• Bröllop201187

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?

Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.

• Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
  • Bröllop201187

Vi ska ha en buffé.

Vill du vet vad vi ska på buffén?

• dreams come true

Bröllop201187: Riktat till mig? Vi kör på trerätters, men om du har förslag på det så hojta till!

• Bröllop201187
    dreams come true skrev 2011-01-02 16:02:07 följande:
    Bröllop201187: Riktat till mig? Vi kör på trerätters, men om du har förslag på det så hojta till!

Ja det va riktat till dig..

Jag trodde du ville vet vad vi skulle ha för mat på våran Buffé så förstod jag dig =)

Men vad har nu tänkt för mat  i nuläget då?

• dreams come true

Bröllop: Ah, nä, det var riktat till Rickina

I nu läget har vi två menyförslag, men det ändras mest hela tiden känns det som..
    Förslag 1
    *Lammrostbiff med marinerade småtomater, salladsskott, parmesancreme och baguette
    * Halstrad abborre med kräftpotatis och örtolja
    *Ananascarpaccio med kokosglass och vit choklad

eller..

Förslag 2
    * Gazpacho med parmesanflarn
    * Timjanbrässerat lamm med färskostfyllda tomater, rosmarinsås och rostad mandelpotatis
    * Vit chokladpannacotta med malibu och mangoröra/sås

Lutar mest just nu åt förslag 2 för att underlätta med serveringspersonal och så...
    Känns som att både fisken och glassen måste ut i en hejdundrandes fart för att den inte ska bli för kall/varm...

• Mumseli

hallå!!
    vi hade planerat att gifta oss 6 augusti men vi ändrade datumet idag till 2011-07-30, som tur var gick det att boka om lokalen :))

så jag hoppar också in här helt enkelt :)))

kul att diskutera med flera...så många funderingar hela tiden

• Mumseli

jag läste nu igenom hela tråden....oj känns som om man redan är efter. haha

Min sambo friade på nyårsafton så jag/vi började planera den här veckan, men men lokalen är bokad vilket är en Folkets park i nordösta skåne där vi bor....kommer att bli perfekt. Vi tänkte viga oss där också.

Ska träffa cateringen i morgon och klänningar provade jag i måndags. Har enorm ångest för klänningen så jag kommer att ha svårt att bestämma mig. Ska man hyra för flera tusen och då inte klänningen man verkligen vill ha eller beställa från Kina för bara några tusen...usch vad svårt....

Ska man skicka save the date-kort eller ska man skicka dom riktiga inbjudningarna direkt men rätt tidigt. Hälften av gästerna är inte från skåne?

Vi ska också ha buffé... ca 90 gäster

• Bubblor

Hej hej,

Jag hoppar oxå in här, vi gifter oss oxå den 30/7 =)

Det blir i Norrtälje, och hittills är detta klart och bokat:

Kyrka, lokal, fotograf (bokade dem idag). Alla roller är bestämda, och inbjudningarna i stort sett klara. Ska skickas nu i januari är det tänkt. Just det, vi har bokat hotell fre-måndag för oss, och så prellat hela hotellet för gästerna på lördagen. Räcker inte till alla som kommer behöva boende, men det är en början.

Sen har vi bestämt att vi ska ha catering och buffé, dj, och temafärg vitt bara. Fast mycket har ju ändrat sig under planeringens gång, så man vet aldrig.

• Mumseli

åhhhh jag har hittat klänningen på tradera för 1699 fast pris.... (har lagt upp den på min sida...) Säljaren hade massor av bra rekommendationer, så det känns tryggt. 2-4 veckors leveranstid. Är den inte som på bilden är det ju bara att skicka tillbaka den.... Än finns det tid kvar :)))

Sover knapp på nätterna....ligger bara tänker på all planering haha

Kanske tur att jag börjar jobba i morgon igen så man får nåt annat och tänka på...

Ska beställa inbjudningskorten idag så det är gjort i varje fall...

Snart träff med cateringen, kul!!!

• Bröllop201187
    Mumseli skrev 2011-01-06 09:55:20 följande:

åhhhh jag har hittat klänningen på tradera för 1699 fast pris.... (har lagt upp den på min sida...) Säljaren hade massor av bra rekommendationer, så det känns tryggt. 2-4 veckors leveranstid. Är den inte som på bilden är det ju bara att skicka tillbaka den.... Än finns det tid kvar :)))

Sover knapp på nätterna....ligger bara tänker på all planering haha

Kanske tur att jag börjar jobba i morgon igen så man får nåt annat och tänka på...

Ska beställa inbjudningskorten idag så det är gjort i varje fall...

Snart träff med cateringen, kul!!!

Ligga vaken på nätterna det känner jag igen..

Men är det någon utav er som har en svärmor som ska lägga sig i precis allt?
  • Rickina
    Mumseli skrev 2011-01-05 13:51:52 följande:

jag läste nu igenom hela tråden....oj känns som om man redan är efter. haha

Min sambo friade på nyårsafton så jag/vi började planera den här veckan, men men lokalen är bokad vilket är en Folkets park i nordösta skåne där vi bor....kommer att bli perfekt. Vi tänkte viga oss där också.

Ska träffa cateringen i morgon och klänningar provade jag i måndags. Har enorm ångest för klänningen så jag kommer att ha svårt att bestämma mig. Ska man hyra för flera tusen och då inte klänningen man verkligen vill ha eller beställa från Kina för bara några tusen...usch vad svårt....

Ska man skicka save the date-kort eller ska man skicka dom riktiga inbjudningarna direkt men rätt tidigt. Hälften av gästerna är inte från skåne?

Vi ska också ha buffé... ca 90 gäster

Vi bor också i nordöstra Skåne :) Var bor ni?
    dreams come true skrev 2011-01-02 10:20:15 följande:
    Rickina:
    Välkommen hit

Vad har ni för meny?
    Sitter och filurar över det nu, och vi håller på att bli tokiga och få allvarliga ångestsymptom känns det som...
    Det är så svåååårt!
    Vi funderade faktiskt också på att ha buffé, fast jag har gått in lite på att ha 2rätters, och bröllopstårtan som efterrätt och kanske nattmat. Men vi har inte riktigt bestämt oss ännu.
    Bröllop201187 skrev 2011-01-07 22:51:49 följande:
    Ligga vaken på nätterna det känner jag igen..

Men är det någon utav er som har en svärmor som ska lägga sig i precis allt?
    Min svärmor är fantastisk på att lägga sig i, men ännu har det inte blivit fel eller varit otrevligt. Men ett tag sa jag till min sambo att vi kanske får be henne lugna sig lite, men så blev det lugnt automatiskt efter det. Hehehe, kändes som vi inte kunde föra ett samtal utan att glida in på bröllopet. Hon hjälper mycket så det gör inte mig så mycket egentligen.
Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?