En regnvåt kram med prickiga glasögon för den som vågar och vill. #== ==#
Fy vad synd det är att det inte är -2 istället för +2. Isåfall hade dagens nederbörd inneburit vit sagojul istället för becksvart mörker med smattrande regn mot tak och rutor.
Nåväl. Här ska nu göras ett försök till städryck, så åtminstone huset är någorlunda avröjt inför sista veckans alla punkter på att-göra-listan. Och nej, jag vet att man inte måste tiotusen saker och att "jul blir det ändå", men vill man ha lite julmat, få ihop någon julklapp var och laga iallafall något eget julgodis, så är det lite olika ställen att åka till och en hel del mer att komma ihåg än man vet om när man är liten och tycker det dröjer evigheter inann det blir jul. Och sagostämningen med pynt och levande ljus etc, kräver ju att man tar och plockar fram låorna med pinalerna i.
Jag vill verkligen tycka att det är roligt och mysigt-för det tycker jag ju faktiskt. Men då behöver den där trista städningen bli klar idag så jag kan ägna veckan åt det som mer specifikt är JUL-pysslande.
Annars har saker och ting brutits upp en del i fokus eftersom mamma typ är rätt ledsen just nu och inte minst beror det till stor del på att kommunikationen mellan somliga av syskonen inte är så bra, vilket gör att det blir många jobbiga känslor runt att ordna med begravningen. Och då det jag som får lyssna på hur allt känns. Jag tycker det är sådär kul, men är ju van, eftersom det är så det alltid varit. "PB förstår så bra" Ibland ahjade et nog varit rätt skönt och sorglöst att vara lite lagom "eljest" i skallen, så man slapp fatta så värst mycket alls av alla turer och sidor av saker jämt.
Hur som helst, så ska jag nu sätt aigång och plocka bort pryttlar från bänkar och bord i köket-som jag alltid lyckas få helt belamrade av diverse som visst har svårt att hitta sin egentliga plats. Sedan ska jag laga torskryggfilé för det var på kort-pris på ICA. Hoppas jag får till något gott.
Doftar gott gör här i varje fall, för igår köpte vi och tog in granen-en mycket vacker pjäs som nu sprider julig doft i salen och ljusen har vi också satt i så den lyser lite mysigt. Resten av pyntet ska i senare i veckan, men lite tjuvstart kan man ju få ha.
Som sagt, kram till er allihop, jag gissar att ni alla befinner er någonstans i jul-proceduren precis som jag.