2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Bränna kanterna runt papperet på inbjudan för att sedan klistra det på ett annat papper för att få den gamla känslan =)
Ah! Är det inte lättare att köpa en sax som gör "rivna" kanter och köra med inkpad eller vad det nu heter, som mna använder till scrapbooking? Då får man precis den känslan också. Utan eld och utan risk att det brinner för mycket eller för lite. Då avgör man ju själv precis hur mycket man vill ha.
Det hade jag faktiskt inte ens tänkt på om jag ska va´ra riktigt ärlig. Men jag ska faktiskt kolla upp det, skulle juh faktiskr bli mkt enklare =)
Hur går det för er andra med era bröllopsplaner?
Vi ska planera under nyårshelgen, då kommer vi ändå att bo på hotell för att vi ska gå på fest i en annan stad. Då hoppas jag att vi ska få lite tid till att planera tillsammans, annars är det mest jag... Jag försöker skriva en lista på allt vi ska planera.
När hade ni andra tänkt att skicka ut inbjudan? tänker att man kanske skulle skicka ganska tidigt eftersom det är semestertider och så, hur tänker ni?
Jag tänker skicka ut våra i Februari eftersom att då hinner dom planera in det med semestertider och så, och har man långväga gäster som vi har så måste man boka boende och det måste man juh oxå göra tidigt. Så därför skicka vi ut våra i februari och o.s.a datum har vi satt 1 Juni
Vi ska också gifta oss då men ligger lååångt efter de flesta. Har bokat kyrka och festlokal. Det är typ det. Inte berättat för någon ännu. Vi tänkte sprida ryktet efter nyår nån gång. Inbjudningarna skickar vi nog i maj men det flesta kommer nog ha hört talas om det innan.
Det enda som oroar mig är om nån i familjen inte kan komma... men det får vi lösa i så fall.
Vi kommer bjuda ungefär 100 och anlita nån catering firma, borde inte vara nån panik.
Har köpt en klänning på rea för 750 kr, men inte bokat någon frisör eller smink. Det är nog överst på listan att fixa. Och boka band måste vi också göra. Hmm, är det så mycket mer?
Vi skickar nog ut inbjudningarna i april, men det är endast familjen (dock 35 st) som är bjudna till den 30:e, och de vet redan om det. Men vi skickar ut inbjudningarna till festen som ska vara den 20/8 samtidigt.
Jag hoppar in här också. Vi planerar att gifta oss den 30 juli i Göteborg.
Jag får lite smått panik när jag läser vad ni hunnit med...
Vi har bara bokat festlokal och pratat med de som ska vara värdpar. Gästlistan är klar och vi har köpt byxor, skjorta och frockcoat. Annars har vi bara tittat på hur vi vill att inbjudningarna och vårt monogram ska se ut som en kompis ska hjälpa oss att göra.
Vi tänkte som många andra att skicka ut inbjudningarna tidigt under nästa år, eftersom bröllopet är under semestertider.
Idag ska jag prova klänningar!