I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Jag tycker VV är toppen. Trivs väldigt bra med det. Jag gillar inte fet mat, jag mår illa av fet mat och får ont i magen. Jag kan inte med fetmjölk, fetsmör o fetgrädde, bara lite, lite isåfall. Däremot rapsolja, olivolja och sånt kan jag använda i matlagningen. Fetare fraiche o fil/yoghurt klarar jag av.
Jag kan inte säga att jag kör light, light, light, men lättprodukter, ja det brukar jag använda, t ex lättfil, lätt naturell youghurt och mellangrädde, mellanmjölk, lättmargarin, lätt cremefraiche, minikeso.
Ni som verkar kunna det här med mat. Vad är det som är dåligt i de mjölkprodukter jag nämner ovan? Har man satt till några andra, farliga ämnen istället för fett? Nu pratar jag alltså inte om Midla Mini eller extra som bara har 7 resp 4% fett, utan vanliga mellan/lätt mejeriprodukter. Ost som inte är så fet också.
En grej som jag köpt är Oatlys iMat, eftersom T är känslig för laktos. Är det också skit?
Jag frågar för att jag vill verkligen veta vad som är bra och vad som är dåligt. För jag tycker inte om de fetaste mejeriprodukterna. Inte fet ost heller.
Jag har förstått att i tex lightsaft, lightläsk osv är det annat, farligare socker, men såna produkter använder jag inte.