I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Klockarbol
Klockarbol
Klockarbol, där har du några gubbar att ösa av. (Och skulle du vilja göra en egen så är det
: - [ utan mellanslag.)
Åh hej BS!
Flamman, du måste bara tänka efter lite apropå krumelur.
Och apropå den, så får jag själv konstatera att det känns jäkligt skumt att se ens egna erfarenhet spelas upp på film. Av unga söta flickor som inte har en susning egentligen. Och jag kan också konstatera att känslorna snabbt väller över mig när jag ser och hör om de här procedurerna. FY vad dåligt man mådde! Vilken skit-tid i livet!
Ibland undrar jag om jag bara drogs med i något slags barn-flow och att allt ska testas nästan för att det är så vanligt i ens dagliga umgänge att prata och kämpa med sådant här. Ergo, om jag hängt mindre i barntrådar på BT, hade jag jag varit mer nöjd med livets "naturliga" lott för min del då? Eller hade jag verkligen varit bitter idag, för att jag gått och längtat ensam bakom köksgardinerna och aldrig sagt något?
Jag är i vart fall helt säker på att någon ivf hade det aldrig blivit om jag inte hamant här med er. Inga inseminarier heller. Men, det är väl som med allt annat i livet. i slutänden är man ändå någonstans glad för sina erfarenheter-även de svåra, eftersom man lär sig av dem, och får insikter man annars saknat.
Fast nu kan jag leva lite sådär lagom ignorant och avslappnat puckad i några decennier tror jag.
BS, å andra sidan var det ju skräp med sprutan!
Klockarbol, nej nej, inga tummar behövs.
Eller, föralldel, för jobb, ekonomi och värkutredningar och allt det där andra livet innehåller, tar jag gärna flertalet fingrar att hålla. Men just vad barn beträffar, så nej.
BS, ja usch. Jag har ju tagit sprutor av helt andra skäl, men jag minns hur nervöst och meckigt det var innan man fick kläm på det. och att när jag sedan fick byta preparat så det blev an annorlunda procedur, var skitstörd av det.
Men det är vverkligen tur att vi bor i ett land där man betalar skatt så det finns högkostnadsskydd. Tänk om vi skulle få betala allt vad vår olika medeciner egentligen kostar!
Och som sagt, livet ger lite gott och blandat i korgen man har med sig. Inte bara äpplen. Fasen vad tiden går också! Är det redan ett år sedan du gick igenom den där grottekvarnen!