muggles skrev 2012-01-24 22:02:47 följande:
Flamman: låt det inte passera. Skulle något hända kommer du ångra ihjäl dig. Händer inget, så ingen skada skedd om ni har besökt psyk en gång för mkt.
Jo, visst är det så. Men jag låter det inte passera. Jag har henne under "sträng" uppsikt, dvs. jag pratar mycket med henne och kollar hur hon verkar må. Ska prata med skolan också så jag får veta om de uppmärksammar något där.
Men samtidigt så vill jag inte TVINGA iväg henne till BUP, för då kan det bli motsatt effekt. Och så slutar hon berätta för mig om hur hon känner och hur hon mår. Låter det helt snurrigt eller?
Hon sa med eftertryck att "tror du jag är tokig?!?! Inte vill jag dö, vem vill det?! Det är bara som jag säger när jag är ledsen och arg". Och jag tror att precis just i den stunden när hon är ledsen och arg så är det så hon känner... att hon vill dö. Men ändå inte. Det som känns skönt är att hon vågar säga hur hon känner, att hon vågar rasa ut sin ångest och sorg och visa den till mig. Sen efteråt så känns det bättre och hon skrattar o leker som vanligt.
Men självklart, om detta fortsätter med att hon säger att hon inte vill leva, ja då går vi till Bup vare sig hon vill eller ej. Bästa är förstås ändå om hon själv vill gå dit.