I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Daa är välbehållen hemma igen!
Men hon åkte förbi ytterligare två otäcka olyckor längs vägen. Hujedamej!
Mugglan, under min uppväxt uppe i norra Sverige, så var det faktiskt rätt vanligt att man hade skoteroverall, dito kängor och snöskovel etc i bilen. I synnerhet som detta var före mobiltelefonernas tid.
I min lilla hundkoja har jag åtminstone reflexväst, snöskovel, filt, startkablar, startgas, låsspray/olja, spolarvätska, olja och sop, bogserlina och lite sånt. Och så brukar jag se till att slänga in tjocka vintermössan och handskar även om jag bara ska en bit. Men egentligen ska man ju fasen ha en thermos med varmvatten och ett par thepåsar också, plus en bigpack-låda med sand...
...ni vet att jag bor i ett vedeldat hus för att då överlever jag längre ifall Ryssen kommer va?
Daa: Tänkte på dig igår när jag hörde vilket pådrag det var kring vägen i dina trakter. Skönt att du tog dig hem välbehållen ♥.
Här är fortsatt kallt....
Igår bar vi in pellets i -26 grader. Men det var så vackert ute... Månen var nästan full och den lös så starkt så det var nästan ljust som på dagen. Snötyngdaträd som kastade långa skuggor. Stjärnklar himmel. Fantastiskt!
Nu på morgonen var det minst lika vackert. En enormt stor glödröd sol, -30 grader , hela världen håller andan...
Visst är det tradigt med kylan, men samtidigt skulle jag aldrig vilja vara utan vår vinter. Men den kunde ju vara måttligt kall och måttligt lång.