2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Här är en till som kommer gå upp för altaret den 30/7-2011
Bestämde oss för att gifta oss förra sommaren men datum bestämdes väl inte förens i höstas nångång.
Var idag och lade handpenning på klänningen och pratade med guldsmeden som ska göra våra ringar. Smälter ner våra förlovningsringar + min mormors aliansring och morfars vigselring + lite annat guld som legat och samlat damm.
Svärmor kommer med massa egna ideér utan att rådfråga med oss, pratat med svägerskan om att det minsann inte ska vara några pappdukar(?) på bordet och bestämt att de ska köpa linnedukar. Försökte förklara för svägerskan att jag hade tänkt mig knoppalakan på IKEA tillsammans med en vinröd löpare...Får väl se vad svärmor säger nästa gång jag träffar henne. + att hon bestämt vill göra desserten (ok för min del) men då vi har catering med personal vet jag inte om de godtar att man gör egen dessert, håller på och försöka få tag i dem för att bestämma menyerna. Kommer bli 2 rätters då bröllopet inte är förens kl 15:30.
Kommer alla så blir det ett bröllop för 100 personer, dock många barn som säkert blir lämnade till barnvakter.
Gifter oss i Glanshammar utanför Örebro, med fest i Bygdegården.
Vi med! Fast i Göteborg.
Klart:
Kyrka
Lokal som fixar maten oxå
Boende
Ring
Musikband
Fotograf
Inbjudningskort
Tärna
En toastmaster (ska ha två)
Vigselprogram
Klänning är beställd
Mannens kläder
Mammas klänning
Pappas kläder
Nästa vecka ska vi berätta för släkten!!
Har beställt tårta med våra initialer, datum och hjärta
Har kommit långt med praktisk info att skicka med inbjudningarna
Har börjat med festprogram
osv
osv
Ska bli så kul!! Å snart så skickar vi ut inbjudningarna och folk får veta - hittills har det varit hemligt förutom för våra familjer. Så då kommer väl det bli några som kommer lägga sig i.
Kram på er
Åh, alldeles nyss beställde vi våra inbjudningar. Hittade en tjej på nätet som har hjälpt oss med en egen illustration som vi sedan kan använda till alla trycksaker, samt att hon gör själva inbjudningarna.Hon har verkligen varit hjälpsam och kommit med egna idéer och tips som vi bollat lite med... Spännande! Längtar tills de dimper ner och vi kan skicka ut dem...
Borlänge 30 juli här.
Fick klänningen med posten i fredags efter 6v väntetid ;)
Vi har en hel del att ta itu med då vi ska krångla till allt med att blanda in alla våra gäster i vårt rollspelstema ;)
Det kommer bli nörderier på hög nivå.
När skickar ni ut inbjudningskorten?
jag gifter också min 30/7-11 :)
Nu när det nya året satte igång har jag verkligen ändrat inställning! Innan tyckte jag emellanåt att det kunde vara lite små jobbigt med allt men nu känns det verkligen som att allt bara går framåt. Är pirrig i magen hela dagarna långa. Vi bestämde oss för ett halvår sedan, och nu är det helt plötsligt nästan lika lång tid tills det verkligen händer. Tiden bara flyter förbi och för min del är all jobbig planering, lokal, klänning klart så nu är det bara dom roliga och lätta sakerna kvar!
(Det andra är också kul, men de är lite mer tidskrävande och det tar en del på krafterna)
Tänk att vi alla ska stå brud samma dag. helt fantastiskt egentligen :p
Vad spännande att vi blir så många som ska gifta oss samma dag :) På lördag ska jag och mamma bege oss ut och leta efter de perfekta skorna till mig då jag måste hitta ett par snarast så klänningen som ska sys får rätt längd :D
Inbjudningskorten kommer vi skicka ut nästa vecka/helg.
Det vi mest lägger energi på just nu är att komma på vad vi ska bjuda på efteråt. Om vi ska ha buffé, eller två rätters. Tårta vet vi inte alls vad vi ska ha, jag gillar ju inte bakverk och äter aldrig tårta och det känns som jag skulle vilja ha en tårta jag själv äter på mitt eget bröllop. Min blivande make äter all sorts mat och alla bakverk, så för han är det ett enkelt val.
Sitter och filurar på vår inbjudan, kan man byta orden middag och fest mot något annat?
Meningen just nu är "efter vigseln inbjudes till middag och fest i ......"
Sitter och filurar på vår inbjudan, kan man byta orden middag och fest mot något annat?