• Bröllop201187

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?

Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.

• Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
  • Winterfresh

Skickade ut inbjudningarna innan nyår då vi har släkt som åker till Australien varje sommar, så de inte hinner köpa flygbiljetter.

Ang musiken så kommer jag lägga in en lista i laptopen med massa olika låtar som kommer spelas upp när festen drar igång efter valsen.
    Min bror kommer sköta musiken så det inte krånglar något.

Så det som egentligen är kvar nu är att införskaffa dukar och löpare...har bestämt mig för vad jag ska ha men vet inte hur många gäster det är så är svårt att köpa dukar när jag inte vet hur många som kommer gå åt. Men 1 april är sista anmälningsdagen och efter det är det bara att beställa det
    Guldsmeden hör av sig i början av mars när han smält ner allt guld vi lämnat in och lämnar då en offert på vad det skulle kosta med den ringen jag vill ha

Nu velar jag mest över vilka låtar jag ska ha under själva vigseln...Har kommit fram till att jag ska ha en duett och sen en kille som ska få sjunga en låt.
    Hur tänker ni där???

• Emmilie87

Okej, då är det bäst att vi också skickar. Jag gör dom själv, så jag har lite kvar att fixa med kuverten, men blir nog klar imorgon så kan jag skicka dem under kommande vecka.

Det är bara det att det känns så himla tidigt. Jag menar; tänk om folk glömmer bort eftersom det är ett halvår kvar! Förvånad Hur många ska ni bjuda? Vi bjuder 76 personer (inkl. barn).

• dreams come true

Vi har redan skickat våra inbjudningar. Med tanke på att folk planerar semestrar och så, så ville vi vara ute i god tid.

Angående musik så kommer vi att ha en DJ som spelar...

Vi har 65-70 inbjudna personer, och har satt 15-årsgräns. Så de enda barn som kommer vara med är våra egna tre och eventuellt två små kusiner till mig.

• Winterfresh

Här är det 100 personer bjudna inkl barn i alla åldrar från 2 månader till 18 år.
    Sen får vi se hur många det är som kommer komma.

Emmilie87: visst kan det känns tidigt att skicka ut en inbjudan redan ½ år innan vigsel äger rum, men samtidigt får man kolla när på året man gifter sig. Många som redan börjat planera vad de ska göra i sommar och juli är en sådan månad då många har semester.

• S2011
    Emmilie87 skrev 2011-02-05 18:50:53 följande:
    Okej, då är det bäst att vi också skickar. Jag gör dom själv, så jag har lite kvar att fixa med kuverten, men blir nog klar imorgon så kan jag skicka dem under kommande vecka.

Det är bara det att det känns så himla tidigt. Jag menar; tänk om folk glömmer bort eftersom det är ett halvår kvar! Förvånad Hur många ska ni bjuda? Vi bjuder 76 personer (inkl. barn).
    vi gifter oss 30/7 och skickade inbjudningarna i tisdags. kan kännas som det är länge kvar, men med semesterplaneringar, gäster som ev behöver kolla upp resor och boende osv så känns det viktigt att vara ute i riktigt god tid.

tror knappast folk glömmer bort bröllopet :)
    däremot kan det vara så att man missar o.s.a när det handlar om så här lång tid, men då får man vackert påminna eller föra det på tal på annat sätt när man känner att man måste börja få svar. 
  • Bröllop201187

109 med barn...

Så ska skicka ut inbjudningarna i slutet av Februari =)

• Trolljentan

Vi skickade våra inbjudningar i mitten på januari. Det blev 98 personer totalt tillslut. Vi har lite både och med barn. Några av mina släktingar måste ta med barnen då dom inte har möjligthet att skaffa barnvakt, men till våra kompisar har vi sagt att det är barnfritt...

• Bröllop201187

Nu lämnar jag er i 2 veckor sticker till Spanien på en familjesemester....

Ha det så bra!

• Hugo

Vi ska också gifta oss den 30 juli :)

Har också funderat mycket på det här med när inbjudningarna ska skickas. Vi har gjot så att vi har förvarnat våra gäster, ett "save the date" meddelande just med tanke på att det är semestertider. Sen tänkte vi vänta till april med att skicka ut korten. Är det for tätt inpå? Har läst lite vad seden säger och då skulle det väl bara vara nån månad innan..

• Emmilie87
    Hugo skrev 2011-02-07 11:31:18 följande:
    Vi ska också gifta oss den 30 juli :)

Har också funderat mycket på det här med när inbjudningarna ska skickas. Vi har gjot så att vi har förvarnat våra gäster, ett "save the date" meddelande just med tanke på att det är semestertider. Sen tänkte vi vänta till april med att skicka ut korten. Är det for tätt inpå? Har läst lite vad seden säger och då skulle det väl bara vara nån månad innan..
    Det funkar ju också. Själv gillar jag inte Save-the-date-kort. Det är för amerikanskt o så tycker jag att det känns som man tvingar gästerna att komma: "hej hallå! Vi gifter oss den 30 juli, så boka inget annat då, mer info kommer senare". Men det är ju jättemånga som skickar save-the-date, så det är väl jag som har lite konstigt åsikter kring det :P Tungan ute

Alla inbjudningarna är klara nu. Ska bara köpa frimärken o sen ska de iväg. :) Tror att jag kommer posta dom på onsdag.
Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?