Syrrans äldsta är helt .......ja....finner inte ord.....hon är iallafall mer uppåtväggarna än någonsin!
Har ju tidigare berättat om min systerdotter, som inte vill bli utredd osv.
Hennes pappa har kraftiga ek problem o har nu blivit vräkt mm……detta har startat en kedjereaktion tror jag.
Nu går det även dåligt i skolan….…..men hon har fått kraftiga problem med en lärare…..syrran har diskuterat problemet med rektor så där kommer nog någon lösning så småningom.
Men syrran har nu fått svart på vitt att dottern ljuger…..har bla slagit i en kille som hon fått kontakt med via en mobbinghemsida att syrran ska ha skjutsat dottern till psyket o flera andra sjuka historier…… syrran har nu fått tag i den här killen o insett att dottern ljuger kraftigt……killen hade bla ringt polisen pga historier som min systerdottern slagit i honom……….killen inser också att min systerdotter har problem.
Nu till min fråga…..HUR bemöter man henne med detta? Hon har gått o pratat med flera olika människor, psykolog, terapeuter, ungdomsmottagningen osv…..oftast trivs hon jättebra ett tag men sen vänder det på en 25 öring….misstänker att hon kovänder när hon blir ”avslöjad” eller att personen hon pratar med inser att det hon säger inte stämmer o därmed ifrågasätter……..eller börjar resonera med henne o då inte tillhör ”ja-sägarna”.
Hennes pappa gör förövrigt precis på samma vis….samlar ja-sägare omkring sig o har någon en annan åsikt så betros man inte längre.
När hon blivit 18 ska hon aldrig mer prata eller träffa mig eller hennes mormor. Gissa varför…. Just det….vi är inga ja-sägare….suck!
Min första tanke är att både hennes mamma o pappa måste ta det där samtalet med henne tillsammans….tror jag kan funka…..men så känner jag att det nog behöver vara någon mer…..killen från mobbinghemsidan var villig att vara med o prata med henne….men vad tror ni…..någon mer från BUP eller?
Känner att risken är överhängande att hon får tokspel o sticker där ifrån o kastar sig framför tåget som hon har sagt att hon flera gånger funderat på…….
Någon som har något förslag? Tankar, idéer...?