• Bröllop201187

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?

Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.

• Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
  • Winterfresh

Hade toastmadamen över på besök. Gick igenom festprogrammet lite, helt plötsligt visar hon ett som hon knåpade ihop på jobbet idag mailade över allt jag hade gjort själv och nu slipper jag göra ett festprogramm :)
    Knåpa ihop musik till festen har jag bett min bror göra :)
    Så nu återstår det bara att göra vigselprogram, och det kan ej göras innan vi träffat prästen, som vi ska träffa 18/7 för genomgång osv...
    Konsultation hos frissan blir den 4/7, manikyr kommer jag göra nån vecka innan, har ett ställe där det är dropin och enligt svärmor är de superduktiga och inte så fasansfullt dyra :)

I veckan som kommer ska jag få kliva i min klänning igen ;) inte sett den sen i januari när jag beställde den, nästan så jag glömt bort hur den ser ut :)
    Ringarna är klara den 17/6 så då ska vi dit och betala dem och kika så de passar :)

• S2011

idag har vi köpt skor till oss bägge och skjorta till m2b.
    har också bokat alla blommor hos floristen (känns så himla skönt att ha skjutit över det ansvaret på nån som kan!)

kvar nu är:

-slipsar till m2b & best man (får de inhandla själva)
    -ev. inköp av nya parfymer
    -ordna transporten från kyrkan till festvåningen
     -frisörtid för m2b

på pysselschemat kvarstår:

-stora bordskartan till festvåningen
    -skriva ut innehållet till festhäftena och sätta fast i omslagen
    -rispåsarna 

• angelicadaun

Hej alla blivande brudar i juli!
    Här kommer en till som gifter sig då =)

Idag har jag och min blivande varit i Tyskland och handlat hem alla alkohl som ska vara till festen,. En lång resa men även jätte kul!!

Ha de bra nu alla Juli brudar, nu är det inte så långt kvar för oss alla Glad

• Amejuli

Känner att jag äntligen börjar komma på banan igen. Nu är studierna slut för terminen, hinderpsövningen ivägskickad och nu kan börja fokusera på att det faktiskt snart är bröllop.

Massa att fixa men det ska nog gå vägen ändå. Igår inhandlades papper till festprogram och ett paraply och idag blir det sömnad för hela slanten. En massa dukar ska det bli.

Börjar bli ordentligt nervös känner jag allt.

Hoppas det flyter på för er alla!

• Margris

Det börjar att pirra i magen på mig varje gång jag tänker på bröllop nu för tiden och det är ju ganska ofta : )

Det känns som att det mesta är under kontroll men frakten av oss under den stora dagen är fortfarande en olöst fråga. Sambon håller på att ordna det så jag hoppas att det blir löst under de närmaste veckorna.
    Sedan har vi ju fest och vigselprogram som ska fixas, det ska provdukas och handlas lite saker men är ju bara pettitesser!

• Margris

Winterfresh: Vilken bra toastmadame!

• Emmilie87

Gaaah! Vi har verligen beslutsångest angående dansen! Därför skulle jag behöva era råd.

Vi vill egentligen dansa till Sonja Aldéns Du är allt, men det är ju ingen vals.

Därför har vi hittat filmmusiken till Ciderhus reglerna. Den är jättefin och det är en vals, MEN om vi tar den är det enbart för taktens skull. Vi vill ju egentligen dansa till Du är allt, men är rädda att dansen inte blir vals utan istället nån trist tryckare som folk gäspar åt....

Vad tror ni? Ska vi ta låten som vi vill ha och vars text som vi tror berör många av gästerna och därmed stunta i att det inte bli nån vals ELLER ska vi hålla på traditionerna och dansa vals till filmmusiken?

Hur gör ni? Ska ni dansa vals? :)

• S2011
    Emmilie87 skrev 2011-06-12 17:42:43 följande:
    Gaaah! Vi har verligen beslutsångest angående dansen! Därför skulle jag behöva era råd.

Vi vill egentligen dansa till Sonja Aldéns Du är allt, men det är ju ingen vals.

Därför har vi hittat filmmusiken till Ciderhus reglerna. Den är jättefin och det är en vals, MEN om vi tar den är det enbart för taktens skull. Vi vill ju egentligen dansa till Du är allt, men är rädda att dansen inte blir vals utan istället nån trist tryckare som folk gäspar åt....

Vad tror ni? Ska vi ta låten som vi vill ha och vars text som vi tror berör många av gästerna och därmed stunta i att det inte bli nån vals ELLER ska vi hålla på traditionerna och dansa vals till filmmusiken?

Hur gör ni? Ska ni dansa vals? :)
    förstår er! :)

vi vill helst inte dansa alls.
    vi åker dock på mothugg hela tiden, bl.a. av svärfar, som menar att det "inte är ett riktigt bröllop om man inte dansar vals".

tjaa... gifta blir vi ju iallafall, oavsett om det blir vals eller inte.
    och eftersom vi inte har något större dansintresse och ingen av oss KAN valsa (jag kan grundstegen och hur jäkla vackert är det egentligen??) - varför SKA vi då valsa för att nån annan tycker det?

• Margris

Ta den låten som betyder mest för er, det är ju er första dans tillsammans som gifta och om den är en tryckare eller en vals spelar ingen roll. Står folk o gäspar så gör dom nog det oavsett vad ni dansar ; )

Vi kommer att dansa till Gudfaderns theme ( min sambos favoritfilm) den "råkar" vara en vals : )

• S2011

ok, nu behöver jag fräsa av mig lite (igen) känner jag.

vi pysslade med bordsplaceringen rätt tidigt och fick ihop den hyfsat.
    var inte helt lätt, eftersom min blivande hade en ganska lång kravlista på vem som "kunde" sitta var och ihop med vem...

sen har jag tittat på placeringen då och då och känt att jag stört mig jättemycket på att ett bord var 7 från min sida och 2 från min blivandes, ett annat bord bara 6 st totalt, ett tredje 6 från min blivandes sida och 2 från min.

jag ville ha lite jämnare fördelat och ville stuva om lite, kanske bara börja om från början och kolla om det gick att tänka annorlunda än vi gjorde sist. detta ledde dock till ett Major grinighetsutbrott från min blivande som tyckte allt var "bra som det var innan jag började övertänka och peta i allting". Och jag blev arg och slängde ifrån mig allting och menade att det inte blir bra när allt hela tiden måste följa hans "regler".

Jag gillar bordsplaceringen mindre och mindre ju mer jag tänker på den. Vad fasen gör jag nu? 

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?