2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Jag bokade vigselring i lördags! Hittade en superfin :D Den kommer byggas från grunden. Jag ville ha en av Schalins ringar, men den var för kantig och för smal för min förlovningsring, så därför ska guldsmeden göra en liknande, men som uppfyller mina krav ;) Känns skitbra att få en unik ring!
Här är den: (fast min kommer vara med bredare kanter, så stenarna kommer vara lite längre in på ringen, de kommer bli mer inramade än vad den är på bilden. :)
http://schalins.se/sv/selector.asp?itemType=itemBrollop&step=1 (ringen heter Virvla och är på rad 10).
Emmilie87: superfin ring :) Ska träffa min guldsmed på torsdag och gå igenom min önskering han har fått tillbaka allt guld jag varit och lämnat in så nu är det bara arbetet som återstår innan ringen är klar.
Jag vill absolut ha två ringar, och vill inte ändra vigselringen alls eftersom jag är störtförälskad i den =P Så det luter nog åt att göra om förlovningsringen... Ska ner på stan idag, så jag kollar nog lite då.
Vi ska också gifta oss den 30/7!
Mycket att fixa nu bara, hade tänkt oss nästa sommar först, men varför vänta!?
Tack!
Känns som att det är under kontroll iaf.
Det som måste fixas nu är inbjudningarna, har pratat med de flesta så de bokat datumet!
Har bokat lokal och vi kommer även att vigas där, förhoppningsvis nere vid vattnet.
Två vänner ska sjunga, en vän gör buketten och en annan fotar. Härligt med begåvade vänner!
Håller på att kolla menyer hos ett par cateringföretag - vi ska ha buffé.
Klänning till mig och tärnan ska jag sy själv, tyget är inhandlat.
Ska kolla ringar i helgen, tror vi vet vad vi ska ha!
Vet vad vi ska ha i dekorationsväg också - det ska bara inhandlas.
Det är ju en del, men det ska nog lösa sig!
Hej på er alla. Har äntligen hittat till denna tråd. Vi gifter oss också på detta eminenta datum!
Vad skönt det var att se att det är fler som skickar inbjudningskorten den här veckan. Har blivit rejält uppstressad av några i bekantskapskretsen som hetsat och sagt att jag absolut måste skicka i februari för alla semestrar och så vidare. Har i panik beställt hem lite pappersgrejer idag som de i butiken lovade skulle komma innan helgen.
Vet ju vad jag ska ägna min helg åt iaf...
A loves A: Då ligger ni ju bra till i planeringen tycker jag=) Har nog inte kommit så mycket längre heller...
Ja det är jättebra med vänner som kan hjälpa till=) Själv har jag släkt, både på min och m2bs sida, som hjälper till. Får hjälp med maten, frisyr, smink, blommor, tårta... man sparar nog in en slant på det skulle jag tro, och det är ju alltid välkommet
Stutlake: Välkommen du oxå
Tycker inte att det finns några måsten alls egentligen när man ska skicka inbjudningarna. Men vio valde att skicka ut våra i början av februari, just för att vi vet att många i våra släkter har semesterplaner. Så då passade det bättre för oss att vara ute i god tid=)
Ha så kul i helgen! jag vet att jag hade nästan som träningsvärk i armen efter jag hade fixat alla våra inbjudningar