tips och inspiration! Och såklart att man inte är ensam om att stressa upp sig
Usch ja mardrömmar ska vi inte tala om, drömt alla möjliga saker
Bara hoppas att inget av dem infaller...
På fredag ringer guldsmeden och lämnar prisuppgifter på den ringen jag vill ha..*jisses* drömt om att han kommer säga att han vill ha 15000:- bara för min ring...Men hoppas det inte riktigt blir så dyrt.
Sen går och jag väntar på att klänningen ska komma, vill så gärna prova den men den kommer väl inte förens i slutet av april början av maj...*lång väntan*
Tyg till dukar var jag och köpte på IKEA som skall sys till...Slutade väl med en 50-60 meter tyg...Så har lite att göra tills bröllopet
Sen skall det hittas rätt löpare och servetter, och lite annat som skall beställas som godis till gästerna, bordsplaceringskort.
Sambo ska prata med en barndomskompis pappa om han kan ta fram fina bilen och köra oss och på lördag ska vi gå och boka hotellrummet för natten + att vi ska gå på Fest & Bröllopsmässan
Ojojoj vad ni har fixat och donat redan ! Men jag ska ta tag i saker och ting nu i veckan. Har köpt en penna och beställt frimärken så att jag kan bli klar med inbjudningskorten och få iväg dom. Ska ringa guldsmeden imorgon och boka tid för att disskutera vigselringen.
Sen så har jag pratat med floristen och hon sa att han inte kunde lova att de skulle ha pioner då så hon ville att jag skulle ha en reserv plan.. Hade tänkt ljusrosa pioner, vad tror ni att man annars kan ha? Vill ha nått enkelt.