• Bröllop201187

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?

Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.

• Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
  • Rickina
    Trolljentan skrev 2011-01-31 12:44:29 följande:
    Jag är så glad just nu!!!
    När jag kollade mailen alldeles nyss så hade jag fått ett mail från pernillas brudbutik.
    Anledningen till att mina skor inte hade kommit var för att hennes paket hade försvunnit på väg från hennes tillverkare i Kina, så hon hade tre olika alternativ till mig.
    1. Hon lägger en ny beställning, men då kommer jag få vänta i minst 2 månader eftersom hennes tillvekare hade semesterstäng pga det kinesiska nyåret. ( Nej tack, tyckte jag.)
    2. Jag får pengarna tillbaka. (Det är ju bra men jag vill ju verkligen ha just DOM skorna...)
    3. Jag får ett par som hon har i lager till ett reducerat pris, men dom är strl 40 och jag hade beställt strl 39.

Detta tredje alternativ tyckte jag var hur bra som helst eftersom jag i normala fall har strl 39-40 på skor, men jag vet aldrig i förväg om jag ska ha 39 eller 40.
    Men jag tänkte att va f'*n, detta måste ju vara ett tecken!! Jag får dom skor jag vill ha, till ett REDUCERAT pris (jag sparar nästan 300 kr) och jag kommer antagligen ha skorna redan nästa vecka!!
    Detta är jättebra eftersom jag måste ha skorna snart så jag vet hur mycket jag ska lägga upp klänningen.

Sen va vi och valde ring förra veckan och den ska jag hämta ut på torsdag!!
    ÅÅHH vad det känns bra just nu, men ÅÅHH vad det känns lång kvar tills jag kommer få använda alla mina fina saker.

(Hoppas ni hängde med i alla svängar nu, känner att det finns risk för lite svamlandeTungan ute )
    Vad härligt att höra! Vi ska hämta min ring i slutet av feb! :D Jag längtar också :)
    Margris skrev 2011-01-31 21:23:55 följande:
    Hittade den här sidan när jag var ute och letade klänning. Är lite sugen på att beställa skor från dom då jag har väldigt svårt att hitta skor som jag vill ha i min storlek (34).
    shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=2197&grp=118...
    Det är därifrån jag också har beställt! Inte för att jag har en särskild önskan egentligen, utan för att jag fastnade för ett par skor och kan få de svarta.
  • Bröllop201187

Nu kommer jag med en fråga, vilka utav er ska ha brudöverlämmning?

• Oniq

Blir ingen brudöverlämning här; dock är jag lite nervös för då jag talade om för min mor om diskussionerna som gått här angående det ämnet fick hon ett sånt där obehagligt flin på läpparna och sa bara
    -'Åhå.. *skratt* Nu fick jag en toppenidé! *skratt* '
     ..vet aldrig vad dom tänker spexa loss med mina galna föräldrar :)

• Trolljentan

Vi kommer ha överlämning, om vi får för prästen. Känns viktigare för mig med kyrkan än med överlämning men jag vill gärna ha det så vi hoppas att det går. Även om det inte går så kommer vi iaf ha det lite mer amerikanska stuket, med att han inte ser klänningen innan och jag kommer antagligen sova borta natten innan. vi kommer även fotas efteråt.

• Willowfield

Svårt detta, med brudöverlämning, vi har haft det som tradition i våran släkt sen urminnes tider. dock har jag ingen far i livet längre och då är frågan vem kommer närmast i rad?
    Skall oxå sova borta från min blivande natten innan, vill att han skall se mig och jag honom utan att ha en aning om hur man ser ut, förräns i kyrkan, därför blir inte fotograferingen föräns efter vigseln.
    Tycker inte det känns rätt att ha ringen på sig innan man är gift på riktigt :) 

• Trolljentan

Willowfield, Kan inte din mamma lämna över dig då?
    Min sambos syster ska göra så, men det är för att hon inte har någon bra relation med sin pappa.
    Det skulle nog kännas bäst för mig om jag skulle vara i den sitsen.

Det är ju inte så traditionellt men jag tycker att det skulle vara ganska fint...

• Willowfield

Trolljentan det hade varit jättefint, men tyvärr somnade mor förra våren. Har en tanke om att fråga min morbror, den enda levande manliga nära släkting jag har kvar 

• Bröllop201187

Min pappa ska lämna över mig....

Och sambon ska lämnas bort av sin bästa vän =) `Dom kan dom´

• Winterfresh

Här är diskussionerna vilda mellan mig och sambon om överlämning. Jag vill gärna att pappa gör det medans sambo avskyr att stå själv vid altaret och vänta sa att pappa kan ju lämna över halvvägs så slipper han så ensam så länge...Får väl se vart det slutar.
    Kommer sova ihop med sambon natten innan  och fotograferas innan bröllopet. Sambo har redan sett klänningen då det var han som beslutade att jag skulle ha den, valde mellan 2 st och kunde inte bestämma mig
    Fotograferingen blir innan enbart för att bröllopet är kl 15:30, känns som det blir himla sent med middagen om fotograferingen sker efteråt då vi ska fotas på bryggan hemma vid oss (1 mil från kyrkan)

• Trolljentan

Willowfield. Jaha.. jag belkagar... Då förstår jag att det är lite svårt, men om du känner att du har en bra och nära relation med din morbror så tycker jag absolut att du ska gå in med honom.

Winterfresh: Jag har faktiskt oxå funderar på det där med att gå halvägs... tycker det verkar jätte fint. Så nu är jag inte lika säker på hur jag vill göra längre. Har alltid varit hundra på att jag ville gå in med min pappa men nu vet jag inte riktigt....

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?