Åh, finaste, käraste, dyrbaraste, värdefullaste, underbaraste Blommis... KRAAAAAAAAAAAAM! ... finns inte nog många hjärtan o pussmunnar och känns det som....
Jag förstår så innerligt hur du känner det. Det där med ekonomin har vi ju pratat om du o jag. Du vet ju hur jag har haft det och har det.
Jag blir alldeles kallsvettig när någon nämner att "låta ungarna få göra nåt kul" och då vet jag att det handlar om bio eller lekland eller nåt annat som kostar pengar. Och bensin. Eller badhus där man måste klä av sig och visa att man minsann har gått upp 16 kg på två år, varav de sista 6 sen i våras bara... ja herregud inte konstigt att karln dumpade henne för en yngre snygg brud, för hon är ju faktiskt 43!!! Och åldern börjar ta ut sin rätt.
Jag blir kallsvettig så fort man blir bjuden på födelsedagskalas, så fort ungarna blir bjudna på födelsedagskalas, så fort bilen hackar till, eller så fort lampor börjar krångla eller frysen hostar till.
När ungarna river sönder sin nya overall eller jag märker att de där vinterskorna som jag trodde skulle hänga med en vinter till är alldeles för små!
Och när både skridskor och skidor behöver bytas till båda två... för den lilla har inte vuxit i storasyrrans.
Känner så väl igen räkningsbetalningsbråken. Hade ångest och magknip sista veckan i varje månad och när det så drog ihop sig så visste jag att nu blir det gorm. Och det blev det varje gång.
Förstår så väl det där att man vill höra åtminstone, i ord också inte bara handling, att FÖR MIG DUGER DU SOM DU ÄR, NO MATTER WHAT!!!!
Men Blommis, du duger, du är en fantastisk människa och du är älskad av din sambo, din son och tonvis av människor. Precis som du är. No matter what. Och du har lyckats med väldigt mycket som andra inte lyckats med. Se bara på din underbara son som har en sån genuin empati (den ensamma flickan fick mig att gråta, eftersom jag själv var mobbad i låg- och mellanstadiet), som är en sån kämpe, en fantastisk liten människa med stor ande. Du sprider så mycket glädje, omtanke, vishet och kärlek omkring dig, så du anar inte så mycket du betyder för så många. Här har du en. Att stöta o blöta med dig har hjälp mig mycket i min process tex.
Du vet väl om att du är värdefull, att du är älskad för din egen skull???? Inte för prestationer, plånbok, status eller nån annan skit. Utan för att du är du och du är underbar. .-p