I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Gårdagens semmelkafé gick bra. Gospellåten föll bort dock. Och ersattes av Kents "Utan dina andetag". Inte mig emot Älskar den låten!
Barnen var så fina och semlorna var himmelskt goda.
Det bästa av allt var nog ändå att helt plötsligt dök musikern upp med sin stora, fina kamera (relativt ny)!! Gissa om mina flickor sken upp som solar Och jag också........
Han fotade en massa bilder och satt med oss och kören och drack kaffe.
Fastän det där egentligen inte är hans grej... hänga med församlingsbor och så där.
Men oj så glada vi blev!
T sa imorse att det var jätteroligt att han kom dit. Sen funderade hon och så kom det... "Han är inte alls som pappa" "Hur menar du?" frågade jag "Pappa, skulle aldrig ha kommit dit. Han var aldrig och kollade på oss" Jag försökte påminna henne om att jomen visst var pappa en gång i kyrkan, första gången hon sjöng där med kören... och så var han ju på julspelet i skolan strax före jul. "Men förutom det så var han aldrig på nåt... Varför mamma???" Jag försökte med att pappa är ju inte så intresserad av musik. "Hörru mamma, när vi bodde med honom nu under hösten lyssnade han jämt på musik!!". Jag försökte förklara att pappa kanske tyckte det var jobbigt att vara i en främmande miljö bland männsikor han inte känner och har så mycket gemensamt med.
"Men vaddå?! VI var ju där!!!" Ja, det är inte lätt att veta hur man ska svara. Så jag fick lov att säga att jag faktiskt inte vet... Att det enda jag vet är att JAG inte vill missa deras uppträdanden och händelser i alla fall.